خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انتقام» ترور شهید صیاد خدایی حمله‌ی پهپادی به اسرائیل است؟

خبرگزاری فارس که به‌عنوان رسانه‌ای نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی مشهور شده است در متنی به بهانه‌ی ترور شهید صیاد خدایی نوشت: «ایران باید در زمینه ترور با اسرائیل تسویه حساب کند. مشابه تسویه‌های مکرر در اقلیم کردستان عراق که طی آن،‌ ماموران اسرائیل با موشک یا شلیک مستقیم گلوله به هلاکت رسیدند. این امر باید تاجایی ادامه پیدا کند که موازنه وحشت در زمینه ترور به سمت ایران سنگینی کند. نظیر امری که در جنگ دریایی رخ داد و رژیم مجبور به پایان یکطرفه نزاع شد».

به‌گزارش انصاف نیوز، در ادامه‌‌ی این گزارش آمده است: «عملیات خرابکاری چند فارسی زبان مزدور در ایران ۱/۶۴۸/۱۹۵ کیلومتر مربعی کار چندان دشواری نیست. وسعت قلمرو رژیم صهیونیستی نیز تنها ۲۲ هزار کیلومتر مربع است. یعنی مساحتی ۷۵ برابر کوچک‌تر از ایران.کل جمعیت صهیونیست‌ها نیز به اندازه دوسوم تهران ۱۵ میلیونی است. ممکن است صهونیست‌ها در یک روز ابری مورد حمله ۳۰ پهپهاد از نقطه‌ای نامعلوم قرار بگیرند. لذا سردمداران رژیم صهیونیستی باید این نکته فرمانده سپاه را خوب به خاطر بسپارند:‌ «اسرائیل یک نوار باریک است؛ هر اقدام تاکتیکی در آن می‌تواند یک شکست استراتژیک برای صهیونیست‌ها باشد»».

متن کامل این مطلب که با عنوان «نتیجه ترورها تاکنون برای رژیم صهیونیستی چه بوده است؟» منتشر شده را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«عصر یکشنبه یکی از پاسداران نیروی قدس به شهادت رسید. فعالان شبکه‌های مجازی آمریت ترور را به موساد و عاملیت آن را به سازمان مجاهدین خلق (جنایتکارترین فرقه قرن ۱۴ ایران) نسبت دادند.

اظهارات دو مقام ارشد آمریکا در سال ۲۰۱۲ در رابطه با عاملیت منافقین نیز می‌تواند تاییدی بر مدعای فوق در حوزه ترورها باشد. در گزارش دسامبر ۲۰۲۰ اندیشکده «ResponsibleStatecraft» آمده است: دو مقام ارشد دولت اوباما در NBC فاش کردند که ترورها کار مجاهدین خلق است.

ترور‌ مجاهدین خلق در خیابان‌های تهران امر تازه‌ای نیست. عقبه‌ای به بلندای نیم قرن دارد. تنها نکته آن تغییر کارفرما از شوروی و رژیم صدام به آمریکا و اسرائیل است.

اهداف عملیاتی جوخه ترور هدفمند در تهران

شهید «صیاد خدایی» اولین “ترور مستقیم” نیست؛ لیست ترورهای سابق (اغلب هسته‌ای) را ببینید:

شهید علیمحمدی (۲۲ دی ۱۳۸۸)، شهید شهریاری (۸ آذر ۱۳۸۹)، شهید رضایی نژاد (۱ مرداد ۱۳۹۰)، شهید احمدی روشن (۲۱ دی ۱۳۹۰)، شهید قشقایی (۲۱ دی ۱۳۹۰) و شهید فخری‌زاده (۷ آذر ۱۳۹۹).

تعداد اهداف ترور در ایران از سوی اسرائیل با جمع آمار فوق به ۷ خواهد رسید.

نکته‌ای در اینجا وجود دارد:‌ رژیم صهیونیستی هرگز در سطح رسمی مسئولیت ترورها را نپذیرفت امّا در سطح رسانه‌ای همراه با داستان پردازی‌ جذاب از سوی خبرنگاران امنیتی خود به آن اذعان می‌کند.

اتفاقی که خلاء آن در موضوع ضربات متقابل که رژیم صهیونیستی خورده است به شدت حس می‌شود.

اقدام تاکتیکی در برابر کلان پروژه راهبردی ایران

ترور بخشی از اقدامات تاکتیکی (ترور) اسرائیل است؛ در پاسخ به برنامه‌های استراتژیک ایران. این موضوعی است که آمریکایی‌ها نیز به اثر نازل آن معترف هستند.

نیویورک تایمز در مقاله‌ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ از اعتراف دولت بایدن نسبت به این ماجرا خبر داد. مضمون مقاله این بود که عملیات‌ خرابکاری شاید از نظر تاکتیکی خشنودکننده باشد اما نهایتاً نتیجه وارونه می دهد.

اهداف ترورها را اگر هسته‌ای و نظامی بدانیم می‌توان نتیجه آنها را برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

هسته‌ای: هدف ترورها، جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بود. بازه زمانی خرابکاری هسته‌ای نیز از سال ۸۸ (۲۰۱۰) تا ۱۴۰۰ (۲۰۲۲) بود. نتیجه امّا برای اسرائیل چه بود؟

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) آمریکا در گزارشی اعلام کرد: «تعداد سانتریفیوژهای پیشرفته و نصب شده ایران از تعداد ماقبل برجام بیشتر شده است. ایران تا سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور) تقریباً ۱۸۸۹ سانتریفیوژ پیشرفته در سه تاسیسات غنی‌‌سازی خود نصب کرده بود. این عدد تا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) به ۲۱۰۶ سانتریفیوژ رسید.»

اکنون پیشرفت هسته‌ای ایران به جایی رسیده که در صورت شکست مذاکرات وین، توانایی کشور می‌تواند به “دولت در آستانه هسته‌ای” تغییر وضعیت بدهد.

این عبارت به کشوری اطلاق می‌شود که تسلیحات اتمی ندارد ولی دانش و منابع لازم برای تبدیل سریع به یک قدرت مسلح اتمی را دارد. ژاپن و برزیل ۲ کشور دیگر در باشگاه “دولت‌های در آستانه هسته‌ای” جهان هستند. هرچند که ایران اساسا نیت ساخت بمب را ندارد و هیچ تلاشی هم در این راستا انجام نداده و نخواهد داد.

منطقه‌ای:‌ تحلیلی وجود دارد با این مبنا که ترور یکشنبه در راستای تک و پاتک منطقه‌ای میان ایران و اسرائیل است. جبهه مقابل کماکان در این تحلیل غلط است که حذف یک فرد معادل حذف یک طرح کلان خواهد شد.

ایران با پشتیبانی از نیروهای مقاومت در لبنان، غزه، در مجاورت جولان اشغالی سوریه و کرانه باختری توانسته است یک دیواره آتش اطراف قلمرو رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

نمونه آن را می‌توانید در نقشه‌ منتشره از سوی اندیشکده آلما (Alma) اسرائیل مشاهده کنید. نیروهای مقاومت با محوریت حزب الله لبنان و نیروهای بومی ۳ استان درعا، قنیطره و سویدا در جنوب سوریه به مرزهای فلسطین اشغالی تکیه زده‌اند.

اکنون در مقابل اسرائیل یک ماشین منسجم جنگی قرار گرفته که متکی بر نیروهای بومی است و دیگر وجود نیروهای ایرانی در آن چندان وجوبی ندارد.

یک نمونه آن را سال گذشته در جریان عملیات ۱۱ روزه «سیف القدس» از سوی نیروهای مقاومت در باریکه غزه علیه اسرائیل شاهد بودیم. بلومبرگ همان موقع نوشت که حماس در طول ۱۱ روز نبرد بیش از ۴۰۰۰ شلیک انجام داد و اسرائیل در این جنگ شاهد ویترینی از تهدیدات موشکی ایران بود. بلومبرگ اذعان کرد که این تنها بخشی از الگویی است که در سراسر غرب آسیا بسط و گسترش یافته و وسعتی به اندازه ۵۰۰۰ کیلومتر از خاورمیانه تحت چتر موشکی ایران و نیروهای متفق آن است.

گفتنی است که در جریان هرج و مرج شهرهای اسرائیل، «آوی هار ایون» مغز متفکر برنامه موشکی رژیم صهیونیستی بر اثر عملیات «سیف القدس» به هلاکت رسید.

انتقام

با وجود موارد فوق، ایران باید در زمینه ترور با اسرائیل تسویه حساب کند. مشابه تسویه‌های مکرر در اقلیم کردستان عراق که طی آن،‌ ماموران اسرائیل با موشک یا شلیک مستقیم گلوله به هلاکت رسیدند.

این امر باید تاجایی ادامه پیدا کند که موازنه وحشت در زمینه ترور به سمت ایران سنگینی کند. نظیر امری که در جنگ دریایی رخ داد و رژیم مجبور به پایان یکطرفه نزاع شد.

میزان آسیب پذیری دریا برای رژیم صهیونیستی نکته‌ای است برای اهل فن در جمع بندی محاسبات. «یوسی ملمان» روزنامه نگار امور نظامی-امنیتی رژیم اسرائیل ۲۲ فروردین در پایگاه خبری میدل ایست‌آی (Middle East Eye) انگلیس به نکته‌ قابل تاملی اشاره کرد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست به سردمداران رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که خرابکاری دریایی باید آخرین گزینه‌ای باشد که به آن فکر می‌کنند. «ملمان» نوشت: «قریب به ۹۰ درصد واردات و صادرات اجناس رژیم از طریق کشتی است. مسیرهای دریایی نقطه ضعف هستند.»

عملیات خرابکاری چند فارسی زبان مزدور در ایران ۱/۶۴۸/۱۹۵ کیلومتر مربعی کار چندان دشواری نیست. وسعت قلمرو رژیم صهیونیستی نیز تنها ۲۲ هزار کیلومتر مربع است. یعنی مساحتی ۷۵ برابر کوچک‌تر از ایران.کل جمعیت صهیونیست‌ها نیز به اندازه دوسوم تهران ۱۵ میلیونی است.

نگرانی ژنرال بازنشسته اسرائیلی به حق است! ممکن است صهونیست‌ها در یک روز ابری مورد حمله ۳۰ پهپهاد از نقطه‌ای نامعلوم قرار بگیرند. لذا سردمداران رژیم صهیونیستی باید این نکته فرمانده سپاه را خوب به خاطر بسپارند:‌ «اسرائیل یک نوار باریک است؛ هر اقدام تاکتیکی در آن می‌تواند یک شکست استراتژیک برای صهیونیست‌ها باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهترین انتقام این است که افراد کاسب از نیروهای مسلح حذف شوند و امید مردم به سپاه برگردد. وقتی مردم پشت نیروهای مسلح باشند کاری ترین ضربه به اسراییل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا