خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نکات مهم طراحی و چاپ تقویم اختصاصی برای عید نوروز

رپورتاژ آگهی

با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از شرکت‌ها به فکر طراحی تقویم اختصاصی برند خود هستند. صاحبان کسب‌وکارها برای حفظ رضایت مشتریان و تبلیغات تاثیرگذار، تقویم و رومیزی اختصاصی برند خود را به‌ مشتریان یا همکاران هدیه می‌دهند. با این کار علاوه‌بر بازاریابی هدفمند، یکی از نیازهای مشتریان را رفع می‌کنند و با همین کار ساده، در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شوند. اگر شما هم قصد طراحی تقویم اختصاصی برای شرکت یا سازمان خود را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه مهم‌ترین نکات در طراحی و چاپ تقویم اختصاصی برای عید نوروز را بررسی می‌کنیم.

مدل تقویم؛ از انواع تقویم رومیزی و دیواری غافل نشوید!

هنگام طراحی تقویم اختصاصی برای نوروز، مدل‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارند. تقویم‌ها به‌صورت دیواری، رومیزی یا حتی سررسید قابل‌طراحی هستند. طراحی تقویم رومیزی خاص و هدیه دادن آن به همکاران ایده‌ای بسیار جذاب و البته کاربردی است؛ همه شرکت‌ها از تقویم رومیزی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر آن، بسیاری از کسب‌وکارها از طراحی و چاپ تقویم دیواری استقبال می‌کنند. تقویم دیواری هم کارایی بسیاری دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن با هدف برندینگ و ایجاد حس وفاداری در مشتریان خود سود ببرند.

در کنار طراحی تقویم رومیزی و دیواری، بسیاری از شرکت‌ها برای عید نوروز و پیش از شروع سال جدید به دنبال طراحی سررسید هستند. سررسید یکی از کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شود که قطعا همه افراد به آن نیاز خواهند داشت.

جنس و کیفیت کاغذ؛ یکی از مهم‌ترین نکات هنگام طراحی و چاپ تقویم

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام طراحی و چاپ تقویم برای نوروز باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت کاغذ تقویم است. در طراحی انواع تقویم رومیزی و دیواری معمولا از کاغذ گلاسه استفاده می‌شود که مقاومت بالایی دارند. در طراحی سر رسید ۱۴۰۲ نیز باید حتما جنس برگه‌های کاغذ را مدنظر قرار دهید. کیفیت و استحکام کاغذ سررسید و متریال اولیه آن اهمیت بسیاری دارد. حتی رنگ کاغذ سررسید نیز در جذابیت آن تاثیرگذار است. معمولا کاغذهای کرم رنگ یا کاهی نسبت به کاغذهای سفید معمولی طرفداران بیشتری دارد و خاص‌تر به نظر می‌رسد. سالنامه‌هایی با لبه‌های طلاکوب نیز بسیار لوکس و شکیل هستند و برای هدیه دادن به مشتریان خاص برند خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی خلاقانه متناسب با هویت برند؛ به جزئیات توجه کنید

طراحی تقویم نوروزی این فرصت را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که برند خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنند؛ بنابراین نباید از خلاق بودن در طراحی سال نامه و تقویم‌های تبلیغاتی برای نوروز غافل شوید. طراحی صفحات تقویم، فونت اعداد و متن‌ها، تصاویر پس‌زمینه و رنگ محصول اهمیت بسیاری دارد. همه این موارد باید با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و هویت برند انتخاب شوند.

برای تاثیرگذاری بیشتر حتما از لوگو یا رنگی که معرف برند شما است در طراحی تقویم و سررسید ایده بگیرید؛ با این کار ذهن مخاطب را به‌صورت کاملا هوشمندانه با لوگو و رنگ برند خود برای همیشه درگیر می‌کنید. استفاده از جملات انگیزشی، اشعار یا متن‌های خلاقانه متناسب با هویت برند و سلیقه مخاطبان ایده‌ای است که نباید از آن غافل شد.

استفاده از تصاویر باکیفیت؛ بهترین نوع چاپ را انتخاب کنید

در طراحی انواع تقویم، خصوصا تقویم رومیزی و دیواری، تصاویری که در پس‌زمینه استفاده می‌شوند، بسیار اهمیت دارند. برای تزیین صفحات تقویم از عکس‌های باکیفیت و خاص استفاده کنید. عکس‌های خاص از طبیعت، طرح‌های اختصاصی، مکان‌های دیدنی جهان یا تصاویر مرتبط با حوزه کاری شما، انتخاب مناسبی در طراحی تقویم هستند.

در طراحی بعضی از سررسیدهای تبلیغاتی برای نوروز نیز در صفحات ابتدایی از عکس‌های مرتبط با برند استفاده می‌شود؛ کیفیت این عکس‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، نوع چاپ تقویم است. به‌طورکلی از ۲ نوع چاپ افست یا دیجیتال برای تولید تقویم‌ها استفاده می‌شود. چاپ افست با این که بیشتر طول می‌کشد ولی کیفیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

درج اطلاعات مفید؛ هدیه‌ای تبلیغاتی و کارآمد!

تقویم‌ها فقط برای نمایش تاریخ روزهای هفته نیستند. همه افراد تقویم‌ها و سررسید‌هایی را ترجیح می‌دهند که تعطیلات و مناسبت‌ها را به‌طور دقیق مشخص کرده باشند. علاوه‌بر تاریخ خورشیدی، تاریخ میلادی و هجری را در تقویم و سررسید تبلیغاتی خود درج کنید تا اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان بگذارید.

معرفی اصولی برند؛ کسب‌وکار خود را درست معرفی کنید

یکی از بزرگ‌ترین هدف‌ها از طراحی تقویم و سررسید، تبلیغات و معرفی برند است؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید هوشمندانه عمل کنید. تاریخچه‌ای از شروع فعالیت و خلاصه‌ای از خدمات کسب‌وکار خود را در صفحات ابتدایی سررسید و تقویم بگنجانید. نیازی به نوشتن متن‌های طولانی نیست؛ کوتاه و تاثیرگذار بنویسید! اطلاعات مربوط به شرکت و برند خود مانند: آدرس شرکت، شماره تلفن، آدرس سایت یا شبکه‌های اجتماعی را نیز روی برگه‌های تقویم و سررسید چاپ کنید تا راه‌های ارتباط با شما همیشه در دسترس مخاطبان باشد.

صنایع چاپ و بسته‌بندی گاموت؛ متخصص در طراحی تقویم و سررسید نوروزی

در این مطلب نکات مهم درباره طراحی تقویم و سررسید برای نوروز را بررسی کردیم. اگر قصد دارید برای تبلیغ کسب‌وکار خود نسبت به چاپ تقویم و سررسید اقدام کنید، نکات گفته شده در این مطلب را مدنظر قرار دهید.

مهم‌تر از توجه کردن به این نکات، سپردن طراحی سررسید و تقویم به مجموعه‌ای حرفه‌ای است. گاموت پرینت به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌ها در زمینه صنایع چاپ و بسته‌بندی به شما در این راه کمک می‌کند.

تیم حرفه‌ای و خلاق گاموت زیباترین تقویم‌ها و سررسید‌ها را متناسب با هویت برند و مخاطبان آن طراحی کرده و به تبلیغات موثر کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد. برای بررسی جدیدترین مدل‌های تقویم و سررسید سال ۱۴۰۲ به سایت گاموت سر بزنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا