خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطره جالب آیت الله شبیری از آشیخ عبدالکریم زنجانی

آیت الله شبیری زنجانی در گعده ی علمی دفتر خود با بیان خاطره از “آشیخ عبدالکریم زنجانی”، رفع حاجت های مردم و توجه ویژه به مذهب و شریعت را دو ویژگی بارز این عالم فقید دانست و گفت: این دو ویژگی می تواند عامل نجات افراد در آخرت باشد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع عالی قدر تقلید، آیت شبیری زنجانی در گعده علمی دفتر خود رفع حوائج مردم را یکی از ویژگی های آیت الله آشیخ عبدالکریم زنجانی دانست و گفت: وقتی که در عراق بودم از آشیخ عبدالکریم خیلی انتقاد می شد اما ایشان دو صفت داشت که این دو صفت در هرکسی باشد می تواند موجب نجات اخروی او باشد. یکی قضای حوائج مردم بود. ایشان تا می توانست حاجات مردم را برآورده می کرد. در شریعت مطهر هم به رفع حوائج مردم بسیار تاکید شده و علماء باید در این مسیر گام بردارند. رفع نیاز نیازمندان و رسیدگی به امور افرادی که مشکل دارند از نظر ثواب و از جهت عبادی در درجه ی بالایی قرار دارد.
شبیری زنجانی، عدم مسامحه در مسیر مذهب را دومین شاخصه ی شخصیتی آیت الله آشیخ عبدالکریم زنجانی دانست و افزود: ایشان در مسیر دین و مذهب و تشیع اهل مسامحه نبود. با آقای حکیم روابط خیلی تیره ای داشت. در مدرسه ی آسید کاظم یزدی مجلس فاتحه بود و آقای خویی و آقای حکیم هم حضور داشتند. وقتی که آشیخ عبدالکظم وارد شد هیچ کسی پیش پای ایشان به جز آقای خویی بلند نشد. آقای خویی هم چون نزد ایشان درس خوانده بودند به احترام استاد بودنش بلند شدند.
فقیه عالی مقام حوزه ی علمیه ی قم در ادامه ی بیان خاطرات گفت: روزی از طرف سعودی ها پیش آشیخ عبدالکریم آمده بودند و نسبت به آقای حکیم توهین کرده بودند، اما ایشان از آقای حکیم خیلی تجلیل کردند که ایشان رییس اسلامند و …. بعد از رفتن سعودی ها گفته بودند بین من و “آسید محسن” اگر مطلبی هست در جای خود است، ولی اینها اگر مطلبی می گویند به واسطه ی این نیست که با سید محسن طرف هستند بلکه به واسطه ی این است که با مذهب طرفند و دفاع از ایشان وظیفه ی من بود.
آیت الله شبیری زنجانی خاطر نشان کرد: آشیخ عبدالکریم با آقای حکیم روابط بسیار تیره ای دارند و در چنین شرایطی باید از بدگویی نسبت به ایشان یا سکوت کنند یا با جمع همراه شوند اما می بینیم که در چنین رابطه تیره ای از ایشان به شدت دفاع می کنند و حتی ایشان را ” رییس اسلام” می خوانند. ایشان تا این حد نسبت به مذهب و تشیع حساسند و می بینیم که وقتی یک سعودی نسبت به یک شیعه بدگویی می کند اینگونه از او دفاع می کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا