خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به لغو دیدار دوستانه ایران – کانادا

تصمیم فدراسیون فوتبال کانادا برای لغو دیدار دوستانه‌ی تیم ملی فوتبال این کشور با تیم ملی ایران با واکنش‌های مثبت و منفی در توییتر همراه شده است. بخشی از واکنش‌های انتقادی به این تصمیم را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیدمیلاد ناظمی: ‏اون‌هایی که از لغو بازی تیم ملی ایران خوشحالند وارد یک لجبازی بی‌انتها علیه خودشون شدند. گاهی درکشون می‌کنم اما بهشون حق نمیدم. لغو بازی تیم ملی در طول تحریم‌ها است. فشار تحریم یا بلوکه شدن پول‌ها و…برای کدوم قشره؟ نمیشه از نبود دارو، قیمت ارز و…نالید اما برای تحریم شادی کرد.

سلطنت‌پور: ‏همونا که می‌گفتن ورزش سیاسی نیست و ایران و بخاطر مسابقه ندادن با نمایندگان اسرائیل ‎#تحريم می‌کردن ، به دلایل سیاسی فوتبال ایران و تحریم‌ کردن و بازی تیم‌ ملی ‎#کانادا با تیم ملی ایران لغو شد

رضا نصری: ‏آقای ترودو، کسانی که لابی کردند تا این بازی لغو شود، صرفاً به این خاطر این کار را کردند که تحمل نداشتند ببینند جامعه مدنی ایران – زیر تحریم فلج کننده و فشار حداکثری – دوام آورده و حتی در مناسبت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. ‎#تیم_ملی هم نماد این تلاش بود. شرم بر شما!

محمدرضا جوادی یگانه: ‏براندازان داخلی و خارجی هر دو همدست شده‌اند تا با ناب‌سازی، هر گونه اصلاح را در ایران غیرممکن کنند. از نظر آنها، کسی در میانه قرار ندارد، یا موافق (و شریک در) ‎#همه اقدامات نظام است، و اگر نیست، لزوما باید با براندازی همراه شود، حتی به قیمت ویران شدن ایران.
بازی ‎#ایران‌کانادا.

حسام‌الدین قاموس مقدم: ‏لغو بازی دوستانه با ایران از سوی کانادا گوشه‌ای از تناقض در گفتار و رفتار غرب مبنی بر جدایی ورزش از سیاست است. فارغ از مسئولیت قراردادی، براساس بند ۴ از بخش اول اساسنامه فیفا تبعيض قائل‌شدن به هر شكل عليه كشوری بدلایل سياسي بشدت ممنوع است و از طريق اخراج يا تعليق قابل مجازات است

سیاوش خوشدل: ‏سیاسی‌کنندگان ورزش موفّق شدند بازی ورزشی را لغو کنند. شرم‌آور است. ‏ذوق‌کنندگان، مخالف سیاسی‌شدن ورزش نیستند. اتّفاقاً می‌گویند ورزش سیاسی بماند تا این گوشه‌کنار با لغو یک بازی دوستانه، احساس موفّقیتی بکنند و مسکّن و مخدّری برای بی‌عملی و رخوتشان داشته‌باشند.

سینا عضدی: ‏مشکل موافقان لغو بازی به مسابقه فوتبال در کانادا نیست – اینها میخواهند همه چیز تحریم باشد. کشتی، فوتبال – همه چیز. تحریم کشور به نفعشان هست.

خرچنگ‌زاده: ‏لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا توسط فدراسیون کانادا در پی تلاش های جنگ طلبان ایرانی و لابی های ضد ایرانی در این کشور، نمونه بارز دخالت سیاست در ورزش و مخالف منشور فیفاست.
حق ایران در شکایت محفوظ است و فدراسیون فوتبال کانادا طبق قانون محکوم و جریمه خواهد شد
‏امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران از حق مردم ایران کوتاه نیاید و تا محرومیت فدراسیون فوتبال کانادا پرونده را در مجامع قضایی پیگیری کند.

احسان منصوری: ‏۲۷هزار بلیط بازی ایران-کانادا در ساعت اول فروش رفت. اراذل تحریم طلب که اندازه یک ارزن بین مردم اعتبار ندارند دست به دامن لابی‌های جنگ طلب شدند تا بازی را لغو کنند.
قبلا هم در انتخابات کنگره ایرانیان شکست خورده بودند.
پول خارجی نباشد درجا محو می‌شوند از بس بی‌اعتبارند.

عبدالرضا داوری: ‏حامد اسماعیلیون اگر بجای تلاش برای لغو مسابقه فوتبال ایران و کانادا، فقط هزار نفر از ایرانیان مقیم ونکوور را به ورزشگاه بیسی پلیس میکشاند، هم از تریبون فوتبال، صدایش را جهانی میکرد و هم این همه مورد طعن و لعن فوتبال دوستان ایرانی قرار نمیگرفت.
خوش به حال ج.ا با این نبوغ مخالفانش!

علی نصری: ‏کنسل شدن بازی فوتبال، برای خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراین ‌‌‌موفقیت نیست، بلکه ناخواسته‌ باعث واکنش منفی جامعه علیه دادخواهی آنها میشود. مردم ایران هم کم درد نکشیدند که بخواهند با هر سیاست تحریمی ظالمانه علیه خودشان همراهی کنند. آقای اسماعیلیون، درد روی درد گذاشتن اشتباه ست.

سینا کلهر، معاون وزیر ورزش: ‏لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

علی ابوطالبی: ‏دغدغه‌شان هرچه باشد، «ایران» نیست. ‎#کانادا پر است از زالوهایی که خون زحمتکشان ایران را مکیده‌اند و همچنان از سفرهٔ ملت ارتزاق می‌کنند و مشغول مفت‌خواری و پول‌شویی‌اند؛ اما جماعت «دُمُکراسی‌خواه» مقیم این کشور نازک‌تر از گل به ایشان نمی‌گویند…
نه، دردِ شما ایران و مردمش نیست…

محمد جهانگرد: ‏اسماعیلیون کارش رو داره انجام میده چون اولا این جنایت او رو داغدار کرده و زخم خورده است.
ثانیا او غیر ایرانیست و کاناداییست و اصلا برای او وضعیت اسف بار مردم ایران مهم نیست.

ایران زمین: ‏مردم بیچاره ایران در منگنه تحریم‌طلب‌ها و مقاومتی‌ها درحال لـِه شدن هستند! لعنتی‌ها دست از سر مردم بردارید ؛ ما نه توان تحریم شدن داریم نه توان مقاومت! جالب آنکه هردو گروه در اوج رفاه و آسایش زندگی میکنند…
الان بازی ایران و کانادا لغو شد دقیقا چه سودی برای ‎#مردم_ایران داشت؟

علی افشاری: ‏فوتبالیست‌های تیم ملی‌ ایران که به خاطر ..‌. از تنگناها و کمبودهای متعددی رنج می‌برند این بار در مسیر آماده شدن برای جام جهانی قربانی خطای راهبردی بخشی از اپوزیسیون، وارونه شدن “دادخواهی” با “انتقام‌گیری کور” و تخطی دولت کانادا در دخالت دادن سیاست در ورزش شدند. این نیز بگذرد!

فرهاد داریوش: ‏انتقام از مردم و نوجوانان زمین های خاکی.
‎#دشمن_مردم

محسن منصوری: ‏از انحلال سمنی چون جمعیت امام علی تا اعمال تحریم‌هایی همچون لغو بازی تیم ملی فوتبال ایران! جایی به درستی خواندم که ‎#ایران میان دولت … و دشمنان بی‌وطن آن گرفتار آمده است…
‎#تمامیت‌خواهی

خرمگس: ‏یک عده توهم زدن که با ‎#سلامفرمانده بقای نظام رو تضمین کردند … یک عده دیگه هم جشن گرفتند که با لغو یک بازی فوتبال در آستانه براندازی هستند… ‎#ماهیچمانگاه

لادن برومند: ‏مصداق دقیق قدرت بی قدرتان! اگر ایرانیان خارج نشین از قدرت خود آگاه شوند و ارجحیت منفعت عمومی را، که شامل منفعت واقعی خودشان نیز هست،  بر توهم منفعت شخصی تشخیص دهند، می توانند در تغییر اوضاع در ایران نقش تعیین کننده ایفا کنند. محاکمه نوری و لغو این بازی اثبات این ادعاست

سهیل دولتشاهی [در پاسخ به برومند]: ‏قدرت مردم یا قدرت لابی اسراییل در کانادا. اگر مردم بودند که ۵۰ هزار بلیط بازی در یک آن فروش نمیرفت. خودتان میدانید که با زور رسانه های تحت امر مطرح میشوید و نظرتان را به اسم مردم مطرح میکنند.

شهرزاد: ‏فدراسیون فوتبال کانادا بازی تدارکاتی دوستانه با تیم ملی ایران را لغو کرد تا پس از لغو بازی تیمهای اروپایی با روسیه، بار دیگر ثابت کنند ورزش سیاسی است و اقدام ایران در مسابقه ندادن با تیم‌های اسرائیلی با توجه به جنایات هر روزه آنها بر مردم فلسطین، اقدامی است کاملا بجا و پذیرفته

شَبَرْ: ‏اگه یه نفر اینقدر ناآگاهه که با لغو یه مسابقه فوتبال داغش سرد میشه، من راضی ام به لغو هر مسابقه‌ی الکی و دوستانه ای که داغ یک ناآگاه رو سرد کنه

شیوا: ‏آفرین، فوتبال رو کنسل کردین، حالا راست می‌گین برین ببینم زورتون می‌رسه خاوری رو بندازین از کانادا بیرون یا فقط زورتون به این چیزا می‌رسه!

علی قلی‌زاده: ‏همه بلیت‌های بازی ‎ایران کانادا در ساعت اول خریداری شد، عمدتا توسط ایرانیان ساکن کانادا. اما با لابی اپوزسیون ویرانی‌طلب و مجاهدین دو بازی ایران در این کشور لغو شد.
همین حرامیان که از تحریم اقتصادی، فرهنگی و ورزشی ایران دفاع میکنند، اما میگویند ورزش سیاسی نیست!
‎#رذل‌ترین‌اپوزسیون

مریم: ‏سفیر اوکراین پیشنهاد داده که کانادا اوکراین را جایگزین کند و عوایدش به اوکراینی‌ها تعلق گیرد و اسماعیلیون ریتوییت کرده اما حاضر نیست کمکی به ایرانی شود.
اسماعیلیون به عنوان یک کانادایی کنار ایران‌ستیزترین‌های دنبال نابودی ایران ایستاده و این انتقام از مردم ایران است نه دادخواهی.

نسیم نوروزی: ‏ننویسید «بازی کنسل شد»، بنویسید وقتی ظریف رفت، وقتی انتخابات را تحریم کردیم، توانستیم کاسبی از رنج و درد را به نام دادخواهی بفروشیم و یک سری داغ دیده را هم با خود همراه کنیم. ‎

هادی موسوی: ‏پدر من توسط عراق کشته شد.
نه تنها او را کشتند، بدنش را مثله کردند.
نه تنها مثله کردند، باقیمانده را هم سوزاندند.
آیا من باید مسابقه فوتبال ایران و عراق را لغو کنم؟

سهراب صالحی: ‏من از آنها که با معدود دلخوشی ملت ایران مخالفند وبا لابی های متعدد باعث لغو بازی فوتبال ایران وکانادا شدند متنفرم.به نظرم ارزشی ها با بخشی از ملت مخالفند ولی آنها با همه ملت مخالفند.

مهرداد: ‏اگر آمریکا و انگلیس هم مثل کانادا بازی با ایران رو یک طرفه لغو کنند، تیم ملی ایران برای اولین بار به دو برد ۳-۰ به دور دوم جام جهانی صعود می کنه.
برای این کمپین کنید.

آسیه سعیدیان: ‏حامد اسماعیلیون یک فرد نیست، یک تفکر با میلیاردها دلار حمایت مالی پشتش برای تحریم و جنایت علیه ملت ایرانه.
سوگ اسماعیلیون رو باید به رسمیت شناخت اما شدیدا با شیوه‌ی این سوگ باید مقابله کرد.
این سوگواری و انتقام از حکومت نیست، نابودی روان و شادی و ساده‌ترین حقوق این ملته.

حسن انصاری: ‏لغو بازی تیم فوتبال ایران در کانادا اگر چنانکه گفته می شود به دلیل فشار اپوزيسيون بوده نشانه مهمی است از تغییر وضعيت اپوزيسيون از مخالفت با حکومت با مخالفت و دشمنی با مردم و با جامعه مدنی. اين يعنی اين اپوزيسيون جايگاهی در اکنون و آينده کشور ندارد. اين خبر خوبی است.

سارا [در پاسخ به انصاری]: ‏بخشی از اپوزسیون سالهاست از شدیدترین تحریم‌های اقتصادی که زندگی میلیون‌ها نفر رو بسیار سخت‌تر کرد حمایت کردند. بخشی حتی خواهان حملهٔ نظامی هم بوده‌اند، لغو یک بازی تازه شما رو به چنین نتیجه‌ای رسونده؟
در آینده هم بعید نیست بعد از اینها گرفتار همین علی‌نژادها و قاسمی‌نژادها بشیم.

آدم: ‏بمناسبت لغو بازی ایران و کانادا یک خسته نباشید بگیم به همه لاشخورهای حامی تحریم و همه احمق‌هایی که میگن ورزش سیاسی نیست!

محمدامین میرزایی: ‏فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرده که دیدار تیمهای فوتبال ایران و کانادا لغو شده تا نشان دهند ورزش تابع فشار سیاسیون است و دروغ میگویند که ‎#ورزش‌سیاسی‌نیست

محسن عبداللهی: ‏دولت کانادا تنها دولتی است که با پیروی از آمریکا، ایران را حامی تروریسم نامیده، روابطش را قطع و مصونیت آنرا نقض و اموالش را بنفع دادبُردگان آمریکایی ضبط و اجرا کرده است.
اما اینبار کانادا کاتولیک‌تر از پاپ شده؛ درحالیکه آمریکا همگروه ایرانه، این دولت بازی تدارکاتی را لغو می‌کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چقدر این توییت‌ها عجیبه! به غیر از یکی دو تا توییت، بقیه شبیه هم هستند. انگار نویسنده همه اونها یک نفره و همه توییت‌ها دارند یک مفهوم واحد را بیان می‌کنند و فقط از حلقوم چند نفر میان بیرون ولی در اصل اون پیام هیچ تغییر و حتی خلاقیتی دیده نمیشه!

    اما در مورد لغو بازی با کانادا من که به شخصه خوشحال شدم و بقیه مردم هم یا خوشحال شدند یا که اساساً براشون مهم نبود. این بازی جز حیف‌ومیل پول بیت‌المال هیچی نداشت. فوتبال ایران اصلاً بُعد فنی و تاکتیکی نداره که حالا بخوان براش بازی دوستانه برگزار کنند و یا سرمربی بزرگ خارجی بیاورند. فوتبال ایران یک فوتبال دولتی، فاسد و هرج‌ومرج زده هست. در همین مورد بازی با کانادا نگاه کنید که چقدر آدم صف کشیده بودند تا بروند کانادا! فوتبال داخلی شده محل تجمع یکسری کلاهبردار و اتلاف‌کننده پول بیت‌المال.
    این فوتبال فاسد داخلی یا باید خصوصی‌سازی بشه یا که کلاً تعطیل بشود.

    2
    3
    1. حامد اسماعیلیون یک عقده ای هست که خون زن و دخترش را ابزاری برای شهرتش کرده. متأسفانه از اینجور آدمها در اپوزیسیون فراوانند و در وضعیتی که ملت ایران در آن گرفتار شده اند، مصداق این شعر است: نه در غربت دلم شاده/ نه رویی در وطن دارم

    2. شبیه به هم هستن چون بیشتر شهروندان مخصوصا اون هایی که در ایران هستن واقعا از لغو بازی تدارکاتی ناراحت شدن

      این بازی نه تنها برای فدراسیون ایران هزینه نداشت بلکه درآمدزایی هم داشت

      تعداد افراد اعزامی هم کاملا معمول بوده کما این که برای بازی با کره در مرحله ی انتخابی ۶۰ نفر به کره رفته بودن

      فوتبال در ایران معصوم و خیلی پاکدامن نیست اما جملات شما هم درباره ی فوتبال ایران بیشتر هیجانی و احساسی به نظر میاد

      1
      1
  2. یک مشت اراجیف بافتی تا خوشحال بودن مبتنی برحماقتت رو توجیه کنی
    خوشحال باش
    همه فهمیدن که چقدر احمقی

  3. دوستان گرامی،بانوان و آقایان….
    کانادا در فوتبال سطح عالی ندارد
    ما که ما که بطور متوسط ماهیانه تماشاگر رقابت فوتبال تیم ملی کشورمان با دو تیم سطح اول دنیا در ورزشگاه مدرن شهرهای مختلف کشورمان آنهم بصورت مختلط هستیم جای نگرانی از لغو این بازی نیست.
    آنها باید ناراحت شوند بخاطر منافعی که بخاطر لغو این بازی از دست دادند.

  4. کانادا تو سیاست خارجی شبیه بحرین عمل می کند. مثلا اگر عربستان با کشوری دشمن باشد بحرین وظیفه فحش دادن را بر عهده دارد. آمریکا هم با هر کشوری که خصومت داشته باشد این کاناداست که کاسه داغ تر از آش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا