خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادق زیباکلام: «کدام یک در اعتراضات مردمی سهم بیشتری دارند؟»

«نارضایتی های اقتصادی یا سرخوردگی سیاسی»

صادق زیباکلام طی یادداشتی نوشت: در این‌که پرداخت یارانه‌های پنهان برای بسیاری از کالاها، از نفت، بنزین، آب، برق، گاز گرفته، تا آرد، روغن، دارو و غیره، بزرگ‌ترین ظلم به اقشار و لایه‌های کم‌درآمد و برعکس، بنفعِ لایه‌های پُردرآمدِ جامعه، و غلط‌ترین شیوۀ اقتصادی است، تردیدی به‌خودمان راه ندهیم. در ایران، که اساسِ کشورداری بر روی پوپولیسم و حفظِ محبوبیت است، هیچ دولتی تاکنون جرأت نکرده این ساختارِ غلط را به‌چالش بکشد. در جریانِ افزایش قیمتِ بنزین در آبان۹۸، دیدیم وقتی اعتراضاتِ مردمی علیهِ آن تصمیم براه افتاد، جدای از سرکوبِ خونینِ مردم، چگونه یکی پس از دیگری، مسئولینِ نظام با براه انداختنِ بازیِ «کی بود کی بود، من نبودم»، بجای ایستادن پای منافع ملّی، سعی کردند از خود سلبِ مسئولیت نموده و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

از این بابت، و صرف‌نظر از انتقادات به شیوۀ اجرا، بایستی از کلّیّتِ سیاستِ حذف پرداخت یارانه‌های فله‌ای توسط دولتِ آقای رئیسی دفاع کرد. منتهی خودمان را گول نزنیم، چه‌میزان اعتراضاتِ مردمی ریشه در سرخوردگی‌ها و نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی دارند، و چه‌میزان علیهِ حذف یارانه‌ها هستند؟

#یارانه#نفت#گاز#بنزین#آب#برق#دارو#آرد#روغن#پوپولیسم#آبان_۹۸#اعتراضات_مردمی#اعتراضات_سراسری#سرکوب#منافع_ملی#دولت_سیزدهم#سرخوردگی#نارضایتی#ایران#صادق_زیباکلام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر پرداخت فله ای مثلا یارانه آرد غلط بود و باید حذف می شد ، دریافت فله ای مثلا گمرکات خودرو با نتیجه 4-5 برابر بودن قیمت خودرو نسبت به قیمت واقعی، هم غلط است و باید حذف شود

  2. به زبان ساده : اگه روغنو 5 برابر چند روز پیش و به نرخ دنیا میخریم، باید ماشین رو هم یک پنجم چند روز پیش و به نرخ دنیا بخریم . حالا حقوق نیروی کار به نرخ دنیا پیشکش (؟!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا