خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر مراجع تقلید درباره میزان زکات فطره

مراجع تقلید در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان وآستانه عید سعید فطر نظر خود رادرباره میزان زکات فطریه اعلام کرده اند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از شفقنا، نظرات مراجع تقلیددرباره میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال بدین شرح است:

 آیت الله  سیستانی:

دفتر آیت الله سیستانی قیمت زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را نفری 4000 تومان و بر اساس قوت غالب برنج را نفری 20000 تومان اعلام کرد.

 آیت الله  وحید خراسانی :

بر اساس فتوای آیت الله وحید خراسانی، زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ بیست هزار تومان (20000 تومان) اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد که اطعام به 60 نفر فقیر می باشد، مبلغ هفتادو دو هزار تومان (72000 تومان) است.

 آیت الله شبیری زنجانی:

دفتر آیت الله شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را 4000 تومان اعلام کرد.
 
 آیت الله خامنه ای:

مومنین میزان فطریه امسال را در شهر تهران 5000 تومان و در شهرستان ها نیز 4500 تومان پرداخت کنندو همچنین بر مبنای قوت غالب برنج نیز باید معادل سه کیلوگرم بر مبنای قیمت عرفی را پرداخت نمایند.

 آیت الله  فیاض:

مومنین زکات فطره خود رامتناسب با قوت غالب وقیمت روز محاسبه وپرداخت کنند.

 آیت الله سبحانی:

بر اساس فتوای آیت الله سبحانی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

 آیت الله مکارم شیرازی:

بر اساس فتوای آیت الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ هزار و پانصد تومان (1500 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ نود هزار تومان (90000 تومان) است.

 آیت الله  نوری همدانی:

بر اساس فتوای آیت الله نوری همدانی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ هفتاد و دو هزار و پانصد تومان (72500 تومان) است.

 آیت الله صافی گلپایگانی:

 مؤمنان مبلغ معادل سه (3) کیلوگرم گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب بپردازند.

 آیت الله موسوی اردبیلی:

بر اساس فتوای  آیت الله موسوی اردبیلی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ سه هزار وششصد تومان (3600 تومان)  اعلام شده است.

دفتر این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد :در مورد میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب برنج با اشاره به یکسان نبودن ،کسانی که قوت غالب آنها برنج است، زکات فطره خود را بر اساس قیمت معمولی که مردم شهر مصرف می کنند، به ازای هرنفر سه کیلو پرداخت کنند.

 آیت‌الله جوادی آملی:

زکات فطره برای کسانی که قوت غالب شان نان است برای هر نفر 3 کیلو گندم و برای کسانی که قوت غالب شان برنج است 3 کیلو برنج یا قیمت این دو بر اساس عرف مردم هر شهر محاسبه می شود.

 آیت الله صانعی:

دفتر آیت الله صانعی میزان زکات فطره در سال 1393 (رمضان المبارک 1435)  را اعلام کرد.

پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید شیعیان، میزان زکات فطره در سال 1393 برای هر نفر به قیمت گندم 4000 تومان و به قیمت برنج 15000 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا