خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده ناجا: با هدایت رهبری مشکلات کرونا مدیریت شده

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مشکلات ناشی از ویروس کرونا با تدابیر رهبری انقلاب مدیریت شده است، گفت: بحمداله تمامی دستگاه ها برای قطع زنجیره این ویروس منحوس دلسوزانه پای کار هستند.

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین اشتری در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) ضمن تبریک ورود به سال جدید و اعیاد شعبانیه درباره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، اظهار کرد: با آغاز فعالیت برخی اصناف کم خطر، این طرح از 23 فروردین ماه اجرایی می شود؛ براساس ارائه برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، حدود 80 درصد از مشاغل می توانند در تاریخ اعلام شده، به کسب و کار خود ادامه دهند، این در حالی است که برخی از واحدهای صنفی پرخطر نظیر ورزشگاه ها، استخرها، تالارهای عروسی، آمفی تئاتر ها و غیره تا اطلاع بعدی اجازه فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه تلاش همه مسئولان بر این است که با اعمال برخی قوانین سختگیرانه از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری شود، تصریح کرد: همه دستگاه های مربوطه در خصوص مقابله با ویروس کرونا دلسوزانه پای کار هستند؛ در حال حاضر اولویت اصلی ما در کشور قطع زنجیره ویروس کرونا است.

فرمانده ناجا به موضوع مرخصی زندانیان اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از زندانیان به مرخصی رفتند و 5000 زندانی نیز شامل عفو شدند که این امر یکی از بهترین اقدامات نظام در شرایط بحرانی و عملی انسان دوستانه بوده است.

سردار اشتری تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، اگر اراذل و اوباش سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم متدین و فهیم شوند بدون هیچ اغماضی با آنها قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

افزایش مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری

وی درباره نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری ، گفت: طبق قانون، مراکز مربوطه موظف به نگهداری معتادان به مدت 3 ماه هستند و در صورت ضرورت 3 ماه دیگر نیز این مدت تمدید می‌شود؛ درصدد هستیم در ماده 15  و 16 تغییراتی دهیم، بنابراین بنا داریم با هماهنگی‌های صورت گرفته مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد را بین یک تا دو سال افزایش دهیم.

فرمانده ناجا به موضوع دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور می توانیم به اهداف مدنظر در خصوص دولت الکترونیک برسیم ضمن اینکه در نیروی انتظامی بحث هوشمندسازی پلیس در اولویت اصلی ما قرار دارد که بحمداله تاکنون اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است.

جدیت پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با محتکران اقلام بهداشتی

سردار اشتری به اقدامات مطلوب پلیس امنیت اقتصادی در بحث مقابله با سودجویان و محتکران اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی اشاره و بیان کرد: این پلیس باید در بحث قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی با جدیت ورود پیدا کند و منویات مقام معظم رهبری را در راستای نامگذاری سال 99 با عنوان”جهش تولید” اجرایی و عملی کند.

وی ادامه داد: تاکنون با لطف و عنایت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و همکاری تمامی دستگاه ها، مشکلات ناشی از ویروس کرونا مدیریت شده است؛ امیدواریم بتوانیم با اهتمام ویژه و نیز اتخاذ برنامه ریزی های دقیق و لازم، این ویروس منحوس را شکست دهیم.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور

فرمانده ناجا در ادامه به ورود اتباع غیرمجاز به کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شده و از ورود اتباع غیرمجاز به کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا به طور جد جلوگیری می شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: بحمداله نتایج تمامی مصوبات در جلسات تاکنون مثبت بوده که نمونه آن همکاری مردم و در خانه ماندن آنها در روز طبیعت بود که در نوع خود بی سابقه است؛ انصافا مردم عزیزمان در این زمینه همکاری های لازم را داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد، این امر نشان دهنده این است که ارائه مصوبات هوشمندانه نتایج مطلوبی به همراه دارد.

وی به فضای مجازی و کارآیی آن در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وابستگی مردم به فضای مجازی بیشتر شده؛ از این رو زمینه و بستری که باعث ناامن کردن کشور شود نیز فراهم شده است که بایستی در این زمینه مراقب معاندان نظام باشیم و از وظایف ذاتی خود غافل نشویم و اجازه ندهیم عده ای با انتشار شایعات سبب تشویش اذهان عمومی شوند.

سردار اشتری ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه های صدا و سیما در این ایام، عنوان کرد: نیاز است برنامه های متنوع و متعددی برای افرادی که در منزل هستند، تهیه شود تا هموطنان عزیز شرایط فعلی را با سهولت سپری کنند.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: از زحمات بی شائبه، صادقانه و خالصانه همه عزیزان و بزرگواران خصوصا همکاران مان که طی این مدت، کشور درگیر ویروس منحوس کرونا بوده است، تقدیر و تشکر می کنم و از هموطنان خواستاریم با نیروهای خدوم خود در نیروی انتظامی را بیش از گذشته همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا