خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی مولوی عبدالحمید به رییس‌جمهور سومالی

امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهداندر نامه‌هایی جداگانه به حسن شیخ محمود، رییس جمهور سومالی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری و تلاش برای آزادی صیادان ایرانی دربند دزدان سومالیایی شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تابناک سیستان و بلوچستان، «مولوی عبدالحمید» در این نامه‌ها با اظهار تأسف از تلف‌شدن جان 8 نفر از این گروه بیست‌ویک نفره و با اشاره به وضعیت بسیار رقّت‌بار و قابل ترحّم اسیران دربند، خواستار پیگیری جدی و تلاش برای آزادی افراد باقی‌مانده از این دو مقام عالی‌رتبه شد.

در بخشی از نامه‌ی مولوی عبدالحمید به حسن شیخ‌ محمود آمده است: «با توجه به گذشت بیش از 20 ماه از اسارت این افراد، بستگان و خانواده‌ها‌ی آنان که دیگر نان‌آوری ندارند، بسیار نگران و پریشان هستند».

مولوی عبدالحمید در ادامه خطاب به رئیس جمهوری سومالی نوشته است: از جنابعالی درخواست دارم دستور رسیدگی و پیگیری جدی این موضوع به‌منظور آزادی اسرای باقیمانده را صادر فرمایید».

در بخشی از نامه‌ی عالم برجسته اهل‌سنت کشور به وزیر امورخارجه کشورمان نیز آمده است: «با توجه به اینکه صیانت از جان شهروندان از وظایف مهم وزارت امور خارجه در هر کشور محسوب می‌شود، از آن مقام عالی‌رتبه مجدّانه خواستاریم برای آزادی اسیران ‌دربند، نهایت تلاش خود را به‌کارگیرند».

وی در این نامه با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران و سومالی خاطرنشان کرده است: «نظر به قطع روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و سومالی، پیگیری این موضوع از طریق کشور ثالث می‌تواند راهگشا باشد».

بهمن‌ماه 1393 گروه بیست‌ویک نفره‌ای از صیادان و ملوانان ایرانی از شهرستان کنارک برای صید ماهی وارد آب‌های آزاد گردید و هنگام بازگشت در فروردین 1394، به اسارت دزدان دریایی سومالی درآمدند.

براساس اخبار منتشرشده ۸ نفر از این هموطنان در وضعیت نامناسب بهداشتی و خوراکی فوت کرده‌، 5 نفر از آنان موفق به فرار شده‌اند‌ و 8 نفر دیگر همچنان در اسارت دزدان دریایی کشور سومالی قرار دارند.

روابط دیپلماتیک ایران و سومالی، در پی حمله ی جمعی تندرو به سفارت عربستان در تهران قطع شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا