خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت ها و یادداشت های اینستاگرامی مثبت درباره سعید پور صمیمی

حضور سعید پورصمیمی در فرش قرمز جشنواره کن مورد توجه بسیاری از منتقدین سینما و مردم عادی بوده است، در ادامه چند توییت و یادداشت قرار گرفته است.

 شهاب جعفر نژاد طی یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: پور صمیمی( که با احترام به همه ی بازیگران بزرگ فیلم برادران لیلا، از همشون بازیگر بهتری ست)چنین بی حاشیه، به دور از حواشی و ظواهر و اداهای مرسوم جشنواره ها، به دور از چی کار کنم عکسم وایرال بشه ها، و به دور از تمامی اینچنین شوآف ها، سالیان سال بهترین بودند، و همچنان هستند… نه مصاحبه ای می کنند، نه وارد بازی ها و جریان های هر روز ساخته شده می شوند و نه خود را به زور در مقابل چشمان مخاطب قرار می دهند ولی با همه ی این دوری ها، اینچنین عزیز و محبوب هستند…. از اعماق وجودم دلم می خواد مزد تمام این هنری که اینهمه سال به نمایش گذاشتند رو در این جشنواره ی معتبر بگیرند… عشق و نگاه همه ی ما به سمت شماست استاد پور صمیمی عزیز و اصیل


خسرو نقیبی در اینستاگرام خود نوشت: سیل عکس‌ها سرازیر است از کَن؛ و من حواس‌م به شماست آقا. شمایی که دیر، خیلی دیر، پا روی این فرش‌های قرمز می‌گذاری، و غریبه‌ترینی توی این عکس‌ها. شما که باید کَن و ونیز و برلین خیلی پیش‌تر از این‌ها می‌شناختتندت، به ملولِ ناخدا خورشید، به جامیِ پرده‌ی آخر.
آن نسلِ سینمای داستان‌گوی ما، ماند پشت خط سینمای جشنواره‌ای ایران و پشت مرز سیاست، که «شهر» نمی‌خواست از سینمای کشوری که آن سال‌های جنگ و پس از جنگ، باید درگیر مصائب اولیه‌ی زندگی، نمایش داده می‌شد به جهان. شما و هم‌نسل‌های شما، شما بازی‌گران بزرگ سینمایی که شبیه‌اش هرگز تکرار نشد در سال‌های دیجیتال و سوشال‌مدیا، هیچ‌وقت ستایش نشدید به‌قدر شایسته‌گی‌تان، بزرگی‌تان.
عکس‌ها می‌آیند و من در هر عکس پی شما می‌گردم اول، که گوشه‌ی تصویرها ایستاده‌اید، شبیه خیلی از مکمل‌های درخشانی که این سال‌ها روی پرده به آن‌ها جان دادید، تا نقش اول‌ها بیش‌تر دیده شوند. شما اما «نقش اول» مایید روی آن فرش قرمز؛ هرچه‌قدر که دور، هرچه‌قدر که دیر.
زمانه‌ی تغییریافته، یک چیزش هم به درد بخورد، همین تماشای شماست آن‌جا به نماینده‌گیِ یک نسلِ سوخته؛ که جهان ببیند آن نسل غریبِ ما را.


متن نیما حسنی نسب در مورد حضور سعید پورصمیمی در فستیوال کن👇

واکنشهای بی سابقه و پر شور به حضور و تصاویر جناب سعید پورصمیمی در جمع نمایندگان سینمای ایران در فستیوال کن را باید جدی گرفت؛استقبالی جذاب و شایسته که نشان می دهد اصالت و هنر و اعتبار هنوز چه اکسیری است و ایشان هم که لایق بیش از اینها…

اما
مهمتر از آن-به گمان من-این حجم چشمگیر ابراز شادی و علاقه و افتخار به حضور سعید پورصمیمی در کن را می شود یک جور واکنش جدی و عمومی فرض گرفت از دلزدگی و دلگیری درصد بالایی از مخاطبان سینما نسبت به رفتار و گفتار و مواضع و سکنات چهره های به ظاهر محبوب و مشهور تکراری با حرفها و رفتارهای نچسب و جعلی و تکراری.نشانه ای دیگر از دوری و فاصله ای که میان مخاطبان با این طیف و این نامها در این سالها شکل گرفته و روز به روز دارد رشد می کند

کاربران شبکه های اجتماعی-به عنوان بخشی قابل توجه از جامعه ای پیچیده و عجیب و ملتهب-این روزها طبعا خشمگین تر از قبل و زیر رگبار تصویرها و خبرهای یکسان و اغلب غلط و جعلی رسانه های تراکنشی از کن ۲۰۲۲ می کوشند چیزی برای اندکی غرور و افتخار و شادی اصیل و واقعی و بی حرف و حدیث وسط این همه خفقان و فاجعه مداوم و این همه حواشی نمایشی فستیوالی پیدا کنند و به زبان بی زبانی بگویند ترجیح میدهند کسانی مثل سعید پورصمیمی نمایندگی شان کنند و تیتر یک شوند و قدر ببیننن و بر صدر نشینند؛کسی که یقینا تنها عضو گروه فیلم حاضر در فستیوال است که فرسنگها از فضای پرالتهاب و استرس و نگرانی و دروغ و شوآفی که این روزها اطراف ساحل کن در جریان است فاصله دارد و با خیال و وجدانی آسوده از عمر با عزتی که با سلامت و صلابت در حرفه نمایش گذرانده،به تماشای هیاهوی تازه واردان مشغول است


محسن دلیلی طی توییتی نوشت: شما همه‌تون دارید روی عکس بوسیدن #نوید_محمدزاده و فرشته حسینی و لباس ترانه علیدوستی صحبت می‌کنید اما ما داریم با این عکس‌های #سعید_پورصمیمی کیف می‌کنیم. خداییش این پیرمرد چقدر جذاب و دوست داشتنیه. واقعا #جشنواره_کن باید کیف کنه از این که سعید پورصمیمی رو به خودش دیده.


میرمهنا نوشت: سعید پورصمیمی اگر تو هالییود فعالیت می‌کرد قطعا جز مشاهیر سینما دنیا محسوب میشد! سرتون سلامت جناب بازیگر


روح اکبر نوشت: یکی از بهترین بازیگران تاریخ ایران که شدیداً بهش بی‌توجهی شد و هرگز به حق خودش نرسید #سعید_پورصمیمی بود. همینی که در آستانه ۸۰ سالگی جوری روی فرش قرمز #کن وایساده که انگار با این فضا غریبه است. جای تو خیلی زودتر از اینها روی فرش های قرمز بین‌المللی بود اگر این بلا سر ما نمیومد!



علیرضا نوشت: خیلی قدیمها در نشریه گزارش فیلم یک گفتگو از خسرو شکیبایی روحش شاد چاپ شد.جایی پرسیده بودند کدام بازیگر ایرانی را بیشتر دوست داری،اگر اشتباه نکنم از مرحوم عزت الله انتظامی نام برد و آخر سر گفت(درضمن قربون سعید پورصمیمی هم برم) و انصافا استاد #سعید_پورصمیمی قربان رفتنی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. این تعریف و تمیحید از این آقا حتمن قبل از فاش شدن خرابکاریاش بوده…. باید سنگباران بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا