خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه الجزیره و دولت قطر در پی قتل خبرنگار در اسرائیل

دولت قطر در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اسرائیل واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت خارجه قطر امروز با صدور بیانیه‌ای کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی را به شدت محکوم کرد.

 در این بیانیه آمده است: ترور شیرین ابوعاقله، جنایتی فجیع، نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها است.

بیانیه می افزاید: ما خواستار تحرکات فوری برای جلوگیری از نقض بیشتر آزادی بیان توسط مقامات اسرائیل و اتخاذ تدابیری برای توقف خشونت علیه فلسطینیان و خبرنگاران هستیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) با حمله به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

نظامیان صهیونیست همچنین «علی السمودی»، گزارشگر شبکه الجزیره و همکار شیرین ابوعاقله را با شلیک گلوله از پشت سر هدف قرار دادند و وی را زخمی کردند.

الجزیره در این باره اعلام کرد که السمودی بامداد امروز در کنار و همراه مرحوم شیرین ابوعاقله هنگام پوشش خبری یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به جنین از پشت سر هدف گرفته شد.


خبرآنلاین افزود: صبح چهارشنبه وزارت بهداشت فلسطین از شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار الجزیره و زخمی شدن همکارش علی السمودی توسط نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری خبر داده بود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر بر اثر شلیک گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین به شهادت رسید.

نیروهای اسرائیلی بامداد امروز برای دستگیری یک فلسطینی به شهر جنین حمله بردند و پس از اینکه خانه وی را محاصره کردند با فلسطینی ها درگیر شدند.

شاهدان گفتند که نظامیان اشغالگر در این یورش به سمت فلسطینی ها و خبرنگاران و گزارشگران حاضر در محل گلوله های جنگی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر در حالی خبرنگار و گزارشگر شبکه الجزیره را هدف گلوله های جنگی قرار دادند که آنها لباس و پوشش مخصوص خبرنگاری بر تن داشتند.

شیرین ابوعاقله از نخستین نسل خبرنگاران میدانی الجزیره است. او در سال ۱۹۹۷، یک سال پس از راه اندازی به این شبکه خبری پیوست.

ابوعاقله پیش از پیوستن به الجزیره برای رادیو فلسطین و شبکه ماهواره ای عمان کار می کرد.

ابوعاقله به مدت ربع قرن در کانون خطر حضور داشت تا جنایت ها، حملات و تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی را پوشش دهد.

وی در سال ۱۹۷۱ در شهر قدس به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری و رسانه از دانشگاه «یرموک»، در امان پایتخت اردن است.

ابوعاقله در مصاحبه ای با الجزیره گفت که اشغالگران همیشه او را به فیلمبرداری و عکاسی از مناطق امنیتی متهم می‌کردند و به صراحت اعلام کرد که در همه این سال ها احساس می‌کرده که توسط نظامیان و شهرک نشینان اسرائیل هدف قرار گرفته است.

وی نقل کرده بود که یکی از مهمترین لحظه ها که بیشترین تأثیر را داشت، بازدید از زندان عسقلان و دیدن وضعیت اسرای فلسطینی بود که برخی از آنها بیش از ۲۰ سال را پشت میله های زندان سپری کردند و رنج خود را به خانواده و جهانیان منتقل کردند.


همشهری از لحظه تیر اندازی ویدیویی منتشر کرد

واکنش رسانه خارجی واشنگتن پست به قتل خبرنگار الجزیره

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا