خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خربزه و عسل! | علی اکبر جوانفکر

«علی اکبر جوانفکر» مشاور رسانه‌ای «محمود احمدی نژاد» در یادداشتی تلگرامی با عنوان «خربزه و عسل!» نوشت:

مجلس شورای اسلامی محل گردهمایی 290 نفر از نمایندگان اقشار و اقوام مختلف مردم ایران است و بیشترین حجم از تضارب آراء، اختلاف نظر و تنازعات فکری وسیاسی درصحن علنی مجلس شورای اسلامی ظهور و بروز پیدا می کند.

در اصل‏ شصت و نهم قانون اساسی تصریح شده است که ‎‎مذاکرات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید علنی‏ باشد و گزارش‏ کامل آن‏ از طریق‏ رادیو و روزنامه‏ رسمی‏ برای‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر شود. حتی تاکید شده است که گزارش‏ مصوبات‏ جلسات‏ غیر علنی نیز باید پس از بر طرف‏ شدن‏ شرایط اضطراری‏ برای‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر گردد.

با توجه به اختلافات عمیق در بینش، گرایش و تعلقات سیاسی ، جغرافیایی و قومیتی نمایندگان مجلس و همچنین با عنایت به نوع ماموریت مجلس در ورود به موضوعات متنوع و بحث انگیز، ملاحظه می گردد که تاکید بر علنی بودن جلسات مجلس و حتی انتشار مباحث جلسات غیرعلنی، نه فقط موجد نگرانی نبوده بلکه این امر جزو حقوق عمومی محسوب می شود و مردم حق دارند در جریان جزئیات اموری که به سرنوشت آنان مربوط می شود قرار گیرند.

به این ترتیب روشن است که مردم حق دارند از مسائل مورد اختلاف میان مسئولان کشور، دلایل و ریشه های بروز آنها و نتایج مترتب بر این اختلافات کسب اطلاع کنند زیرا این امر به نوبه خود باعث افزایش اگاهی ، رشد فکری و تعالی جامعه بویژه در موعد تصمیم گیری مردم برای آینده کشورشان می شود.

نگرانی زمانی بروز می کند که برخی افراد در مناصب سطح بالا، اختلافات شخصی و حزبی و سیاسی را به مسائل عمومی کشور تسری دهند و با زد و بندها و داد و ستدهای پشت درهای بسته، سرنوشت کشور و نسلهای امروز و فردا را نابود سازند.

رییس مجلس در مراسم افتتاحیه هفته قوه قضاییه خواستار حل اختلافات در جلسات خصوصی شد و گفت که مردم نیازمند آرامش هستند.

بدون تردید حل اختلافات در پشت درهای بسته و جلسات خصوصی برای مردمی که از این اختلافات و چگونگی پایان یافتن آنها بی خبر می‌مانند به هیچوجه آرامش به ارمغان نمی‌آورد بلکه نگرانی‌ها و سوء ظن‌ها را بیشتر هم می‌کند.

این تصور که مسوولان در پشت درهای بسته حرفهایی می گویند که متفاوت از گفته های علنی آنهاست ، آرامش بخش نیست.

پیش از این مقام رهبری بر این نکته تاکید کرده اند که ایشان نظرها و مواضع خود را صریحاً اعلام می کنند و مواضع دیگری جز مواضع علنی و صریح ندارند.

وقتی رهبری بر یکرنگی و علنی بودن مواضع و دیدگاههای خویش تاکید می کنند، روشن است که سایر بخش‌های حاکمیتی نمی‌توانند مشی و منشی متفاوت از آن را در پیش بگیرند و به بهانه حل اختلافات، مسائلی را از نگاه مردم پنهان نگاه دارند. بویژه در زمانی که خبرهایی در باره اعطای امتیازهای خاص به شرکت‌های نفتی بیگانه منتشر می شود و مجلس نیز در قبال آن سکوت اختیار کرده است.

می گویند خربزه و عسل با هم نمی سازند اما حقیقت آن است که این دو خوب هم با هم می سازند و نیتجه اش آن می شود که روزگار خورنده آنها را سیاه می کند.

اگر همگرایی و سازش پشت درهای بسته و به دور از چشم مردم اتفاق بیفتد، نتیجه اش این می شود که نهاد قانونی و نظارتی در بررسی طرح حیاتی و سرنوشت ساز برجام، به جای اختصاص وقت مناسب و انجام مباحثات عالمانه، با دستپاچگی و فوریتی بی منطق، آن را در کمتر از 20 دقیقه به تصویب می رساند.

یا به جای ایستادن در مقابل حقوق های نجومی مدیران، طرحی را تصویب می کند که به این ناهنجاری دردناک رسمیت می بخشد و در حالی که صدای اعتراض مردم از ناکارامدیهای دولت از همه سو به گوش می رسد ، رئیس آن نهاد به جای تلاش در جهت ارتقاء سطح کارامدی دولت به توجیه نابسامانی هایی می پردازد که مردم را به ستوه آورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شخصیتی کاملا پررو، قرارداد با شرکتهای هندی و اوگاندایی با سهم بیشتر خوبه یا قرارداد با توتال فرانسه با سهم کمتر، تو دوره این حضرات قطر نزدیک بود که کل پارس جنوبی رو بکشه بالا و یه لیوان آبم بریزه روش، راستی رهبری صریح و روشن گفت که محمود نیا.

    10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا