خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد اوجی: ایران نفت را به قیمت خوبی می فروشد

وزیر نفت دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه روند فروش نفت به قیمت خوب با قوت ادامه می‌یابد و بازارهای جدیدی هم برای نفت ایران شناسایی شده است، از توافق با کشورهای آمریکای جنوبی در زمینه تهاتر نفت با کالاهای اساسی و کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «جواد اوجی» در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره روند فروش نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: همه دنبال مشتری برای نفت هستند؛ به ویژه پس از تحریم‌هایی که روسیه در زمینه انرژی شده است.

وی افزود: خوشبختانه ما مشتری‌های خود را در بازار داریم و بازارهای جدیدی را هم شناسایی‌ کرده‌ایم‌ که به صادرات نفت کمک می‌کند و این روند با قوت ادامه می یابد.

وزیر نفت در واکنش به شایعه تلاش روسیه برای افزایش فروش نفت به‌منظور اثرگذاری بر بازار ایران توضیح داد: روسیه تخفیف‌هایی برای خریداران‌ نفت در نظر گرفته اما با توجه به تحریم‌هایی که از طرف غربی‌ها علیه این کشور اعمال شده، پیدا کردن مشتری برای روس‌ها زمان می‌برد.

اوجی همچنین با اشاره به کامل شدن اقدامات مطالعاتی میدان گازی آرش، گفت: میدان آرش بین کویت، عربستان و ایران مشترک است و وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای حل اختلاف مربوط به بهره‌برداری از این میدان است و به زودی نصب سکو هم انجام خواهد شد.

وزیر نفت در ادامه به سفر ۱۰ روزه خود به برخی کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: وزارت نفت ظرفیت‌های خوبی در بخش بالادستی در زمینه تولید نفت و گاز و در حوزه صنایع پایین دستی مانند احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی دارد و در این سفر توافقاتی خوبی در زمینه فروش نفت، صدور خدمات فنی و مهندسی، توسعه میادین نفتی و گازی آنها صورت گرفت و در زمینه افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت هم تفاهم خوبی داشتیم.

وی تصریح کرد: میانگین بارش سالانه این کشورها بیش از دو هزار میلی‌لیتر است و ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارند و می‌توانند خیلی از محصولات کشاورزی ما به‌خصوص غلات را تأمین کنند که برای تهاتر نفت با کالاهای اساسی و کشاورزی هم توافقاتی با این کشورها داشتیم و اسنادی در این خصوص امضاء شده است.

وزیر نفت درباره دستاوردهای نمایشگاه نفت و گاز و تفاهم نامه‌های امضاء شده در این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفت در جهان است و بیش از ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حضور داشتند.

اوجی اضافه کرد: ان‌شاءالله امسال ۴۴ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۳ میلیارد دلار افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۲۲ پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار را نیز شروع به کار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره روند و برنامه‌های حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم گفت: بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و صاحب دانش و فناورانه در حوزه نفت در نمایشگاه حضور داشتند و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای خوبی امضاء شد و آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ نفت و گاز نیز تهیه شده که به زودی در هیأت دولت مطرح می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا