خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجوز واردات خودرو و یک نقض غرض

یک نماینده‌ی مجلس گفت: واردات خودرو به کشور با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد چرا که در این صورت نقض قرض صورت گرفته و ما باز شاهد انحصار خواهیم بود.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ ما در هر جایی که انحصار داشته باشیم شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید شده هستیم.

وی افزود: با هدف حمایت از تولید داخل، واردات خودرو به کشور با محدودیت و ممنوعیت‌هایی در سال‌های قبل همراه بوده که این مسأله باعث ایجاد رانت برای خودروسازان ما شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انحصار برای خودروسازان نه تنها باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید برای مصرف‌کنندگان می‌شود بلکه جلوی فعالیت تولیدکنندگان واقعی را نیز می‌گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در سایه بازار رقابتی امروز به جایگاه رفیعی در صنعت خودروسازی رسیده و خودروهای تولیدی‌شان به کشورهای دیگر صادر نیز می‌شود.

وی افزود: واردات خودرو به کشور با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد چرا که در این صورت نقض قرض صورت گرفته و ما باز شاهد انحصار خواهیم بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا