خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید روشن بماند

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: برجام نمونه خوبی از عملکرد سازمان ملل است که هفت کشور و اتحادیه اروپا زیر چتر سازمان ملل یکی از مهمترین مشکلات جهانی را حل کردند. برجام یکی سوءتفاهم بلندمدت و تهدید جدی جهانی را حل کرد و با توجه به همه منافع طرفین این قرارداد توانست یکی از قسمت‌های برنامه‌های سازمان ملل باشد و جزو قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدعباس عراقچی در هفتاد و دومین سالگرد تاسیس سازمان ملل که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: بسیار خوشحال هستم که این روز را به شما تبریک بگویم. این پنجمین سالی است که گری لوئیس این روز را ترتیب داده و من در چهار مراسم حضور داشته‌ام و این افتخار بزرگی برای من است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل یکی از سنگ بناهای همکاری‌های بین‌المللی در دهه‌های اخیر شده است، اظهار داشت: برخی می‌گویند سازمان ملل باید کارهای دیگر و بیشتری را هم انجام می‌داد که درست است ولی سازمان ملل نشان داده یکی از سکوها برای کشورهای عضو و حتی اشخاص است تا آرزوها و شکایت‌شان را بیان کنند و مشکلات‌شان را حل کنند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه عملکرد سازمان ملل نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم جهان بهتری را بسازیم، تصریح کرد: یک نمونه خوب از عملکرد سازمان ملل آن است که هفت کشور و اتحادیه اروپا زیر چتر سازمان ملل یکی از مهمترین مشکلات جهانی را حل کرد که ما به آن برجام می‌گوییم. برجام یکی سوءتفاهم بلندمدت و تهدید جدی جهانی را حل کرد و با توجه به همه منافع طرفین این قرارداد توانست یکی از قسمت‌های برنامه‌های سازمان ملل باشد و جزو قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

عراقچی با بیان اینکه قطعنامه حمایت سازمل ملل از برجم یکی از بلندترین قطعنامه‌های سازمان ملل است که حدود ۱۶۰ صفحه است، خاطرنشان کرد: برجام یک نمونه شفاف و روشن از موفقیت دیپلماسی و مذاکره است که می‌تواند جای اختلاف و جنگ را بگیرد. برخورد رادیکال امریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی برای دنیا می‌تواند یک تهدید باشد. ما فکر می‌کنیم سازمان ملل که سکوی توافق‌های چندجانبه است، باید نقش فعالتری را ایفا کند.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید از اجرای همه‌جانبه برجام حمایت کند زیرا برجام باید به عنوان مشعل امید روشن بماند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به دیگر اقدامات سازمان ملل در ایران ابراز داشت: یک اقدام دیگر، کاری است که تیم سازمان ملل در ایران انجام می‌‌دهد و آن شرکت در اهداف اقتصادی ایران و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و توسعه و سلامت است.

عراقچی با بیان اینکه امیدوارم تیم سازمان ملل در ایران بتواند با طرف ایرانی در فعالیت‌های مشترکش موفق باشد تا بتواند به اهداف توسعه برسد، عنوان کرد: با همکاری مشترک این اهداف قابل دستیابی هستند. در پایان، از گری لوئیس تشکر می‌کنم زیرا وی به زودی از ایران می‌رود. از کار بسیار سخت وی و سختکوشی‌هایش تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: اقدامات وی اثرات مهم و خوبی در ایران به همراه خواهد داشت. نجات دادن یوزپلنگ، کمک به احیای دریاچه اورمیه و کمک به افزایش سلامت ایران از کارهای مهم وی است. او از طریق اینستاگرام و توییتر نشان داد که به این مسائل علاقمند است. این کارها اول متعلق به ایران است ولی او احساس عمیقی به کارش و ایران نشان داد.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: این مراسم، مهمانی خداحافظی گری لوئیس نیست، یک مهمانی دیگر به عنوان روز خداحافظی گری خواهیم داشت که از تلاش او تشکر کنیم. او یک شخص احساسی است. او تمام تلاش خود را کرد؛ نه به خاطر وظیفه کاری بلکه به خاطر اهداف سازمان ملل که اهداف همه ماست. من قول می‌دهم یک مهمانی دیگر فقط برای خداحافظی او داشته باشیم کسی که دوست خوبی برای ایرانیان بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا