خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نسل جوان و دفاع مقدس

علی رضا ایمانخانی در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره‌ی نسل جوان و دفاع مقدس نوشت:

هر سال با فرا رسیدن. هفته اول مهر ماه. طبق روال هر سال یاد دفاع مقدس با اجرای مراسم‌هایی مانند رژه نیروهای مسلح. رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی. حضور بر سر مزار شهیدان و… گرامی داشته شده و نهایتاً از همرزمان سرداران بزرگ تقدیر (لفظی) شده و خاطراتی از آنها ذکر می‌شود تا نسل جوانی که طعم تلخ جنگ را نچشیده‌اند، بدانند که امنیت امروزشان مرهون فقدان بزرگانی مانند همت و باکری است. نسل نوجوان بداند که اگر امروز در کرمانشاه و اهواز شب‌ها ستاره‌های آسمان را می‌شمارد در دهه‌ی شصت باید تعداد هواپیماهای میگ و سوخوی بعثی را می‌شمرد تا بداند تعداد جنگنده‌های دشمن بیشتر است یا تعداد پدافندهای شهر؟ ولی به راستی آیا نسل جوان و نوجوان فعلی که چیزی جز ذکر خاطره از جنگ ندیده با این کلیشه‌ها ذهن پر تلاطمش آرام می‌شود؟

در کدام برنامه به سؤالات نسل جوان امروزی در مورد ادامه‌ی جنگ بعد از فتح خرمشهر به درستی پاسخ داده شده؟ آیا نسل جوان امروزی حق دارد قدری از دلاوری رزمندگان ارتش بداند؟ باید بداند آیا خرمشهر بدون دلاوران ژاندارمری و عزیزان نیروی دریایی می‌توانست دو ماه برابر چند لشگر تا دندان مسلح عراقی مقاومت کند؟ آیا حالا که سی سال از خاتمه‌ی جنگ گذشته نسل جوان و حتی گذشته نباید دلیل انجام یا شکست عملیات‌هایی مانند رمضان و بدر و کربلای چهار را بداند؟ آیا جنگ در فتح فاو و خرمشهر و مرصاد خلاصه شده و یا نسل جوان از مظلومیت شهیدان والفجر مقدماتی و بیت المقدس هفت هم باید بدانند (عملیاتی معروف به العطش در گرمای خرداد ماه شصت و هفت که چند صد نفر از جوانان ما بر اثر تشنگی و گرما شهید شدند)

در تمام برنامه‌های صدا و سیما، مقصر و آمر جنگ را آمریکای جنایتکار می‌دانند و نسل باهوش و باسواد امروزی از خود می‌پرسد پس نقش روس‌های «عزیز و کمونیست»، در مسلح کردن ارتش تمام بعثی عراق چه بود؟! آیا تنها یکی از موشک‌های شلیک شده به دزفول، آمریکایی ویا حتی انگلیسی بود و یا تماماً فراگ و اسکاد روسی بودند؟ آیا تانک‌ها و توپخانه‌ی عراقی تی‌هفتادودو روسی بود و یا آمریکایی؟ پس چرا دائماً سعی در گول زدن نسل جوان و تطهیر روس‌ها داریم (البته جنایت آمریکایی‌ها در سرنگونی هواپیمای مسافری محال است که از ذهن مردم ایران پاک شود).

حال که سالهاست جنگ یا به تعبیر بهتر دفاع مقدس تمام شده آیا بهتر نیست برای تنویر افکار نسل جوان و نوجوان از کارشناسان و مقامات روسی و فرانسوی و حتی عراقی زمان جنگ دعوت شود تا پاسخ‌های آنها هم شنیده شود که یک طرفه قضاوت نکرده و علمی و دقیق مسایل جنگ را بررسی کنیم تا کارشناسی بهتر و جامع‌تری از دفاع مقدس شده و ابعاد جنگ و نقاط ضعف و قوت آن روشن شود؟

مسوولان مطمئن باشند که تحلیل دقیق، هیچ چیز از ارزش‌های فرماندهان نظامی و مقامات اجرایی زمان دفاع مقدس کم نکرده و بلکه بیشتر موید شجاعت آنها و غیرت و عظمت جوانان و نوجوانانی است که با دست خالی دفاع کردند.

57987986579873987987988
تانک روسی تی 72
57987986579873987987989
اسکاد روسی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا