خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عاملین عملیات ترور سردار سلیمانی تحت حفاظت شدید

یک رسانه آمریکایی با بیان این ادعا که شماری از مقام‌های آمریکایی دولت «دونالد ترامپ» که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش داشته‌اند تحت حفاظت شدید قرار گرفته‌اند.


به گزارش فارس، شماری از مقام‌های سابق آمریکایی که در ترور سردار قاسم سلیمانی دخیل بوده‌اند تحت حفاظت فدرال قرار گرفته‌اند.

یک رسانه آمریکایی با بیان این ادعا که شماری از مقام‌های آمریکایی دولت «دونالد ترامپ» که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش داشته‌اند تحت حفاظت شدید قرار گرفته‌اند.


وبگاه شبکه خبری سی‌بی‌اس نوشته این رسانه به دو گزارش که وزارت خارجه آمریکا در ژانویه ۲۰۲۲ تقدیم کنگره کرده دست پیدا کرده است. در این گزارش‌ها به «تهدیدهای جدی و موثق» برای جان «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا و «برایان هوک»، نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران اشاره شده است.

سی‌بی‌اس نوشته این ارزیابی‌های محرمانه نشان می‌دهد که وزارت خارجه آمریکا سراسر سال ۲۰۲۱ و همچنین سال ۲۰۲۲ بر ضرورت حفاظت‌های ۲۴ ساعته از این دو مقام سابق آمریکایی تأکید داشته است.

حفاظت سنگین از مایک پامپئو که احتمال می‌رود یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ هم باشد در زمان‌های حضور او در جلسات مختلف مشهود است و باعث جلب توجه شده است. طبق نوشته سی‌بی‌اس میزان حفاظت از پامپئو با حفاظت از یک مقام کابینه دولتی برابری می‌کند.

پامپئو

در آخرین گزارشی که برای ارزیابی چنین تهدیدهایی در وزارت خارجه آمریکا تهیه شده، «برایان مک‌کئون»، معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که در چند مورد تهدیدهایی را علیه پامپئو و برایان هوک شناسایی کرده است.

مایک پامپئو، دی‌ماه سال جاری در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خواستار افزایش حافظت فیزیکی از خودش و دونالد ترامپ شده بود. او روز ۱۴ دی‌ماه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: « «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

یک روز قبل از اظهارات پامپئو آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود».

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پامپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان امریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این قتل را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلفی حاکی است که پامپئو یکی از اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای تصمیم سردار سلیمانی بوده است. روزنامه گاردین در گزارشی مردادماه سال ۱۳۹۹ با هشدار درباره دیدگاه‌ها و مواضع خطرناک مایک پامپئو نوشته بود این پامپئو بود که رئیس‌جمهور این کشور را به صدور فرمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی مجاب کرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آمریکایی ها دچار خودشیفتگی هستند. ترور یک
    شخص مثل پمپئو آنها را هشیار نمی کند. در یک
    جزیره و دور از کشور های دیگر قرار دارند و خود
    را ایمن می دانند. ولی روز بروز از هیمنه آنها
    کاسته خواهد شد. امپراتوری روم با آن حجم
    وسیع از سبعیت سقوط کرد. سرنوشت آمریکا هم
    متفاوت از آنها نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا