خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا فرهنگ هلاکویی روانشناس نیست؟

در پی اعلام نام فرهنگ هلاکویی در بین لیست «غیر روانشناسان»، خلاصه ای ویکی پدیای فرهنگ هلاکویی را آورده ایم.

به نقل از ویکی پدیا به صورت خلاصه، فرهنگ هلاکویی دارای سه مدرک کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و اقتصاد از دانشگاه تهران و «مشاورهٔ ازدواج، خانواده و کودکان» از دانشگاه یوتا و مدرک دکترا در رشتهٔ جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتای آمریکا است.او پیش از انقلاب مدرس دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران بوده‌است. او پی‌اچ‌دی خود را با موضوع تحلیل جامعه‌شناسانهٔ انقلاب مشروطه ایران در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه یوتا دریافت کرد.

سازمان بهزیستی کشور بخشی از آثار فرهنگ هلاکویی را توزیع کرده‌است.

برخی از آثار صوتی و تصویری عبارتند از:

مجموعه پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان (مجموعه ۶۴ سی‌دی صوتی یا ۴۰ دی‌وی‌دی تصویری)
ترس، اضطراب و وحشت (۸ سی‌دی صوتی)
افسردگی (۸ سی‌دی صوتی)
خشم و عصبانیت (۸ سی‌دی صوتی)
چرا ازدواج، چرا طلاق
اگر جوان بودم (۴ سی‌دی صوتی)
تیپ‌های شخصیت ناسالم با همکاری جمعی از استادان (۱۴ سی‌دی صوتی)
تیپ‌های شخصیت نرمال و سالم با همکاری جمعی از استادان (۱۴ سی‌دی صوتی)
سمینار خوشبختی با همکاری جمعی از استادان (۱۴ سی‌دی صوتی)
سمینار علم و شبه‌علم با همکاری جمعی از استادان (۸ سی‌دی صوتی)
سمینار ۵۰ باید و نباید زندگی زناشویی (۴ سی‌دی صوتی)
اعتماد به نفس و حرمت نفس (۱۲ فایل صوتی)

منابع: سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی زنجان، دانشگاه یوتا

جواز فرهنگ هلاکویی برای مشاورهٔ خانواده و ازدواج در ایالت کالیفرنیا و پایان نامه وی نیز در صفحه ویکی پدیا او آمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. قطعا این اقدام سازمان نوپای دولتی نظام روانشناسان دراعلام فردی با پیشنه وسوابق جناب آقای دکتر هلاکویی ریشه در مسایل سیاسی و حسادت و دشمنی وکینه توزی باایشان داره والا اگر کسی که دارای چندین مدرک فوق لیسانس و دکترا در روانشناسی وجامعه شناسی از بهترین دانشگاههای ایران وامریکا داره و درسن بسیار پایین ۲۹تا۳۲ سالگی دانشیار دانشگاه تهران بوده ودر الان چندین دهه است که دریکی از مهمتریت شهرهای ایالت کالیفرنیا امریکا مدیریت یک مرکز پیشرفته بهزیستی رو با دهها دکتر روانپزشک و روانشناس و… رو برعهده دار و همچنین باانجام بیش از۴۰/۰۰۰مورد مشاوره روانشناسی رادیو تلویزیونی درجهان هست ازنظر این سازمان به اصلاح نظام روانشناسی روانشناس نما و غیر روانشناس پس خود این آقایان و خانمهایی که چنین رایی صادر کردند چه هستند؟!!

    37
    2
  2. منظور سازمان روانشناسی این که همه به اونا و افراد مورد تایید اونا مراجعه کنن. ناراحتن که چرا دست زیاد شده.
    اگرنه دانش و تاثیر هلاکویی رو کسی نمیتونه انکار کنه و اینکه هلاکویی چه احتیاجی به شماره نظام شما داره آخه وقتی 40 سال اینجا زندگی نمیکنه.

    20
    2
  3. با سلام
    به یقین بهترین مشاور و روانشناس ایرانی است که از خود در این زمینه آثار زیادی هم به جا گذاشته و همین آثار موید توانمندی اوست . وقتی که نام ایشان را در لیست منتشر شده دیدم برایم بیشتر شبیه یک جوک بود و کاملا مغرضانه بودن آن واضح بود .در زمینه مشاوره و روانشناسی همتایی برایشان پیدا نمیکنم.

    13
    2
  4. انصاف نیوز اینارو ما هم میدونیم. سوال پرسیدی اما جواب ندادی. ویکی پدیا درست نوشته؟ یا چی؟ خداوکیلی ارزش چند کیلو بایت رو نداشت باز کردن صفحتون…

    1. یک رسانه نمی‌تونه بدون مدرک جانبداری کنه ولی بر اساس شواهد میشه یه چیزی گذاشت و نظر عموم مردم رو راجع بهش سنجید و حقیقت با تقریب خوبی مشخص میشه

      2
      0
  5. سلام من از هلوکویی خیلی چیزها یاد گرفتم الان ایشون واقعا روانشناس نیستن خیلی حرفهایشون تاثیرگذاره

  6. حتی اگر ایشان روان شناس نباشند…..باز هم چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم….چیزهایی که متاسفانه روانشناسان تحصیل کرده مملکت یاد ندارند…..

  7. مهم نیست چه مدرکی داره، مهم اینه در هر زمینه ای نظر و تز می دهند. اندازه سر سوزن فلسفه نمی داند ولی در مباحث فلسفی نظر می دهد. من نمیدانم تخصصش چیست، ولی میدانم درباره آنچه نمیدانیم شایسته نیست تئوری صادر کنیم.

    3
    7
  8. اون مدرکی که تو آمریکا گرفته توی کل دنیا کاربرد داره بجز اینجا . اینجا فقط با پارتی میشه زندگی کرد . با پارتی طرف با دیپلم میشه مدیر 10 جا . بدون پارتی دانشمندا بیکار میشن و فرار میکنن خارج .

    13
    1
  9. ایشون حتی اگه مدرک سیکل هم نداشته باشن زندگی خیلیا رو ازین رو به اون رو کردن تودل همه جادارن

    6
    2
  10. سلام وقت بخیر.من به نوبه خودم خیلی قبولش دارم و از کلیپها و متن هاش در زندگی خیلی استفاده کردم و چیزها یاد گرفتم . و به خیلی ها پیجش را معرفی کردم و متن هاش را همیشه استوری میکنم و در اختیار مخاطبانم میگذارم اونها هم استفاده میکنن و تشکر میکنن.

  11. جناب. دکتر. هلاکویی یکی. از. بی نظیر. ترین. دکترها. در. جامعه روانشناسان در. سراسر. دنیا هستند برنامه. های. ایشون. بسیار. تاثیر گذارند. و. وهمه. فارسی. زبانان. دنیا در. جهت. ارتقا فکری. در. زمینه جامعه. شناسی. و. تعلیم. و. تربیت رشد. بسیار داشته. اند. از. افتخارات. وطن. مان. ایرانند

    19
    2
  12. درود بی شک آوردن نام دکتر فرهنگ هلاکویی در لیست سازمان روانشناسی بعد سیاسی دارد. وگر نه ایشون هم مدارک و هم تجربه‌های ارزشمندی در زمینه روانشناسی دارند که می‌بایست جامعه روانشناسی از ایشان به عنوان یک استاد با توانمندی بسیار زیاد که درس‌هایش برای تمام مردم مفهوم است استفاده‌ی بهتری می‌برد

  13. در صحبتهای وزیر محترم گفته شده که با این روند بیماری که افسردگی دارد افسرده تر شده است و روند درمان او طول کشیده چرا که به روانشناس درستی مراجعه نکرده بوده، این صحبتها درباره بقیه روانشناس نماها درست است اما درباره دکتر هلاکویی صدق نمیکند چرا که دکتر هلاکویی تماس گیرنده را تشویق به مراجعه به روانشناس و کمک حرفه ای گرفتن از روانشناسان دیگر میکند.
    باید این موضوع را هم درنظر گرفت که دکتر هلاکویی هیچ گاه در رادیو دارو تجویز نمیکنند و شنوندگان را اجبار به فقط مراجعه به خود نکردند، و شنوندگانی را که به ایشان تماس میگیرند بعد از شنیدن حرفهایشان راهنمایی میکنند که به روانشناس مراجعه کنند. شنوندگانی که زنگ میزنند از دکتر هلاکویی میپرسند که با توجه به مشکل من مراجعه به کدام روانشناس و یا روانپزشک داشته باشم چون خود شنونده هم نمیداند که به چه نوع کمکی و در چه حیطه ای کمک نیاز دارد، شنوندگانی که تماس میگیرند از لحاظ روحی انقدر توانایی روحی ندارند که حتی مشکل و خواسته اصلی خود را بدانند، و حتی برای صحبت کردن و درمیان گذاشتن مشکلشان چندین ماه یا سال زمان برده تا آمادگی روحی صحبت با دیگران را پیدا کنند، دکتر هلاکویی بعد از آرام کردن شنونده به او تذکر میدهد و یا او را تشویق میکند که در صورتی که قصد حل مشکلاتش را دارد حتما به روانشناس مراجعه کند.

  14. دکتر هلاکویی همواره بر استفاده از عقل و علم و دوری از خرافات تاکید دارند و فوق لیسانس روانشناسی و دکترای جامعه شناسی دارند من متوجه نیستم که چرا اسم ایشون داخل این لیست اومده

  15. اگر هیچ مدرکی هم نداشته باشه از خیلی از این مدرک دارهای سهمیه ایی و تقلبی بیشتر سرش میشه . باید خجالت کشید که کسی را بخواهید تخریب کنند . کشورهای دیگه یه شخص که بدرد میخوره هل میدن بجلو تا بیشتر رشد کنه ام ما بی فرهنگهای حسود فقط در فکر پایین کشیدن نخبه های خودمون هستیم .

    2
    1
  16. اقای هلاکویی نظیر ندارند و من از راهنمایهای ایشان استفاده کردم و نتیجه گرفتم

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا