خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شاهکار علیرضا یوسفی ؛ رضازاده جدید متولد می‌شود؟

شاهکار علیرضا یوسفی وزنه بردارجوان کشورمان نشان از تولد حسین رضازاده‌ای جدید است؟ باید دید او می‌تواند این مسیر را در رده بزرگسالان نیز ادامه دهد.

انصاف ورزشی: علیرضا یوسفی موفق شد در مسابقات جوانان جهان طلای دو ضرب و همچنین مدال طلای مجموع، را به خود اختصاص دهد. یوسفی موفق شد رکورد مجموع جوانان را که قبلا در اختیار خود او بود ارتقا بخشد.

به گزارش تسنیم علیرضا یوسفی با مهار وزنه 239 کیلوگرمی در حرکت دو ضرب، علاوه بر کسب مدال طلای این حرکت و مدال طلای مجموع، رکورد تازه‌ای را نیز در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان به نام خود ثبت کرد.

با این رکورد و همچنین روندی که علیرضا یوسفی در این چند سال طی کرده است، به نظر می‌رسد وزنه برداری کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند باز هم در سنگین وزن به شکوه گذشته باز گردد.

وزنه برداری که چندسالی تبدیل به پرمدال‌آورترین رشته برای کشورمان در المپیک شده بود و اسطوره‌هایی چون حسین رضازاده و کوروش باقری را نیز به جهان وزنه‌برداری معرفی کرد، چندسالی است به شدت افت کرده است و دیگر خبری از مدال‌های رنگین المپیکی در این رشته نیست.

بسیاری از کارشناسان معتقدند آن نسل طلایی تنها یک اتفاق بوده و برای بازگشت آن روزهای پرشکوه نیاز به برنامه‌ریزی و ایجاد سخت‌افزارهای لازم است، بعضی دیگر اما معتقدند آن نسل طلایی حاصل سالها تلاش و برنامه‌ریزی بود که پس از به ثمر رسیدن رو به افول گذاشت و بنابراین افت این سالها نشان از بی‌میلی مدیران و تصمیم‌گیران ارشد ورزشی برای بهبود وضعیت وزنه‌برداری است.

لازم به ذکر است که مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در یونان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا