خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد حبیب الله پیمان به بازداشت سعید مدنی

حبیب الله پیمان، فعال سیاسی و از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی بازداشت سعید مدنی، جامعه‌شناس، نوشت:

به نام خدا بازداشت آقای دکتر سعید مدنی توسط مأمورین امنیتی به استناد یک رشته اتهامات بی اساس، که بی هیچ شبهه با شخصیت و مشی فکری سیاسی، تعهدات و اعتقادات ملی مذهبی و سوابق مبارزات وی در راه حفظ استقلال و سربلندی میهن، تحقق آزادی، و عدالت و برابری، و رهایی توده‌های فرودست از فقر و تبعیض و فساد و فحشاء در تضاد است، موجبات تأسف و نگرانی و اعتراض بسیاری از آزادیخواهان، اهالی فرهنگ و دانش و علاقمندان به سرنوشت مردم و کشور را برانگیخته است.

تاکی می‌توان با ادامه فشار بر افراد آگاه و دردمند و تندی و خشونت نسبت به توده‌های ناراضی و معترض چشم بر روی حقایق تلخ و بحران‌های درهم آمیخته فروبست.

سعید مدنی گناهی جز انعکاس دادن صدای فرودستان محنت زده نداشته و ندارد و بناحق برای چندمین بار از حق آزادی خدادادی خود محروم می‌گردد.

حداقل انتظار از دستگاه قضایی این است که مراحل رسیدگی به اتهامات وارده از سوی مقامات امنیتی از همان ابتدا بار حضور وکیل ایشان و رعایت همه حقوق قانونی متهمان انجام گیرد و ظرف مهلت قانونی قرار آزادی موقت صادر گردد.

شاید لازم به یادآوری این واقعیت تجربی و مسلم نباشد که امواج اعتراض و انتقادات رو به گسترش مردم آسیب دیده و در رنج و محرومیت، تنها از طریق تجدیدنظر اساسی در سیاست‌های جاری و مشی و شیوه حکمرانی و مدیریت ناکارآمد و بحران آفرین کنونی فروکش خواهد کرد و نه با تنبیه و مجازات و زندان و سرکوب.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا