خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار انجمن تهران در واکنش به «برخورد وحشیانه» در دانشکده علوم اجتماعی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در واکنش به برخورد نیروهای حراست با دانشجویان دانشکده‌‌ی علوم اجتماعی که آن را «وحشیانه» توصیف کرده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل «بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در واکنش به برخورد وحشیانه ی نیروهای حراست با دانشجویان دانشکده‌ ی علوم اجتماعی» در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ؛ پس هنگامى كه آنچه را بدان تذكر داده شده بودند، از ياد بردند، كسانى را كه از [كارِ] بد باز مى‌داشتند نجات داديم؛ و كسانى را كه ستم كردند، به سزاى آنكه نافرمانى مى‌كردند، به عذابى شديد گرفتار كرديم. (اعراف/۱۶۵)

پیش از این در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روسای دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، از لزوم رعایت شان دانشجویان در دانشگاه و امتناع از برخوردهای سلیقه‌ای و منافی حفظ کرامت انسانی دانشجویان سخن گفتیم.

حال با گذشت اندک زمانی از نگارش آن نامه، شاهد وقوع اتفاقاتی تلخ و ناگوار در ابتدای هفته‌ی جاری در دانشکده‌ی علوم اجتماعی بودیم که در پی نادیده گرفتن حقوق شهروندی دانشجویان و عدم حفظ شان ایشان رخ داد.

کمتر روزی را می توان در تاریخ دانشگاه در سراسر جهان به خاطر آورد که در آن برای ورود به یک زمین ورزشی (که اساسا متعلق به دانشجویان است) تعداد کثیری از نیروهای حراست دانشگاه به آن محل گسیل شوند و فاجعه‌بارتر آنکه اعتراض مدنی و به حق دانشجویان را با تهدید و برخورد فیزیکی و کتک زدن ایشان پاسخ داده باشند. پاسخی که منجر به وخامت حال تعدادی از دانشجویان مضروب گشته و ایشان را راهی بیمارستان کرده است.

چند روزی از این فاجعه، از این هیاهوی بسیار بر سر هیچ، گذشته است و تاکنون هیچ یک از مسئولان دانشگاه و دانشکده‌ی علوم اجتماعی کوچکترین پاسخگویی در برابر این برخورد توهین‌آمیز و ظالمانه نداشته‌اند. آن‌چنان سکوت بر فضای مسئولین دانشگاه سایه افکنده که انگار روز شنبه هم روزی عادی همچون دیگر روزهای دانشگاه بوده است. تنها واکنش موجود، مصاحبه‌ای از دکتر جمشیدی‌ها ریاست دانشکده‌ی علوم اجتماعی است که در آن تماما مسئولیت اتفاق را از روی دوش خود برداشته و روایت‌هایی فرافکنانه از واقعیت به دست داده است. روایت‌هایی که در تضادی آشکار با فیلم‌های موجود و نیز روایت‌های دانشجویان از این واقعه‌اند.

مکررا هشدار می‌دهیم که در صورت بدل شدن این رفتارهای دون شان و برخوردهای مخل نظم و امنیت ساحت دانشگاه به یک روند عادی و عدم اصلاح رویه‌ها، عواقب احتمالی و اتفاقات متعاقب آن متوجه کلیت نهاد دانشگاه بوده و البته که تمامی بار مسئولیت، بر دوش مسئولین دانشگاه بوده و خواهد بود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، به عنوان بخشی از جامعه‌ی بزرگ و متکثر دانشجویی، ضمن محکوم کردن تمامی برخوردهای سلیقه‌ای و موهن با دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه و در راس آنها حادثه‌ی رخ‌داده در روز شنبه در دانشکده‌ی علوم اجتماعی، خواستار پاسخگویی فوری و صریح مسئولین دانشگاه و روشن شدن ابعاد مختلف این فاجعه و برخورد با عاملان برهم‌زننده‌ی امنیت دانشجویان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مقاله بیشتر در مورد مطالبات دانشجویی بود.
    ولی این قضیه وجه دیگری هم دارد.
    تجربیات و مشاهدات من نشان می دهد که ایرانیان
    دو مورد خیلی ضیعیف عمل می کنند.
    اولین مورد اکثر ایرانی پشت فرمان اتومبیل قرار
    می‌گیرند به اصطلاح خودشان را گم می کنند.
    سرعت زیاد، استفاده از موبایل، وغیره که همه
    کارشناسان ۸۰ درصد تصادفات را ناشی از ضعف
    های فرهنگی می دانند.
    دومین مورد هم دانشگاه هست. دانشگاه محیطی
    است برای درس خواندن و بحث های علمی و
    نو آوری ها.
    ولی جوان ایرانی فکر می کند در دانشگاه هر
    حرکت غیر عرفی جایز است. مسئولین خیلی
    پدرانه با داشجویان برخورد می کنند ولی
    لازم دانستم که ایراد های فرهنگی بنیادی
    در رفتار دانشجویان ایرانی شامل کم ظرفیت
    بودن و خشمگین بودن را متذکر بشوم.

    1
    3
  2. در این هفته در کوی دانشگاه تهران به یک دختر چادری در محوطه حمله کردن و تا سر حد مرگ اونو کتک زدن و بدون پوشش مناسب ازش عکس و فیلم گرفتن و منتشر کردن؛
    دانشجو برای این وحشی گری ها نسبت به دانشجویان دیگر می‌ره دانشگاه و خوابگاه ؟!!!
    اینا رو نباید دستگیر کرد؟!
    اگر آزاد بمونن روزانه به چند دختر چادری حمله ور میشن و ازش عکس و فیلم میگیرن و منتشر میکنن؟!!
    اصلا به اینها میشه گفت دانشجو ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا