خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا گاز ایران راهی اروپا می‌شود؟

ایسنا نوشت: معاون وزیر نفت در امور گاز از افزایش صادرات گاز طبیعی به عراق و تعیین مهلت برای پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران خبر داد.

مجید چگنی امروز در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره صادرات گاز طبیعی به کشور عراق گفت: قرارداد صادرات گاز به این کشور سال آینده پایان می‌یابد که در حال تنظیم قرارداد جدید هستیم و دو طرف تکالیفی را به‌ عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه با طرف عراقی درباره افزایش صادرات گاز در هفته‌های اخیر افزود: بر این اساس با توجه به نیاز این کشور صادرات گاز از سوی ایران افزایش یافت و در این تفاهم‌نامه قید شد که بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری عراق به ایران تا پایان ماه مه پرداخت شود و در صورت پرداخت نشدن دوباره گفت‌وگو و رایزنی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، اظهار کرد: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تا آزمندی ها و منافع اهریمنی روسیه هست و تا مشکله ما بانظام بین الملل فرجامی نیافته و تا منافع ملی و میهن پرستی آرمان مسوولان ما نشده است ، گاز ما امکان صادرات به اروپا را نخواهد داشت !!! …هزار افسوس !!! آن هم در این زمانه آغاز جراحی اقتصادی به دست آقای رییسی که داشتن درآمدهای ارزی از نان شب هم واجب تر است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا