خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین قیمت‌های سکه و طلا در بازار

ایسنا نوشت: با وجود رکود در بازار سکه و طلای داخلی، تقاضا برای سکه تمام بهار طرح جدید به جهت سرمایه‌گذاری بالاست اما تقاضا برای مصنوعات طلا تقریبا به صفر رسیده است.

وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر به گونه ای بوده است که باتوجه به شاخص بورس و نوسانات، تمایل به سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس افزایش یافته است. در بازار طلا، شمش طلا، طلای آب شده و سکه نیز افزایش تقاضا برای خرید آن هم به منظور سرمایه گذاری دیده می‌شود؛ این درحالی است که بخش صنعت طلا و جواهر با رکود زیادی همراه شده و در حقیقت هیچ نوع مصنوعاتی به فروش نمی‌رسد.

با وجود اینکه طلا در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری روبرو می‌شود اما در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در واکنش به تسهیل تدریجی محدودیت‌های قرنطینه از سوی کشورهای متعدد، قیمت این فلز گرانبها کاهش یافته است.

فعالان این صنف معتقدند اینکه عملا میزان خرید و فروش مصنوعات طلا به سمت صفر میل کرده، یک فاجعه است. اگر وضعیت این صنف تا دو ماه آینده با این وضعیت ادامه پیدا کند، بعضا این تصور وجود دارد که این صنف تقریبا با ورشکستگی مواجه می‌شود.

در این زمینه ابراهیم محمدولی-  رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران – در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر بازار سکه و طلا نوسانات زیادی را به خود دیده است. قیمت طلا امروز نیز نسبت به حداقل ۴ – ۵ رز گذشته، نوسانات افزایشی شدیدتری داشته است. این نیز می تواند بر این اثرگذار باشد که هنوز رونق در دادوستدها و کسب و کارها ایجاد نشود. حتی امروز نسبت به روز گذشته نیز نوسانات قابل توجه بوده و حتی انس جهانی هم افزایشی نسبت به روزهای گذشته افزایشی بوده است.

وی افزود: در اثر ویروس کرونا، طبیعی است که در حال حاضر به دلیل اینکه چندان روند ابتلا کاهشی نبوده و همچنان مردم و فعالان این حوزه احتیاط کرده و در قرنطینه به سر می برند و فعالیت‌های داد و ستدی چندان رونق نگرفته است، این صنف در رکود به سر می‌برد.

محمدولی در تایید اینکه یکی از علل افزایش قیمت سکه‌های طرح جدید، افزایش تقاضا برای آن به جهت سرمایه گذاری است، اظهار کرد: علاوه براین این‌ مردمی که سرمایه‌ای در اختیار دارند، سکه را به جهت اینکه طلای خام به حساب می آید و خرید و فروش آن راحت تر است، برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب می کنند، در بورس نیز خرید و فروش سکه انجام می‌شود و قیمت‌ها نسبت به بازار افزایشی است. این‌ها عواملی است که در بحث قیمت سکه و طلا تاثیرگذار است و همین موضوع باعث شده تقاضا برای خرید و فروش مصنوعات طلا تقریبا به صفر رسیده اما سکه پر تقاضاست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید مجدد بر این‌که قیمت ها افزایشی پیش می رود، گفت: انس جهانی نیز از ۱۷۰۰ دلار امروز به ۱۷۰۶ دلار رسیده و در هر انس شش دلار افزایشی بوده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده به دو میلیون و ۸۱۹ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه طرح جدید شش میلیون و ۶۰۷ هزار تومان و طرح قدیم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند. نیم سکه نیز سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و ربع سکه هم یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در بازر امروز قیمت داشته‌اند. سکه یک گرمی نیز همچنان ۹۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا