خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک صنعتگر: تامین اجتماعی به مانع اصلی تولید تبدیل شده است

تولید، زیر فشار چالش‌های بیمه‌ای

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: یک صنعتگر رفتارهای سازمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان را توهین‌آمیز خواند و این سازمان را یکی از موانع اصلی تولید خواند.

م. احمدی، تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در تماس با انصاف نیوز به تشریح مسائل مبتلابه صنعت‌گران کشور پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل ما، برخوردهای سازمان تامین اجتماعی است چرا که در نظر این سازمان، کارفرما یک مجرم فراری است و می‌خواهد حق کارگر را ضایع کند.

او ادامه داد: من هیچ‌کدام از همکارانم را نمی‌شناسم که با یک یا چند پرونده، درگیر سازمان تامین اجتماعی نباشد. یعنی یا باید کار و تولید را تعطیل کنید یا صابون درگیری‌های فرسایشی با تامین اجتماعی را به تن خود بمالید.

این تولیدکننده که کارگاه خود را تعطیل کرده است، گفت: در شرایطی که دائما از تولید صحبت می‌شود، تولیدکننده‌ها سرگردان راهروهای اداره تامین اجتماعی یا اداره مالیات هستند و چون فرض این ادارات این است که کارفرما مجرم است، باید تلاش کنیم خود را ثابت کنیم.

او به صدور برگه‌های بدهی بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: ای‌کاش می‌توانستید آماری به دست بیاورید که نشان دهد چند تولیدکننده و کارفرما به پرداخت حق بیمه کسانی محکوم شده‌اند که هیچ ارتباط شغلی و مزدبگیری با هم نداشته‌اند.

احمدی گفت: به تصریح قانون تا رابطه مزدبگیری بین دو شخص برقرار نشود، دخالت سازمان تامین اجتماعی موضوعیت ندارد اما متاسفانه این سازمان بی توجه به قانون، گزارش بازرسان خود را وحی منزل تلقی و بر اساس آن کارفرماها را به پرداخت اصل و جریمه حق بیمه افراد خیالی متهم می‌کند.

این تولیدکننده سابق به مشکلات سیستم غیرحضوری تامین اجتماعی هم اشاره کرد و ادامه داد: میلیاردها تومان از بیت‌المال صرف ایجاد دولت الکترونیک شده اما بجای تسریع در کارها و راحت‌تر کردن امور، به مصیبت جدیدی برای تولیدکنندگان تبدیل شده و جالب این است که سیستم برای ما همیشه قطع است و پیام خطا می‌دهد اما برای دوستان تامین اجتماعی همیشه درست کار می‌کند و آنان می‌توانند به تاریخ‌های گذشته برگه ابلاغ و جریمه بیمه صادر کنند.

او در پایان گفت: اگر مسئولان کشور واقعا به حمایت از تولید باور دارند، باید فکری برای تامین اجتماعی بکنند چون رفتارهای این سازمان کارفرماها را سرخورده می‌کند. یعنی می‌شود گفت تامین اجتماعی به یکی از مهم‌ترین موانع تولید در کشور بدل شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا