خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده محترم سپاه قدس؛ میزان رأی ملت است

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، در نقد سخنان اخیر سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نوشت:

در سالروز حماسه‌ «سوم خرداد» فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشته: «سوم و چهارم خرداد[سالروز فتح خرمشهر و شکست اسرائیل در تجاوز به جنوب لبنان در 2000م] ارتباط مستقیم به مقاومت دارد همچنان که دوم خرداد به مقاومت ارتباط مستقیم دارد. اینکه دوم و چهارم خرداد در عقب و جلوی سوم خرداد قرار می‌گیرند تفضل الهی است تا فکر کنیم اگر بر مدار مکتب امام حرکت کردیم، می‌شویم «چهارم خردادی» و اگر از مکتب امام عقب‌گرد کردیم [به مکتب امام پشت کردیم]، می‌شویم «دوم خردادی»! درباره دوم خرداد سخن بسیار است که عصاره‌اش این است: پیروان این تفکر یا اهل مقاومت نبودند و یا بریده‌های صحنه انقلاب و مقاومت بودند. هیچ کدام از آن‌ها مرد میدان مقاومت و استمرار آن نبودند.» در ارتباط با این موضع‌گیری، چند نکته مهم قابل تأمّل است:

  1. علاوه بر حکم عقل و قانون، به صراحت دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی نیروی نظامی حافظ کلیت کشور و انقلاب باید از ورد به جناح‌بندی‌های داخلی احتراز ورزد و این ورود حرام است؛ چه ورودی به جناح‌بندی‌های داخلی واضح‌تر و روشن‌تر از سخنان بالا است؟ معلوم است وقتی یک فرمانده عالی رتبه نظامی علیه یک جناح که طرفداران کم یا زیادی در کشور دارد، مادامی که آن جناح در مرزهای قانونی حرکت می‌کند، به این تندی سخن بگوید، اگر فردا روزی خدای ناکرده کلیت کشور و نظام مورد تهدید قرار گرفت و این فرمانده برای دفاع، فراخوان عمومی صادر کرد، چگونه انتظار خواهند داشت طرفداران جناح محکوم و مطرود دعوت و فرمانش را اجابت کرده و تحت فرماندهی‌اش راهی میدان دفاع شوند؟!
  2. سلف صالح این فرمانده، «شهید مردم» سردار سلیمانی (روحش با ارواح صالحان محشور باد) گر چه در دوران خدمت مانند همه انسان‌ها در همین راستا لغزش‌هایی داشت از جمله همراه ایشان و تعدادی دیگر از فرماندهان سپاه متعاقب حوادث تلخ 18 تیر 78 نامه تهدیدآمیزی به رئیس جمهور منتخب نوشتند که در صورت لزوم نوشتن چنان نامه‌ای، سیاسیون اصولگرا می‌توانستند آن را بنویسند و لازم بلکه جایز نبود فرماندهان سپاه در این موضوع سیاست داخلی دخالت کنند؛ با این وجود آن شهید در طول دوران خدمت خود مراقب بود به هیچ وجه از همراهی با مردم جدا نشود و جذب همه سربازان نظام حتی آنان که با بعضی مقامات و سیاست‌ها زاویه داشتند، را فراموش نکند و در نهایت هم به گونه‌ای وصیت کرد که جناح‌گرایان نتوانند نامش را از مردم جدا کرده و به یک جناح اختصاص دهند! و برای اهداف زودگذر دنیایی مصرف کنند. کاش ایشان به سیره سلف صالح خود اقتدا می‌کرد و چنین تند علیه جریانی سخن نمی‌گفت.
  3. در مورد حق یا باطل بودن موضع تند ایشان علیه «دوم خردادی‌ها» سخنی نمی‌گویم و قضاوت را به مردم وامی‌گذارم و فقط یادآور می‌شوم: حق و باطل واقعی را فقط خدا، آن هم در محکمه قیامت معلوم می‌کند و دنیا «دار ابتلا و امتحان» است نه «دار قضاوت خدا» و این که کدام جناح خوب است و باید زمام امور کشور را به دست بگیرد یا کدام گروه شایسته تصدی زمام امور نیست، را فقط مردم، آن هم با رأی اکثریت خود معلوم می‎کنند و این معنای سخن معروف امام است که فرمود: «میزان رأی ملت است»(صحیفه امام 8: 173). این مردم هستند که حق دارند فکر و گروهی را صحیح و صالح بداند و به عنوان قانون یا برای تصدی امور برگزیند و فکر یا گروهی را صحیح و صالح ندانند و از قانون شدن یا تصدی بازدارند. دیگران حق ندارند از جایگاهی که در آن هستند، برای به کرسی نشاندن و تحمیل رأی و نظر خود استفاده کنند.
  4. در سال‌های گذشته بسیاری از جمله کاندیدای ولایی‌ها در دوم خرداد، حجة الاسلام ناطق نوری یا آقای مهدی نصیری سردبیر سابق روزنامه کیهان و … در باره تفکر «دوم خردادی» [نه افراد مدعی «دوم خردادی»، که ممکن است معتقد واقعی به این تفکر باشند یا از این تفکر برای خود دکان ساخته باشند] با فرمانده سپاه قدس همراه و همفکر بودند ولی الآن به صراحت به خطای خود در قضاوت در باره این تفکر و سردمدارانش اعتراف دارند و مناسب است فرمانده محترم سپاه قدس یادداشت اخیر آقای مهدی نصری در این باره را مطالعه کند.

امید است فرماندهان عالی سپاه با تأمل در فرمان «منع امام از دخالت نظامیان در سیاست»، در رفتار سیاسی خود تجدید نظر کرده و از دخالت غیر شرعی، غیر عقلی و غیر قانونی در مسائل سیاست داخلی خودداری ورزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام‌اینگونه‌فرض‌نباید‌بکنید‌که‌یکنفر
    دریک‌انتخابات‌به‌فلان‌جناح‌داد‌حتما
    درانتخابات‌بعدی‌به‌همان‌جناح‌رای
    میدهد‌این‌متغییر‌است‌.مردم‌اغلب‌تابع
    جو‌ومحیط‌فرهنگی‌‌وحساسات‌متفاوت
    ممکن‌است‌رای‌دهند‌مثلا‌مشخص‌بود
    تمام‌مقامات‌اصولگرای‌استان‌کرمان‌هم
    به‌مرحوم‌رفسنجانی‌احترام‌خاصی‌قائل
    بودند‌.حتی‌شهید‌سلیمانی.دربین‌مردم
    عادی‌تعلقات‌بیشتر‌است‌.اما‌به‌نظر‌من‌
    میزان‌ترازو‌وحق‌است‌.اما‌حق‌میگوید
    میزان‌رای‌ملت‌است‌لا‌اکراه‌فی‌الدین
    قانون‌اساسی‌جمهوری‌اسلامی‌را‌همه
    جناحهای‌در‌قدرت‌قبول‌دارند‌ولی
    اصل‌پانزده۱۵‌و….که‌میگوید‌زبان‌ملی
    اقوام‌باید‌درکنار‌زبان‌تاریخی‌ورسمی
    کشور‌در‌کلیه‌سطوح‌تحصیلی‌تدریس
    شود‌را‌نادیده‌میگیرند‌.

  2. با سلام
    نکاتی به جنای حیدری
    1-جناب حیدری به حکم عقل و قانون تان کاری ندارم که از حوصله بحث خارج است اما اینک که سخن از بنیانگذار کبیر انقلاب به میان آوردید لطفا فرمایشات آن عزیز را در خصوص روحانیت مطالعه و با مشی امروزتان مقابله بفرمایید اگر اندکی وجدان باقی مانده باشد ان شاءالله که کارگر شود .
    2-جناب حیدری در یاداشتشان به نقل از حضرت امام آورده اند « ورود نظامیان به جناح بندی های داخلی حرام است » برادر می توانید آدرس فرمایشات حضرت امام را در این خصوص بفرمایید تا ماهم مطلع شویم امام چه زمانی برای چنین موضوعی حرمت قائل شدند ..( اول برادریت را ثابت کن بعدا ادعای ارث و میراث کن داداش)
    3-در خصوص بند سوم نگارشتان تنهانکته ای که می توانم بگویم اینست « ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست » به نظر م تعریف و تمجید در خصوص سردار دلها هم در حد و اندازه ی اقای حیدری نیست چه اینکه ایشان بخواهد بی ادبانه در خصوص سردار عزیز اظهار نظری کند .
    4- به روباه گفتند شاهدت کیه گفت ن و ن . جناب حیدری خودتان در تناقضی آشکار می گویید تشخیص حقو باطل با خداست وبعد آن را واگذار می کنید به مردم و بعد هم برای اثبات حقانیت تفکر دوم خردادی ارجاع می دهید به اقای ناطق ……..
    قبلا هم عرض کردم آب که سربالا بره حیدری می شود قلم بدست و ناطق هم معیار حق و باطل و السلام

  3. سردارقاانی یک انقلابی دلسوز و مردم دوست و ولایت مدار هست و ایشان کسی هست که سردار سلیمانی آن را انتخاب کرده بود و به او اعتماد داشت و مردم هم این سردار عزیز را که سلیمانی دوم هست.قبول دارند و اگر ایشان کلامی هم بر زبان می آورد طرفدار جناح خاصی نیست و هدف ایشان اتحاد و انسجام تمام جناح های نظام سیاسی و انقلابی در کشور هست.سردار قاانی همچون سردار سلیمانی بی حاشیه هست و نظام و انقلاب و مردم و کشورش را به همدلی و هم فکر ی در این برهه زمانی که تمام دشمنان قصد تفرقه افکنی دارند دعوت میکند .و ایشان بیشتر به مصلحت اندیشی فکر می کند.خداوند پشت پناه این فرمانده شجاع انقلابی و مردمی باشد.برای سلامتی ایشان و تمام سربازان گمنام امام زمان که باکفارو دشمنان انقلاب مبارزه میکنند دعا میکنیم.انشالا که راه سردار سلیمانی را در منطقه و تمام دنیا ادامه دهند..برای سلامتی مقام معظم رهبری.صلوات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا