خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لزوم بازگشت ناطق نوری به صحنه

آرمان ملی نوشت: اين روزها جامعه نياز به شنيدن سخنان افرادي دارد که به آنها آرامش دهد، مرداني از جنس اعتدال و ميانه‌روي که بارها نشان دادند منافع شخصي را بر منافع ملي ارجح نمي‌دانند؛ مرداني مانند حجت‌الاسلام ناطق‌نوري! شيخ نور سال‌هاست که با وادي سياست خداحافظي کرده و مسيري را طي مي‌کند که در نهايت به حل مشکلات کشور ختم شود. شيخ نور اين روزها سکوت کرده است اما اين سکوت به معناي بي‌تفاوتي نيست بلکه شايد اقداماتي پنهان براي پايان دادن به نگراني‌هاي جامعه باشد، نگراني‌هايي که نشات گرفته از وضعيت نامناسب معيشتي و اقتصادي است. او در رزومه خود وزارت ارشاد و رياست مجلس را دارد و سال‌ها عضو حقيقي مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده است بنابراين تجارب خوبي در آرامش بخشيدن به جامعه و ارائه راهکارهايي به مسئولان براي حل مشکلات دارد.

ناطق نوري نقش‌آفرين شود

تلاش‌هاي زيادي شد تا ناطق نوري بار ديگر به صحنه علني باز گردد و در حوزه اجرايي به نقش‌آفريني بپردازد مانند سال گذشته که فعال سياسي اصولگرا نظام گفت: افرادي که در نظام خدمت کرده‌اند مانند شخص آقاي ناطق نوري، آقاي لاريجاني يا افرادي شبيه به ايشان، به هيچ وجه تاييد نمي‌کنم که حرمت اين افراد شکسته شود و خدايي ناکرده بخواهند از انقلاب کناره گيري کرده يا سکوت اختيار کنند. حسن غفوري‌فرد افزود: به تمام اين نيروها احتياج داريم. افرادي مانند آقاي ناطق نوري، لاريجاني و ديگران حتما بايد حضور داشته باشند و تندروي‌هايي را که نسبت به شخص آقاي لاريجاني شده بود را تاييد نمي‌کنم. بايد از ايشان استفاده شود. بايد هر دو جناح با آقاي ناطق صحبت کنند و از ايشان خواهش کنند که به صحنه بيايند. وي اظهار داشت: ما يکسري تجربياني در طول 42 سالي که از انقلاب مي‌گذرد، داشته‌ايم که اين تجربيات غيرقابل تکرار است. بالاخره کساني بودند که با رژيم شاه مبارزه و به زندان افتادند، بعد از انقلاب هم در پست‌هاي مختلف به کشور خدمت کردند، اين افراد به دنبال پست و مقام هم نيستند؛ اما به نظام، به رهبر انقلاب و قانون اساسي علاقه‌مند هستند و بايد از آنان استفاده شود. غفوري‌فرد گفت: آقاي ناطق‌نوري چند دوره رئيس مجلس بودند، آقاي لاريجاني 3 دوره رئيس مجلس بودند و آقاي روحاني از اول انقلاب در پست‌هاي مختلف خدمت کرده‌اند و 8 سال رئيس‌جمهور بودند. ممکن است من با خيلي از کارهاي اين افراد موافق نباشم و نظري غير از نظر آنان داشته باشم؛ اما، شخصيت افرادي که در اين نظام خدمت کردند بايد حفظ شود. فکر نمي‌کنم که اين افرادي که اسم بردم به هيچ وجه قصد خيانت به نظام داشته و يا آگاهانه بخواهند نظام را تضعيف کنند.

تنها خاطره مي‌ماند

ناطق نوري اما قصد فعاليت علني ندارد و در سال‌هاي اخير اخبار محدودي از او منتشر شد از جمله در سال گذشته بودکه حجت‌الاسلام ناطق نوري در مراسم دومين سالگرد بزرگداشت شهادت سردار قاسم سليماني که در مدرسه علميه امام حسن مجتبي(عليه‌السلام) لواسان به نقل خاطره‌اي از نحوه گزينش شهيد سليماني در سپاه پاسداران پرداخت و گفت: «يکي از فرماندهان سپاه تعريف مي‌کرد زماني که گزينش سپاه دست من بود حاج قاسم به عنوان يک نوجوان براي ثبت نام و عضويت در سپاه مراجعه کرد اما به‌خاطر اينکه لباس آستين کوتاه مي‌پوشيد تلاش او براي پذيرش ناکام ماند. وقتي به من مراجعه کرد و مسئله را مطرح کرد با سپاه کرمان صحبت کردم که مشکل تأييد او چيست؟ گفتند از نظر پذيرش ايشان صلاحيت ورود به سپاه را ندارد، زيرا پيراهن آستين کوتاه مي‌پوشد و قيافه اينچنيني دارد. من به اين مسأله اعتراض کردم که نبايد اين سختگيري‌ها باشد و بايد اجازه دهيم نيروهايي که شايستگي دارند، بتوانند جذب شوند و خوشبختانه جذب شدند.» يا 25 تير 1400 تعريف کرد: «بعد از انقلاب آقاي محتشمي‌پور با امام به تهران آمدند و به اعتبار سوابقي که با هم داشتيم، سلام و عليک معمولي داشتيم تا دوراني که بنا شد ايشان بعد از من وزير کشور شود. ايشان به اعتبار رفاقتي که داشتيم به من زنگ زد و شايد براي اولين و آخرين بار تا امروز چنين حادثه‌‌اي در جمهوري اسلامي رخ داده است. ايشان بعد از اينکه در مجلس رأي آورد و به عنوان وزير انتخاب شد، شب به من زنگ زد که من فردا مي‌خواهم به وزارت کشور بروم و چه کار بايد بکنم؟ من به ايشان گفتم راهش اين است که فردا صبح صبحانه به منزل ما بيايي، با هم صبحانه بخوريم و بعد هم من ماشين زرهي (ضد گلوله) دارم و با ماشين زرهي خودم شما را به وزارت کشور مي‌برم و خودم هم معرفي‌تان مي‌کنم. شايد نمونه دومي در جمهوري اسلامي سراغ نداريد که وزير بعدي را خود وزير قبلي ببرد و معرفي کند.»

شباهت‌هاي شيخ نور با رئيس اصلاحات

شايد تنها حضور سياسي ناطق‌نوري به ماه رمضان سال جاري بازگردد که محمدعلي ابطحي ضمن انتشار عکسي از گپ و گفت رئيس دولت اصلاحات و ناطق نوري در يک مراسم افطار، ويژگي‌هاي مشترک اين دو سياستمدار شاخص را برشمرد. محمدعلي ابطحي در پستي اينستاگرامي نوشت: «در يک افطاري در ماه رمضان امسال روبه‌روي اين دو نفر نشسته بودم. رئيس دولت اصلاحات و ناطق نوري. دو رقيب اصلي وجدي انتخابات رقابتي رياست جمهوري. گذر زمان سال‌هاست اين دو را از نظر فکري و سياسي به هم نزديک کرده است. دليل اصلي‌اش اين است که هردو شخصيت محترم ذاتي داشتند. و تسليم واقعيت‌هاي جامعه بودند. گرچه احتمالا هرکدام از ديد ديگري داراي اختلاف نظرهاي عمده هم هستند..»

لزوم حضور ناطق نوري

اکنون هم به نظر مي‌رسد درخواست‌ها براي حضور ناطق نوري و همراهي او با ديگر بزرگان براي حل مشکلات وجود دارد چرا که شيخ نور شخصيت مورد اعتماد دو جناح کشور و مردم است بنابراين حضور او و صحبت‌هايش به آرام کردن جامعه کمک مي‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا