خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش تند علی معلم به مطلب توهین آمیز یالثارات

توهین تندو بی‌سابقه هفته نامه «یالثارات» به هنرمندان؛ هنرمندانی که در جشن حافظ حضور یافته بودند، هنرمندانی که تعداد بسیاری از آنها حق بسیاری به گردن فرهنگ این سرزمین دارند، توهینی که این‌بار تنها متوجه خود هنرمندان نیست بلکه اطرافیان، به ویژه خانواده این قشر را نیز نشانه گرفته است.

ایران آنلاین: متأسفانه مدتی است استفاده از واژه‌های نامتعارف توهین‌آمیز باب شده و بسیاری از اشخاص و رسانه‌ها از این کلمات استفاده یا شاید سوءاستفاده می‌کنند و به خود این اجازه را می‌دهند که به راحتی به اقشار فرهنگی و هنری حمله رسانه‌ای کنند. در پی این اتفاق با تعدادی از سینماگران گفت و گو کردیم و از آنها پرسیدیم چه تصمیمی در مواجهه با این افترا اتخاذ خواهند کرد. همه آنها تصمیم‌گیری نهایی‌شان را به تصمیم جمعی منوط دانستند؛ چراکه معتقدند به تنهایی نمی‌توان در مقابل این رفتارهای ناپسند ایستاد و این مقابله نیاز به یک خرد و تصمیم جمعی دارد.

علی معلم، مسئول برگزاری جشن حافظ در گفتگو با ایران آنلاین گفت: آیا می‌شود در روزنامه فحش هم نوشت؟ می‌شود عکس آدم ها را چاپ کرد و به راحتی به آن توهین کرد؟ به نظر من این اتفاق یک برخورد فرهنگی نیست، بلکه بیشتر سیاسی است و برنامه‌ریزی‌هایی که شاید برای انتخابات دارد انجام می‌شود. در هر صورت این موضوع به من برنمی‌گردد و یک موضوع عمومی است و توهین به خانواده‌ها و جامعه صورت گرفته است. کسانی که مدعی رعایت قانون هستند باید با چنین پدیده‌هایی برخورد کنند. وزارت ارشاد باید با این موضوعات برخورد جدی کند. منِ تنها نباید به اینگونه مسائل واکنش نشان دهم بلکه جامعه هنری، خانه سینما و سازمان سینمایی باید واکنش نشان دهند. معاون مطبوعاتی و هیأت نظارت بر روزنامه‌ها و رسانه‌ها که قوانین مشخصی دارند باید بر اساس این قوانین با این موضوع برخورد کنند و ما نیازمند یک واکنش عمومی هستیم. تلقی عمومی از این پیشامد این است که مدعی‌العمومی وجود دارد و هیچ فرد و سازمانی حق چنین کنش‌هایی را ندارد و در واقع اکنون موضوع اعاده حیثیت است و خواست ما برخورد جدی با اینگونه رفتارهاست.

یک منبع آگاه درخانه سینما به ایران آنلاین گفت: خانه سینما امروز درباره عکس و مطالب توهین آمیز نشریه یالثارات جلسه ای برگزار و بیانیه ای صادر می کند. یک منبع آگاه در وزارت ارشاد نیز به ایران اطلاع داد: بهترین واکنش در مقابل مطلب توهین آمیز نشریه «یالثارات» که ما حتی نمی‌توانیم واژه اش را بر زبان آوریم سکوت است و مطمئنا از طریق هیات نظارت بر مطبوعات این موضوع پیگیری خواهد شد.

این‌گونه توهین‌ها و تندروی‌ها اولین بار نیست که نسبت به هنرمندان رخ می‌دهد اما امیدواریم با پیگیری سازمان‌های مربوطه و مقامات مسئول دیگر شاهد کاربرد چنین الفاظ و رفتارهایی نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همان طور که در حال نبرد با عملیات داعشی ها هستیم، با افکار و فرهنگ داعشی هم باید مبارزه کرد.
    اهالی هنر و فرهنگ سرمایه یک ملت و عزیز هستند .

  2. مدعى العموم كجاست برادر من ؟ مگر اين هتك حرمتها و دهان دريدگى ها يكشبه ايجاد شده كه انتظار داشته باشيم با يك واكنش قانونى از جانب مدعى العموم درست بشه ؟ اين پرده درى ها و حرمت شكنى ها توسط يك عده كوتوله سياسى- فرهنگى مدتها قبل رايج شد، همانها كه براى رسيدن به هدفشان / قدرت / استخدام هر وسيله اى را مجاز ميدانستند و هنوز هم ميدانند! اگر بزرگان جامعه همان زمان ( سال 84 ) در برابر اين هنجار شكنى ها واكنش نشون ميدادند و اجازه نميدادند برخى از نوچه هايشان انتحارى به خط بزنند مطمئناً اين بى فرهنگى ادامه پيدا نميكرد

  3. اهالی هنر میتوانند بابت این یاوه سرایی ” یالثارات ” با عنوان مرگ اخلاق در مطبوعات یک هفته ویا بیشتر سیاه بپوشند تا اعتراضشان فراگیر شود

  4. حالا چرا بهشون برخورده ! اگه به نظرشون لباسشون درست بوده دیگه چرا ناراحت شدن !! به هر حال ما در ایرانیم و باید یکسری چیزها را رعایت کرد اینها که به انداره کافی پارتی خصوصی میروند همانجا هم هر طور دوست دارند باشند !!

    1
    1
    1. ان دوستی که از این نام خوششان می اید تشریف ببرند ثبت احوال و نام خانوادگیشان را به این نام تغییر بدهند تا با این ادبیات تربیتی خانوادگی شان بیشتر شبیه باشد .

  5. واقعا که
    یه نفر هم که حرف درست میزنه بهش توهین میکنن
    کاملا حرفشون درسته
    کسی که زنش رو با آرایش و عطر جلوی بقیه بیاره بهش میگن دیوث
    مگه زناشون چیزی غیر از این بودن
    بابت حرف راست که نباید نشریه رو توقیف کرد
    به غیرت نداشتتون برخورده؟

    2
    2
  6. حالا ببینن طعم تهمت و بد دهانی چطوره ؟ اون زمانی که پزشکان ایرانی دزد و بی سواد و قاتل میشن یکی هم پیدا میشه تا همچین الفاظی را نثارشون کنن ، موقعی که اهل فرهنگ و هنر در حرف زدنشون ادب و فرهنگ را رعایت نمیکنن باید انتظار بی ادبی و بی فرهنگی را از اقشار دیگر جامعه داشته باشند ، از ماست که برماست

  7. وقتی یک نهاد رسمی مثل هیئت نظارت بر مطبوعات یک روزنامه نادان و هتاک را توقیف میکند و لی باز هم با وقاحت آن روزنامه را منتشر میکنند و میگویند که ما مجوز از مرجع بالاتر داریم، باید فکر قانون و قانونمداری را از سر بیرون کرد! در نتیجه مردم به شبکه تلگرام می آیند و آنچه فحش و ناسزای ناموسی هست برای روزنامه هتاک و مسئولینش و کسانی که برای ادامه انتشارش مجوز میدهند ردیف میکنند! این را میگویند قانون بومرنگ: فحشی که برای بقیه پرتاب میکنی، با شدت و سرعتی بیشتر بسوی خودت برمیگردد. مردم را هم بخاطر فحاشی شان به روزنامه هتاک نمیشود تقبیح کرد، چون ادب را از خود او یاد گرفته اند و این بمثابه تشکرشان از آن روزنامه نادان است. طبیعی است که مردم با یا لثارات با منطق خودش صحبت می کنند. جای تاسف است که چنین افراد فرومایه ای در یک روزنامه، نام نشریه را به امام رئوف ایرانیان حسین ع متصل میکنند تا حقانیت خود را ثابت کنند، در حالیکه اینکار توهین به شان امام حسین ع است، نه آبرویی برای این روزنامه فرومایه!

  8. از فلسفه بافی دوستان لذت کافی و وافی برده شد
    طبق روایات ذکر شده هنرمندان البته نه همه، از مصادیق کلمه ذکر شده هستند .
    بنده ایمان سنج نیستم ولی مخالفت با این روزنامه در مطلب فوق مخالفت با دین و فرهنگ است . البته فرهنگ در حال دگر دیسی و تغییر است .

  9. امام حسینی که این بی شخصیت ها دارن اسمش رو یدک میکشن هیچ جا شنیده نشده که حتی در مورد شقی ترین دشمنانش چنین ادبیاتی رو به کار ببره ، حتی یاران و مریدانه ایشون هم این ادب و نزاکت رو به عنوان الگو داشتن ، تمام سعی و تلاششون جذب افراد و گروه ها بود ، این آقایون کور و کرن و نخوندن که برخورد پیامبر با مردم چجوری بود که هر غلطی دلشون بخواد میکنن … !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا