خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدعی‌العموم به پرونده‌ی طوسی وارد شود

/ درخواست فراکسیون امید برای بازنگری در یک پرونده /

آمنه شیرافکن در روزنامه‌ی شرق درباره‌ی ماجرای سعید طوسی نوشت:

سعید طوسی تبرئه شد و همین خبر کافی بود که او دوباره به صدر خبرها بازگردد. تبرئه‌ی طوسی حالا منتقدان بسیاری پیدا کرده است؛ از خانواده‌ی کودکان قرآنی گرفته تا نمایندگان مجلس، به‌ویژه امیدی‌ها. آن‌ها می‌گویند افکار عمومی جریحه‌دار شده است. گله‌ی خانواده‌ها به مجلس رسیده؛ پدر دو کودک شاکی پرونده‌ی سعید طوسی، راهی کمیسیون اصل ۹۰ شده‌اند و گله‌های خود را با نمایندگان مجلس در میان گذاشته‌اند. حالا فراکسیون امید آستین‌ها را بالا زده، وزیر دادگستری و معاون پارلمانی قوه قضاییه میهمان هیات‌رییسه فراکسیون امید شده‌اند و نمایندگان به‌جز برخی، ابهام‌ها و سوال‌ها را با وزیر و معاون پارلمانی در میان می‌گذارند. چکیده‌ی جلسه اینکه نه حرف‌های وزیر دادگستری و نه حرف‌های معاون پارلمانی قوه قضاییه قانع‌کننده به نظر نمی‌آید. «عبدالکریم حسین‌زاده»، نایب‌رییس فراکسیون امید، به «شرق» می‌گوید: «افکار عمومی به‌شدت درگیر این مساله شده است. بنابراین وقتی مساله‌ای از سطح عادی خارج شده و اذهان عمومی را در این ابعاد درگیر می‌کند، انتظار می‌رود مدعی‌العموم بتواند در سطح دیگری به پرونده وارد شده و دادخواهی کند».

افکار عمومی جریحه‌دار شد

محمودصادقی جزء معدود نمایندگانی است که درخواست خانواده‌ی شاکیان را لبیک گفت و پای حرفشان نشست. فراکسیون امید بنا دارد به‌طورجدی این مساله را بررسی کند.

نمایندگان عضو فراکسیون امید تأکید دارند باید در پرونده‌ی طوسی تجدیدنظر صورت بگیرد یا اینکه مدعی‌العموم وارد شده و بررسی‌های بیشتری را طلب کند.

بهرام پارسایی به «شرق» می‌گوید: «در آن جلسه به جزییات مساله وارد شدیم. دغدغه و نگرانی‌هایی در مسیر این پرونده وجود داشت. معاون قوه قضاییه و وزیر دادگستری توضیحاتی دادند. توضیح قانع‌کننده نبود. قرار شد ادامه این بحث با حضور مقام‌های قضایی در فراکسیون امید بررسی شود.  نحوه سیر پرونده نگران‌کننده بود و قرار شد کمیته حقوقی فراکسیون امید به مسئولان قضایی اجازه تشکیل جلسه بدهد. در مورد پرونده‌ای مانند سعید طوسی باید آسیب واردشده به افکار عمومی و جریحه‌دارشدن حس مردم در نظر گرفته شود».

عبدالکریم حسین‌زاده نیز تأکید دارد: «پرونده شکایت از طوسی فردی نیست. باید پرونده طوسی را در سطح کلان بررسی کنند و هم فراکسیون امید و هم فراکسیون حقوق شهروندی و هم کمیسیون اصل ۹۰ به این مساله ورود جدی داشته باشند».

او همچنین درباره اینکه گاهی این مسائل با برچسب پاسداری از حریم دین توجیه می‌شود نیز به «شرق» گفته: «اینکه بخواهیم با این مساله چنین برچسبی بزنیم درست نیست. باید در مقابل موضوعات بایستیم. لازمه این موضوع این است که در دادگاه تجدیدنظر وضعیت آن مشخص شده و دوباره پیگیری‌های لازم صورت گیرد».

درخواست نایب‌رییس فراکسیون امید درباره شخص طوسی نیز این است که او باید از «همه مسایل عمومی منع شود. باید از فعالیت‌های جمعی رسانه‌های ملی و صداوسیما حذف شود. نباید در فضاهای دینی حضور یابد تا بستر جامعه التیام یابد.»

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید، به «شرق» می‌گوید: «ما به دنبال اعاده حیثیت فرزندان آسیب‌دیده در این پرونده هستیم. کسر شأن ماست که برخی بچه‌های قرآنی کارشان به استفاده از قرص اعصاب و روان رسیده و حال و روز روحی و روانی خوشی ندارند. این پرونده خیلی پیچیده است».

حسین‌زاده نیز در همین زمینه ادامه می‌دهد: «آخر چطور می‌توانیم آسیب روحی و روانی واردشده به این بچه‌ها را کاهش دهیم. صدمه و لطمه روحی و روانی به این سادگی‌ها قابل جبران نیست».

توضیح معاون قوه قضائیه قانع‌کننده نبود

پارسایی همچنین درباره جزییات جلسه اخیر- دوشنبه همین هفته – فراکسیون امیدی‌ها با دو مقام مسئول گفته: «دغدغه‌ای که وجود دارد این است که اخبار مرتبط با پرونده طوسی در افکار عمومی اثرگذار بوده و جریحه‌دارشدن اذهان عمومی صرفاً با روشنگری جزئیات پرونده قابل‌قبول است. برای نمونه مردم باید در جریان جزئیات تبرئه و دلایل تبرئه طوسی قرار بگیرند».

حسین‌زاده نیز تأکید می‌کند: «اگر این‌طور نشود اعتماد عمومی مردم صدمه خواهد دید. باور کنید جامعه ما بیش از هر چیز به بازسازی اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت نیاز دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا