خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت محمد نوری زاد از اقدام پسرش: «هواداری از مجاهدین را چه ایراد»؟

محمد نوری زاد، نویسنده ی سابق روزنامه ی کیهان که فرزندش در روزهای اخیر به سازمان تروریستی مجاهین خلق (منافقین) پیوسته است [لینک]، در یادداشتی ضمن تاکید بر این که «پسرم مسوولیت رفتارش با خود اوست»، نوشت آن سازمان را «معترضانی می دانم در هیاهو. هواداری از اینان را چه ایراد؟»!

به گزارش انصاف نیوز، بخشی از یادداشت محمد نوری زاد با عنوان «در باره ی پیوستن پسرم به مجاهدین» که علی رغم ادامه ی حرکت های تروریستی و خرابکاری های سازمان منافقین در سالهای اخیر، تصویری دیگر از آنها ترسیم کرده، در پی می آید:

«تا بدین سنّ و سال، مرا نه با مجاهدین، بل با هیچ تشکیلات – چه در داخل و چه خارج کشور – به قدر یک دقیقه حتی، مراوده و عضویت و همراهی و همکاری و سر و سرّی نبوده است. و نیز نیست اکنون. کار من به خودم، و کار پسرم به خودش مربوط است. باورم بر این است که نسل های هدر شده، حق دارند شیوه ی اعتراض خود را خود برگزینند. من – محمد نوری زاد – خیزشِ مسلحانه ی مجاهدینِ دیروز را، و هر حرکت مسلحانه از جانب هر جماعتی را مطرود می دانم. اما مجاهدینِ امروز را، با اسلحه ای که به مجامع جهانی تحویل داده اند، معترضانی می دانم در هیاهو. هواداری از اینان را چه ایراد؟ که در محدوده ی حرف، خواستار خواسته های خود اند. […] اگر جماعتی با پیوستن پسرم اباذر به مجاهدین، در پی داغ ننگی اند بر پیشانیِ من، این داغ ننگ در هرکجای این سرزمینِ سوخته و به غارت رفته دم دست است. […] بله، من محمد نوری زاد هستم. با پذیرشِ مسوولیتِ کارهایم. و پسرم، که مسوولیت رفتارش با خود اوست».

امروز 10 مرداد ماه، سالروز عملیات مرصاد است که طی آن حمله ی مسلحانه ی سازمان منافقین از خاک عراق به داخل ایران در سال 67 شکست خورد. سازمان منافقین که پس از اقدام مسلحانه به عراق منتقل شده بود، در کنار ارتش عراق در جنگ علیه ایران مشارکت داشت.

درباره ی محمد نوری زاد

محمد نوری زاد تا چند سال پیش از کارگردانان مورد وثوق صداوسیما و نویسنده ای رادیکال علیه اصلاح طلبان در روزنامه ی کیهان بود و پس از سال ۸۸ به یک باره مشی اپوزسیونی اتخاذ کرد.

محمد نوری زاد کارگردان مجموعه های تلویزیونی «چهل سرباز» و «پروانه ها نمی میرند» بود و پروژه های پرخرجی را برای صداوسیما بر عهده داشته است.

محمد نوری زاد که به ویژه در دوره ی دولت های اصلاحات در روزنامه ی کیهان به شدت به این جریان سیاسی حمله می کرد، در سالهای اخیر با جدا شدن از آن روزنامه رویکردی اپوزسیونی پیش گرفته است.

این نویسنده ی اصولگرا که در این سالها ظاهرا از آن جریان جدا شده، اصلاح طلبان را به محافظه کاری متهم می کند و علی رغم ادبیات رادیکال، فعالیت آزادانه ای دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا