خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناپدید شدن یکتا جمالی ؛ آیا مورد جدید پناهندگی در کار است؟

ناپدید شدن یکتا جمالی بانوی وزنه‌بردار جوان ایرانی در یونان پس از افتخارآفرینی تاریخی خبر بسیار تلخی برای ورزش ایران است.

انصاف ورزشی : یکتا جمالی گله دختر سده‌ لنجانی وزنه‌برداری ایران که هنوز شمع تولد هجده سالگی خود را فوت نکرده است، پس از کسب مدال جهانی برای وزنه‌برداری زنان ایران، حالا به شکل عجیبی در یونان ناپدید شده است.

این وزنه‌بردار هفده ساله ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان به عنوان تنها نماینده‌ی بانوان وزنه‌بردار ایران در مسابقات شرکت کرد و موفق شد در دسته ۸۷ کیلوگرم مدال نقره این رقابت‌ها را در دسته یک ضرب مال خود کند.

یکتا جمالی، دارنده اولین مدال‌های جهانی تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران است.

اما خبر شوک آوری که پس از این افتخار آفرینی مخابره شد، خبر عدم بازگشت یکتا جمالی به وطن بود.

در واقع در عین ناباوری یکتا جمالی در یونان ناپدید شده است و کاروان وزنه‌برداری ایران نیز از او اطلاعی ندارد.

به گزارش ایرنا، زهرا پورامین سرپرست نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری در مصاحبه با این خبرگزاری این موضوع را تایید کرد و گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما «علی مرادی» رییس فدراسیون در یونان است تا بتواند یکتا جمالی را به ایران بازگرداند. البته در این زمینه رایزنی‌هایی با خانواده جمالی شده است تا بتوانیم او را به کشور برگردانیم.

این اتفاقات سبب شده تا بسیاری از محتمل بودن پناهندگی یکتا جمالی در یونان صحبت کنند؛ احتمالی که البته در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان آن را تایید کرد یا از آن با قطعیت سخن گفت. آن چیزی که تا این ساعت قطعیت دارد ناپدید شدن جمالی در یونان است.

اما گفتنی است در سال‌های اخیر مهاجرت و یا پناهندگی ورزشکاران زن و مرد ایرانی در خارج از کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

این بدان معناست که زنگ خطر برای مسئولین ورزش و مسئولین عالی‌رتبه کشور باید به صدا درآمده باشد؛ چرا که رشد این حقیقت ناخوشایند در کشور، اتفاقی نیست و نیاز به ریشه‌یابی دارد و تا دیر نشده باید فکری به حال آن کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا