خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از میلیونی های اینستاگرام، از رونالدو تا بهنوش بختیاری

این روزها نمیتوان قدرت شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت، در بین تنوع زیادی که وجود دارد خیلی ها اینستاگرام را برای فعالیت انتخاب میکنند. اگر کمی به عقب برگردیم این شبکه تنها محلی بود برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو ، اما حالا محلی برای به رخ کشیدن محبوبیت و معروفیت اشخاص شده است.

به گزارش جام جم آنلاین، در اینستاگرام از ورزشکار ، بازیگر و خواننده تا نویسنده ، خبرنگار و برنامه های تلویزیونی. حتی این موضوع به عرصه سیاست هم کشیده شده است ، از سیاسیون گرفته تا ارگان های دولتی دنیا در این شبکه حضور پر رنگی دارند.

در گذشته رسانه ها اطلاع رسانی از زندگی خصوصی یا کاری چهره های شاخص را عهده دار بودند اما الان برای اطلاع پیدا کردن از هرآنچه در زندگی این افراد اتفاق می افتد فقط کافی است به موبایل، اینترنت و اینستاگرام مجهز شوید.

وقتی گشتی در صفحه چهره های معروف دنیا میزنید عدد فالوئرها چشمگیر است، فرقی نمیکند کجای این کره خاکی هستید فقط کافی است در اینستاگرام دنبال کننده های زیادی داشته باشید تا صفحه شما مورد توجه قرار بگیرد. در واقع این عدد متر و معیاری است برای قضاوت میزان معروف و یا محبوب بودن.

این شبکه در ایران در این رنج تعداد دنبال کننده متغیر است اما در میان چهره های سرشناس جهانی این اعداد بازی بیشتری دارد.

پرطرفدارترین ورزشکار ایرانی در اینستاگرام علی کریمی است که یک میلیون و صد هزار نفر فالوئر دارد. او نخستین ورزشکاری نیست که تعداد فالوئرهایش از مرز یک میلیون نفر عبور می کند. پیش از او سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پرطرفدارترین ورزشکار در اینستاگرام بود که بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت. اما وقتی علی کریمی به مرز یک میلیون نفر رسید از او هم سبقت گرفت تا اکنون در جدول محبوب ترین های ورزش ایران در اینستاگرام صدرنشین باشد و معروف به رتبه دوم برد. ورزشکار سوم این فهرست علی دایی است. دایی نیز هفته پیش تعداد دنبال کننده هایش در این صفحه اجتماعی از مرز یک میلیون نفر عبور کرد و هم اکنون به سرعت نیز بر تعداد دنبال کننده های آقای گل جهان افزوده می شود. بعید نیست دایی در آینده به رتبه اول برسد.

اما میزان محبوبیت ورزشکاران خارجی زمین تا آسمان با میزان محبوبیت ورزشکاران ایرانی تفاوت دارد. هم اکنون کریستیانو رونالدو سلطان بدون رقیب اینستاگرام است که 70 میلیون و 300 هزار نفر دنبال کننده دارد. پس از او نیمار ستاره بزریلی بارسلونا با 55 میلیون و 200 هزار نفر است.

لیونل مسی نابغه آرژانتینی بارسلونا با 49 میلیون و 300 هزار دنبال کننده رتبه سوم محبوب های شبکه های اجتماعی را در اختیار دارد.

نفر چهارم هم کسی نیست جز دیوید بکام با 26 میلیون و 500 هزار فالوئر. این 39 ساله انگلیسی بیش از سه سال است که از فوتبال خداحافظی کرده اما همچنان یکی از محبوب ترین چهره های دنیای فوتبال است.

خامس رودریگوئز ستاره کلمبیایی رئال مادرید و آقای گل جام جم جهانی 2014 نیز در سال های اخیر تعداد هواداران خیلی بیشتری پیدا کرده است. این را اینستاگرام او به خوبی می توانید ببینید. 24 میلیون نفر او را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند.

گرث بیل گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال با 20 میلیون و 500 هزار دنبال کننده رتبه بعدی را در اختیار دارد.

کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال مادرید هم با وجود رسوایی بزرگ اخلاقی چند ماه پیش کماکان یکی از ورزشکاران محبوب اینستاگرام است به طوری که در اینستاگرام 14 میلیون و 100 هزار دنبال کننده دارد.

نفر نهم فهرست محبوب ترین های ما در اینستاگرام آندرس اینیستا اسطوره تیم ملی فوتبال اسپانیا و بارسلونا است. آندرس را 12 میلیون و 900 هزار نفر دنبال می کنند.

لوئیس سوارز، فوتبالیست اروگوئه ای و گلزن که در بارسلونا بازی می کند در رتبه دهم قرار گرفته. سوارز 28 ساله یکی از پرطرفدارترین های دنیای فوتبال در اینستاگرام است. اگر در اینستاگرام او بروید می بینید که 12 میلیون دنبال کننده دارد.

سرجیو رومز با 10 میلیون و 900 هزار نفر ، کاکا با هشت میلیون وپانصد هزار نفر ، زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید و اسطوره فوتبال فرانسه با هفت میلیون و 700 هزار نفر، وین رونی کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و منچستریونایتد با هفت میلیون و صد هزار نفر و پل پوگبا ستاره تیم ملی فرانسه با شش میلیون نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

در اینستاگرام خواننده ها نیز غوغایی بر پا است. این خواننده ها از ورزشکاران طرفداران بیشتری در اینستاگرام دارند. البته نکته عجیب که خواننده های زیرزمینی حضوری پررنگ در این فهرست دارند. نفر نخست این فهرست آرمین زارعی (2Afm) با سه میلیون و چهار صد هزار نفر است و نکته جالب به رسمت شناخته شدن صفحه این خواننده از طرف اینستاگرام است.

بعد از او دیگر خواننده زیرزمینی یعنی امیر حسین مقصودلو و یا همان تتلو قرار دارد که سه میلیون و صد هزار نفر دنبال کننده دارد.

یاس نفر سوم فهرست ماست با یک میلیون و هشتصدهزار دنبال کنند. نفر چهارم هم کسی نیست جز سیروان خسروی با یک میلیون وپانصد هزار نفر. اما ساسان یافته که او را با نام ساسی مانکن می شناسیم یک میلیون و دویست هزار دنبال کننده دارد تا نفر پنجم لیست باشد. جالب اینکه نامزد خواننده ها بودن هم شاخصی برای افزایش دنبال کننده ها در اینستاگرام است و در این رابطه نامزد ساسی ماکن 2:2 میلیون نفر فالوئر دارد یعنی یک میلیون بیشتر از او!

بنیامین بهادری با یک میلیون و صد هزار و فرزاد فرزین با یک میلیون نفر دیگر پرطرفدارهای اینستاگرام محسوب می شوند.

اما در موسیقی جهان هم رقابت وجود دارد، جایی که سلنا گومز خواننده 22 ساله آمریکایی 91.7 میلیون هوادار دارد. این درخشان ترین رکورد برای یک خواننده در اینستاگرام محسوب می شود.

تیلور سوئیفت که اخیرا به دلیل درگیری با همسر کیم کارداشیان جنجال های زیادی به پا کرده نفر دوم پرطرفدارترین ها در اینستاگرام است. در صفحه او عدد 86 میلیون و 700 هزار نفر به عنوان دنبال کننده می بینید.

بیانسه هم 79 میلیون و 300 هزار دنبال کننده دارد و جاستین بیبر خواننده ای که رسوایی های اخلاقی اش مدام آشکار می شود با 76 میلیون نفر رتبه چهارم را در اختیار دارد.

نفر پنجم پرطرفدارترین ها در اینستاگرام نیکی میناج با 61 میلیون و 500 هزار نفر است.

کتی پری نیز در اینستاگرام 53 میلیون نفری است.

جنیفر لوپز 47 ساله هم 48 میلیون و 800 هزار دنبال کننده دارد.

شکیرا ایزابل ریپل مبارک دیگر خواننده شهیر پاپ و همسر جرارد پیکه نیز 22 میلیون نفر دنبال کننده دارد.

لیدی گاگا با 18 میلیون، ادل پردرآمدترین خواننده کنونی جهان با 14 میلیون و 900 هزار ، مدونا با هفت میلیون و 600 هزار و پیت بال با چهار میلیون و 300 هزار رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

با یک سرکشی کوتاه در صفحه چهره های مطرح ایرانی به خصوص بازیگران می توان با استناد به صفحات مجازی گفت که بهنوش بختیاری با پنج میلیون فالوئر در صدر پرطرفدارترین های اینستاگرام قرار دارد و این شبکه تا الان برای او جای خوبی برای معرفی کارهای جدیدش بوده و البته که همیشه با حاشیه های زیادی هم روبرو شده است.

با اختلاف کمی از او الناز شاکردوست و حضور گاه و بی گاهش با چهار میلیون و 300 هزار دنبال کننده در شبکه فعال است و نفر دوم پرطرفدارترین ها در اینستاگرام البته در میان هنرمندان به شمار می رود.

مهناز افشار با ماجرای جنجالی ازدواجش و مادر شدنش با چهار میلیون و 200 هزار فالوئر در رده سوم جا دارد. لازم به توضیح است که مهناز افشار توییتر و فیسبوکش هم در کنار اینستاگرامش فعال است.

سحر قریشی در پی مصاحبه اش با رضا رشیدپور و اتفاقات جالبی که در آن برنامه رخ داد با سه میلیون و 900 هزار فالوئر یکی از پرمخاطب ترین های اینستاگرام است.

در این بین زوج های سینمایی هم از رقابت عقب نماندند. بهنوش طباطبایی با سه میلیون و 500 هزار فالوئر و همسرش مهدی پاکدل با یک میلیون و پانصد هزار دنبال کننده یکی از زوج های پرطرفدار اینستاگرام هستند.

رامبد جوان با سه میلیون و 300 هزار فالوئر و همسرش نگار جواهریان با 393 هزار دنبال کننده زوج بعدی هستند. رامبد جوان به دنبال موفقیت برنامه خندوانه و نوع فعالیتش در شبکه های مجازی هواداران خاص خودش را دارد. جناب خان را هم اگر از اعضای خانواده رامبد بدانیم او هم یک میلیون دنبال کننده برای خود دست و پا کرده است.

ترانه علیدوستی هم بعداز درخشش در سریال شهرزاد و ماجرای تتوی دستش تعداد فالوئرهایش به سه میلیون و 200 هزار نفر رسید.

در بین سوپراستارهای مرد هم محمدرضا گلزار سوپراستاری که از قدیم مورد توجه بود با سه میلیون و 100 هزار فالوئر هم در این شبکه حضور پرشماری از نظر تعداد دنبال کننده هایش دارد.

بهرام رادان و بهاره رهنما هر کدام با دو میلیون دنبال کننده فعالیت خود را در اینستاگرام ادامه میدهند.

نیکی کریمی یک میلیون و 800 هزار فالوئر و رضا عطاران یک میلیون و 600 هزار ، سید جواد رضویان یک میلیون و 500 هزار فالوئر دارند.

پریناز ایزدیار و جایزه سیمرغش و درخشش در سریال شهرزاد و فیلم« ابد و یک روز» یک میلیون 400 هزار فالوئر را برای او رقم زده است.

الناز حبیبی، مهران مدیری و نیوشا ضیغمی نیز هرکدام با یک میلیون 300 هزار فالوئر در این عرصه رقابت حضور دارند.

در رده های دیگر می توان از امین حیایی و نیلوفر خوش خلق با یک میلیون و 470 هزار فالوئر نام برد.

مهراب قاسم خانی و نوشته های طنز گونه و گاهی تند و انتقاد آمیزش هم توانسته یک میلیون مخاطب جمع کند.

امیر جعفری دیگر هنرپیشه مطرح نیز از دیگر کسانی است که تعداد دنبال کننده هایش یک میلیون نفر هستند . نکته ی جالب اینجاست که ریما رامین فر با وجود حضور نداشتن در اینستاگرام در همه ی عکسها و خبرها به اسم صفحه همسرش تگ و منشن میشود.

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی هم با 978 هزار دنبال کننده و در آخر زوج پرانرژی تلویزیون یعنی سحر ولدبیگی و نیما فلاح با 600 هزار فالوئر از محبوب های این شبکه هستند.

بعضی ها هم خانوادگی حضور دارند مانند شریفی نیا ها. محمدرضا شریفی نیا با 192 هزار به همراه دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا با 921 هزار دنبال کننده در این شبکه فعالیت دارند. لازم به توضیح است که مهراوه شریفی نیا صفحه خود را در به حالت خصوصی درآورده است که فقط 70 نفر دنبال کننده از دوستان نزدیکش دارد.

اما ماجرا در اینستاگرام بازیگران هالیوودی به شکل دیگری است. اولین تفاوت در به رسمیت شناخته شدن صفحات آنان از طرف اینستاگرام است که این شبکه با یک تیک آبی رنگ اصل بودن صفحه مورد نظر را تایید میکند. در این مرحله دیگر نمیتوان به تقلبی بودن آن حتی فکر کرد و کاربر به راحتی اطمینان میکند.

کیم کارداشیان با همه حاشیه هایش با 78 میلیون فالوئر در صدر جدولی است که اینستاگرام به رسمیت شناخته است.

کوین هارت کمدین معروف هالیوودی در رتبه دوم با 39 میلیون و 500 هزار فالوئر به رقابت با جاستین تیمبرلیک با 32 میلیون و 500 هزار فالوئر میپردازد. با این توضیح که جاستین از دو سمت محبوبیت دارد هم بازیگری و هم خوانندگی.

وین دیزل معروف فیلمهای اکشن مخصوصا سری فیلم های “سریع و خشن” هم با 24 میلیون و 700 هزار فالوئر در این شبکه یکه تازی میکند.

اما واتسون که با سری فیلم های هری پاتر معروف شد با 12 میلیون و 600 هزار و نینا دوبرو بازیگر سریال خاطرات خون آشام با 9 میلیون و 400 هزار فالوئر جایگاه خود را در این شبکه اثبات کرده است.

لئوناردو دیکاپریو برنده اسکار 2016 که اظهار نظر خبرسازش در مورد دریاچه ارومیه بحث داغ رسانه ها شده بود 9 میلیون و 100 هزار فالوئر دارد .

جسیکا آلبا ستاره هالیوود با هفت میلیون و 400 هزار، آرنولد شوارتزنگر با شش میلیون و 300هزار ، رایان رینولدز با پنج میلیون و 700 هزار و کامرون دیاز با سه میلیون و 400 هزار هالیوودی هایی هستند که با توجه به محبوبیت اما تعداد فالوئرهای بالایی هم ندارند.

قطعا بخش زیادی ازاین دنبال کننده ها به اقتضای زمان و اتفاقات کمتر و یا بیشتر هم میشود. برای مثال در عرض چند ماه تعداد دنبال کنندگان بازیگران سریال شهرزاد، عوامل خندوانه و ماه عسل و … به دلیل اقبال این برنامه ها در میان مردم چند برابر شدند.

مسئله ی قابل توجه در صفحه ی طرفداران این اشخاص است که بعضا دیده شده تعداد فالوئر های بالاتری نسبت به خود چهره مورد نظر دارد. اینجا در مرحله اول مسئله تقلبی یا اصل بودن صفحه و در مرحله بعدی فالوئر ها مطرح میشود که در حال حاظر بازار خوبی هم دارد. در یک نگاه کلی بالا بردن دنبال کنندگان کار سختی نیست کافی است با پرداخت مبلغی یا از طریق تبلیغات و یا از راه ساده تر یعنی خریدن دنبال کننده تقلبی این عدد تغییر کند.

هر از گاهی هم این چهره ها از صفحه های تقلبی که با نام آنها فعالیت دارند شاکی هستند، یا به حالت اعتراضی صفحه ی خود را میبندد و حتی رسما اعلام میکنند ما هیچ فعالیتی در این شبکه نداریم. برای مثال دکتر ظریف در جایی اعلام کرد فقط در توییتر و فیسبوک فعالیت دارد و هرگونه حضور در اینستاگرام را تکذیب کرد ولی در حال حاضر صفحه ای منتسب به ایشان با 873 هزار فالوئر در مورد فعالیت های وزیر امور خارجه اطلاع رسانی میکند.

در دنیای پرهیاهوی اینستاگرام سیاست مداران بسیاری از آنها همانند شخصیت های هالیوودی و البته ورزشکاران برجسته دنیا دنبال کننده های زیادی در اینستاگرام دارند. با هم با پرطرفدارترین شخصیت های سیاسی در اینستاگرام هم آشنا می شویم.

رتبه نخست از آن باراک اوباما رییس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکاست که در اینستاگرام خود هشت میلیون و 20 هزار دنبال کننده دارد. نفر دوم فهرست سیاستمداران محبوب در اینستاگرام متعلق به بانوی اول آمریکا یعنی میشل اوباماست، همسر باراک. این زن آمریکایی هم پنج میلیون و 500 هزار دنبال کننده دارد.

پاپ فرانسیس نیز دیگر شخصیت برجسته کنونی دنیا اینستاگرام دارد و اینستاگرام او از دو میلیون و هشتصد هزار دنبال کننده برخوردار است.

پس از پاپ به دونالد ترامپ می رسیم، کسی که آخرین تلاش هایش برای شکست رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی هیلاری کلینتون همچنان ادامه دارد. به هر حال ترامپ دو میلیون و 100 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد این در حالی است که هیلاری کلینتون که نفر پنجم محبوب ترین سیاستمداران در اینستاگرام به شمار می رود یک میلیون و ششصد هزار دنبال کننده را در صفحه اینستاگرام خود می بیند.

به پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی هم می رسیم. یک میلیون و 400 هزار نفر حمایت کننده او در شبکه اجتماعی اش هستند.

در نهایت به رجب طیب اردوغان می رسیم، رییس جمهور ترکیه که هنوز درگیر حاشیه های کودتای ترکیه است. او مخالفان بسیار زیادی دارد اما دلیل نمی شود که یک میلیون و 200 هزار دنبال کننده در اینستاگرام نداشته باشد!

گفتنی است اوپرا وینفری مجری مشهور آمریکایی که از ثروتمندترین زنان دنیا هم به شمار می رود شش میلیون و 800 هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با پول خرج کردن شما هم میتونید اینستاگرامتون میلیونی بشه، همونجوری که آقای ایکس و زد با خرج کردن میلیونی شدن 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا