خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعيه «انتشارات صدرا – مركز نشر آثار استاد شهيد مطهری» در پی نشر کتب جعلی

انتشارات صدرا در اطلاعیه ای نوشت:

«نظر به اين كه امسال در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برخي كتابهاي جعلي با عناوين جعلي به نام استاد مطهري مشاهده شد، به اطلاع هموطنان گرامي مي‌رساند كتابهاي استاد شهيد آيت‌الله مطهري صرفاً توسط انتشارات صدرا كه خود آن شهيد در سال 1357 براي تمركز و انتظام يافتن آثارشان تأسيس كردند، منتشر مي‌شود.
مشاهده شده است كه برخي افراد غيرمسئول دست به كتاب‌سازي زده و تحت عنوان «دوره مطالعاتي بينش مطهر» هر چند صفحه از يك كتاب را به سليقه خود و گاهي با حذف و تقطيع، در كنار بخشهايي از كتابهاي ديگر قرار داده و با يك نام جعلي به نام استاد مطهري منتشر كرده‌اند و متأسفانه مسئولان مربوط غافلگير شده‌اند.
مثلاً بخشي از كتاب «عدل الهي» را به طور ناقص و تقطيع‌شده در كنار بخشي از كتاب «انسان و سرنوشت» قرار داده و كتابي با نام جعلي «عقل و قدَر» به نام استاد منتشر كرده‌اند. يا با تقطيع و مثله كردن كتابهاي «مسئله حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» كتابي با نام جعلي «حقوق زن و مرد» به نام استاد منتشر نموده‌اند. بديهي است كه كسي حق ندارد آثار يك مؤلف را ولو سالها از انتشار آن گذشته باشد قطعه قطعه كند و مطابق ميل خود كنار هم قرار دهد و يك نام براي آن جعل كند. اين يعني نقض حقوق معنوي مؤلف.
اين كتاب‌سازي‌ها علاوه بر نقض حقوق معنوي استاد مطهري، آسيب جدي به نظم موجود در آثار ايشان مي‌زند و موجب سردرگمي مردم و فراموشي آثار اصلي استاد كه به شدت مورد تأكيد امام خميني و مقام معظم رهبري بوده است مي‌شود.
اين انتشارات همواره مشوق طرحهاي دوره مطالعاتي آثار استاد مطهري بوده است و اكنون نيز با طرحهاي مطالعاتي كه منابع آنها آثار اصلي آن متفكر شهيد است همكاري نزديك دارد، همچنان كه اپليكيشن رايگان آثار استاد با مجوز انتشارات صدرا توليد شده است كه مي‌تواند علاوه بر كتابهاي كاغذي در اين دوره‌هاي مطالعاتي مورد استفاده قرار گيرد. به اين برادران نيز توصيه مي‌كنيم كه آثار واقعي استاد را منبع قرار دهند تا ان‌شاءالله نيازي به اقدام قانوني نباشد.
بدين‌وسيله به آگاهي ملت شريف و علاقه‌مندان آثار آيت ‌الله مطهري مي‌رساند كتابهاي مجعول مذكور معتبر نيست و آثار اصلي و اصيل آن اسلام‌شناس فرزانه صرفاً توسط «انتشارات صدرا» كه خود استاد شهيد مؤسس آن بوده‌اند منتشر مي‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا