خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای جبلی! دست از سر مردم بردارید

مصطفی کیایی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران در واکنش به تاکید رئیس صداوسیما به نظارت «ساترا» بر سریال‌های نمایش خانگی یادداشتی انتقادی را خطاب به پیمان جبلی منتشر کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای کیایی در بخشی از این یادداشت نوشته است:

«آقاي جبلي؛ يا شما هيچ شناختي از جامعه پيرامونتان كه در آن به ظاهر زيست مي‌كنيد و مديريتش را بر عهده داريد نداريد و يا عامدانه در حال برگرداندن مخاطبان پاي شبكه‌هاي خارجي هستيد، شما و دوستانتان كه با همه تلاش نيروهاي محبوب را از خانه خود رانديد و مخاطبان را از ديدن آنها محروم كرديد، هيچ‌گاه به خود حق ندهيد كه صنعت نوپايي را با همان دست فرمان به سوي نابودي ببريد. سياست‌هاي شما با آمار قابل ارزيابي است لطفا يك نگاه به ريختن روزانه آمار مخاطبانتان بياندازيد و دست از سر مردم برداريد»

گفتنی‌ست پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی اخیراً درباره‌ی نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی گفته بود:

«ما اگر ادعای نظارت داریم، ادعای سلیقه‌ای ما نیست؛ وظیفه‌ای است که قانون اساسی و تفسیر آن توسط نهادهای قانوی بر گردن ما گذاشته است. ما موظف به حفظ امنیت فرهنگی جامعه و حفظ حریم فرهنگی هستیم و از انجام این وظیفه هم کوتاه نمی‌‌آییم»

متن کامل یادداشت مصطفی کیایی که در صفحه‌ی اینستاگرام او منتشر شده در پی می‌آید:

«جناب آقاي جبلي

خوش به حالمان كه شما هستيد و بر ما نظارت مي‌كنيد. كمتر از چند ماه ديگر حاصل كار شما و تيمتان نه تنها در راديو و تلوزيون كشور بلكه در عرصه نمايش خانگي و پلتفرم‌ها را خواهيم ديد.

نتيجه سليقه فرهنگي دستوري شما و همفكرانتان اتفاق امروز صداوسيما و مردم است، روزگاري در اوج دوران جنگ و موشك و توپ و آژير قرمز تنها خاطرات ما عروسك‌ها و سريال‌ها و برنامه‌هاي خاطره انگيز صدا و سيما بود، اما حالا كجاييم؟ بچه‌هايمان پاي برنامه‌هاي ماهواره‌اي و كارتن‌هاي روز دنيا هستند و جوانانمان سريال‌هاي دانلودي مي‌بينند و سن بالاها هم جم تماشا مي‌كنند، خبرها هم در جاي ديگريست زيرا اخبار داخلي به جاي خبر، سريال‌هاي كمدي پخش مي‌كند، چون صدا و سيما شده تريبون شما و همفكرانتان، در اين چند سال هم كه به لطف شبكه نمايش خانگي و پلتفرم‌ها با همه معايب و مزايا، خانواده‌ها از پاي ماهواره‌ها به سمت، توليدات داخلي رفته اند، باز با زدن برچسب تكراري و اسم رمز هميشگي مبتذل و مستهجن، قصد بر نابودي آن داريد.

آقاي جبلي؛ يا شما هيچ شناختي از جامعه پيرامونتان كه در آن به ظاهر زيست مي‌كنيد و مديريتش را بر عهده داريد نداريد و يا عامدانه در حال برگرداندن مخاطبان پاي شبكه‌هاي خارجي هستيد، شما و دوستانتان كه با همه تلاش نيروهاي محبوب را از خانه خود رانديد و مخاطبان را از ديدن آنها محروم كرديد، هيچ‌گاه به خود حق ندهيد كه صنعت نوپايي را با همان دست فرمان به سوي نابودي ببريد. سياست‌هاي شما با آمار قابل ارزيابي است لطفا يك نگاه به ريختن روزانه آمار مخاطبانتان بياندازيد و دست از سر مردم برداريد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا