خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یاران چه باید کرد؟ | سردار سیدمحمد ابوترابی

سردار سیدمحمد ابوترابی، نویسنده‌ی کتاب مردان رستگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است نوشت:

الهی همه شهد اغرق درنعمات خداوندی باشند و دعاگوی ما جاماندگان از غافله عشق و جانبازی، تا شاید ما هم پای عهد و پیمانمان با خدا و امام و شهدا مقاوم بمانیم و سختی و سردوگرم روزگار تبدیلمان نکند به آدم‌های وامانده و پس مانده کاروان. ان شاءالله

به نظر می‌رسد کسی و از جمله شهید حمید باکری فکر نمی‌کرد کار نظام و انقلاب آنقدر قاراشمیش شود که نیاز به دسته و گروه چهارمی باشد تا به مبارزه قانونی با فساد و تباهی برخیزند، یا شاید او این روزها را دیده و توصیه را گفته است ولی از ما بهترون و ترسوها آنرا سانسور کرده‌اند و پیام را  ناقص رسانده‌اند، نمی‌دانم، هرچه باشد شرایط و وضعیت اسفبار امروز ما نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم ان شاءالله مظهر مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا باشیم، باید خود را به دسته و گروه چهارم برسانیم، تا شاید با دعای خیر شهدا و مظلومین رستگار و عاقبت بخیر شدیم.

شهید حمید باکری دلسوخته و متفکر دفاع مقدس، بازماندگان انقلاب و جنگ را چند دسته کرده‌اند، لازم به ذکر است در آن تفکر که متکی به پشتوانه قرآنی دکترین فضیلت مجاهدین بر راحت طلبان است (فضل الله المجاهدین علی القاعدین) فقط بچه‌های جنگ انقلابی محسوب می‌شدند و فراریان از میادین خون و شهادت، عافیت طلبان، قاعدین، درس خوان‌های در سنگر مدرسه و حوزه و دانشگاه که روی آتش و خون را ندیده‌اند اصلاً در آن دیدگاه محلی از اعراب نداشتند و نمی‌بایست در پست‌های حساس که باید محل انقلابیون واقعی و دلسوز باشد دیده شوند و نباید سکاندار امور انقلاب گردند. آن دسته بندی همه سرنوشت ما جاماندگان و نسل امروز و آینده را رقم زده است.

دسته اولی‌ها کسانی هستند که از گذشته انقلابی خود پشیمان شده یا خسته شده و برای جبران عقب ماندگی به غارت و چپاول و تخلف و انحراف و جنایت رو می‌آورند و با استفاده از حرمت مدافعین و نمادهای با حیثیت، آبروی خود و آشنایان را به باد می‌دهند. متاسفانه نمادهای این عده منقرض نشده و گاهگاهی رویت می‌شوند.

دسته دومی‌ها آنقدر بی‌حیا و بی‌شرم نیستند که به غارت و جنایت بپردازند اما گذشته را فراموش کرده و برای ادامه زندگی همرنگ جماعت شده در ظاهر به زندگی بی دغدغه و کارمندی و کارگری روی آورده و به زندگی مشغول شده‌اند و کاری به کار خلافکاران ندارند تا کاری به کارشان نداشته باشند و بگذارند برای خانواده جبران مافات کنند و خوش باشند و سر سالم به گور ببرند.

دسته سومی‌ها مردان صادق و خادمانی شایسته هستند که بر عهدشان با امام و شهدا باقی مانده با پاکدستی و کاردانی به خدمت به کشور و ملت مشغولند و دلسوزانه در حدی که آب تو دل عزیزان مسئول و متولیان امور تکان نخورد، اشتباهات را یادآور شده و به آنان تذکر لسانی و قلمی می‌دهند و غصه وضعیت و حرف نشنیدن و ادامه داشتن تخلف و گناه و ناکارآمدی مسئولین آزارشان می‌دهد، مریضشان می‌کند و از این نامردی‌ها و بی‌معرفتی‌ها رنجیده می‌شوند و نمی‌دانند از دست نامحرمان و نااهلان مسندنشین و میمون‌هایی که از منبر رسول خدا (ص) بالا می‌روند و وهن دین و دیندارانند، چه کنند که نظام، اسلامی، عادل، سلامت و کارآمد بماند، دشمنان جری نشوند و کشور و امنیت و آرامش ملت خدشه نبیند و در این واماندگی و بی‌تاثیری دق می‌کنند و می‌میرند.

و اما دسته چهارمی‌هایی که احتمالاً شهید حمید باکری یادآور شده اما نااهل‌ها و واماندگان و منفعت طلبان آنرا سانسور کرده‌اند یا آن بزرگوار عاشق، فکرش را نمی‌کرده این میمون‌های نااهل و نامحرم آنقدر قدرت بگیرند و ضد انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌هایش بشوند و فرصت بیابند که ولی نعمتان انقلاب و قهرمانان دفاع مقدس را غیرخودی خوانده و از جاه و جلال رانده و انتقام سال‌های جانبازی و محبوب امام و امت بودن را از آنها باز ستانند.

خوشبختانه خیلی از رزمندگان و انقلابیون با غیرت و ملت محب شهدا و امام می‌مانند که نمی‌خواهند در آن سه دسته جای بگیرند، یعنی یا خائن شوند یا بی تفاوت و یا از دست اراذل دق کنند و بمیرند و این نامحرمان بی حیا را با ناموس انقلاب و کشور تنها بگذارند. می‌خواهند سالم و پاک بمانند، و از راه قانون و شرع با نااهلان و نامحرمان و غاصبان ناکارآمد که پست‌های خدمتگزاری به کشور و ملت را اشغال کرده‌اند مبارزه کنند و سرزمین و دولت و مجلس و قضاوت و عبادت را از این اشغالگران منافق پست‌تر از دشمن خارجی و این اصحاب و کارگزاران فساد و تباهی و آبادگران سرزمین‌های دشمن، نجات دهند و در این راه آن خائنین را فراری یا دق داده و از جایگاه افاضل فرو بکشند تا افاضل و شایستگان به جایگاه‌های خود برگردند و یا در این مبارزه با ظلم و نفاق و دین ستیزی چون حضرات عمار و ابوذر به شهادت برسند و رو سفید با یاران شهیدشان ملاقات کنند.

دسته چهارمی‌ها نظارت کنندگان کاردان و امین ملت و کشور و امرونهی کنندگان باشهامت و متعهد به انقلاب و نظام هستند، آنانی که مایه انزوا و رسوایی ناشایستگان و اراذل مسندنشین و نااهل و نامحرم می‌گردند، صدمه می‌بینند، طرد و حصر می‌شوند، به حاشیه رانده می‌شوند، متهم می‌شوند، غیرانقلابی و ضد انقلاب معرفی می‌گردند، از شغل داشتن، سازمان داشتن و تریبون داشتن محروم می‌گردند. به فقر کشانده می‌شوند تا دست بکشند از با امام و شهدا بودن و تبدیل شوند به دق کننده یا بی تفاوت یا خائن.

اما آنان با اقتدا به امام وشهدا و با عنایت الهی، مدبرانه با فقر و فساد و تبعیض مبارزه می‌کنند و فریاد می‌کشند تا به خود آورند متعهدان خواب رفته را، آگاه کنند دلسوزان نا آگاه را، هشیار کنند رهبران فکری و دینی مردم را، پرهزینه کنند خیانت و دزدی و تاراج بیت المال را، به پرسش بکشند مسئولین قانونی و شرعی این اوضاع را و دق مرگ کنند، آزار دهندگان دلسوزان و ملت شریف ایران را.

باید با ناامیدی و بی آیندگی ملت و جوانان مقابله کرد، باید لشکر کارآمد امیدواران، به کمک کشور و مسئولین صادق و خدمتگزار بیایند. این کشور و ملت نیازمند وجود خیل دسته چهارمی‌ها هستند تا عرصه بر خائنین و اراذل تنگ شود و آنانکه دلسوز این کشور و ملت هستند امیدوارانه به خدمت ادامه دهند و کجی‌ها اصلاح شود، تدابیر و قوانین مهجور مانده به صحنه بیاید و مردم اصلاح پذیری سیستم را به چشم ببینند و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را درک و ممانعت از رشد ناشایستگان و طرد شایستگان را باور کنند و بازی بزرگ انتقام مستکبران از امام و انقلاب و ایران و مردم شریفمان را خنثی کرده، از پایان انقلاب و آینده سازی این کشور و ملت پیشگیری گردد. ان شاءالله.

ومن الله التوفیق وهوالمستعان


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دسته چهارم را نظام تحمل نخواهد کرد.بخاطر همین شورای مصلحت نظام داریم که اعضایش معتمد مردم نیستند ولی شورای مصلحت مردم و کشور نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا