خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدل درباره استخدام ۴۲۰۰ «خواص» در مترو | اسامی مداحان در گزارش سازمان بازرسی!

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا شهر تهران در جلسه غیر علنی شورای شهر از گزارش مهم سازمان بازرسی در مورد تخلفات در شرکت بهره برداری مترو و بی توجهی رئیس شورای شهر نسبت به آن تذکر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحمت‌اله حافظی دراین باره گفت: سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه ای خود در مورد شرکت بهره برداری متروی تهران نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 اعلام تخلف کرده است. پرسنلی که تعداد آنها 82 درصد افزایش داشته و میزان حقوق و اضافه کاری آنها از حدود 4 میلیارد تومان در سال 90 به حدود 15 میلیارد تومان در سال 92رسیده، یعنی معادل 275 درصد افزایش یافته است. چنانچه سرانه حقوق این پرسنل این شرکت بین 9 تا 11 میلیون تومان است.

او گفت: 400 نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین 30 درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است.

بحافظی به استناد این گزارش، نسبت به افزایش قیمت بهای بلیط متروی تهران برای جبران کسری حقوق این کارمندان مازاد مترو اعتراض کرد اما رئیس شورای شهر با ابراز این اعتراض مخالفت کرد.

در ادامه مجادله ای بین مهدی چمران، رییس شورا و حافظی بوجود آمد که مشروح آن را به نقل از کانال تلگرامی رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر می‌خوانید؛

مهدی چمران: درباره نیروی انسانی مترو ما بحثی رو نداریم بطور کلی. آنچه را که سازمان بازرسی رفته بازرسی کرده برای مدتی پیش، مدیریت قبلی است. مدیریت قبلی، بله مدتی تعدادی آدم ها را گرفت.

حافظی: شهردار کی بوده آقا؟ شهردار کی بوده؟

چمران: من به اون کاری ندارم. مدیریت اشتباه بوده.

حافظی: شهردار کی بوده؟ شما کاری نداشته باشید کی داشته باشه؟

چمران: شهردار اشتباه کرده، درست. خیلی خب. شما می خواهید بگید شهردار اشتباه کرده، خب شهردار اشتباه کرده، بنده اشتباه کردم. حالا این چه ضرری داره؟

حافظی: آقای مهندس شما هم رئیس شورا بودید. آقایان بروند اقوام را استخدام کنند و از جیب مردم پرداخت کنیم هزینه هاشو؟

چمران: آقای حافظی بنده که میگم این حرف را، این حرف را نزنید. یک قوم من را در هیچ جای شهرداری پیدا نمی کنید، اگر پیدا کردید، بیارید.

حافظی: شما را نمیگم. من خوندم چه کسانی. اسامی شون هم هست. به اسم، توی گزارش بازرسی هست.

چمران: برای من نگید. اجازه ندارید از قول من بگید.

حافظی: آقای مهندس گزارش بازرسی اسم آورده. اسم مداحان را آورده، اسم هیئت مدیره را آورده، اسم افراد کشوری و لشکری را آورده. در برخی از موارد بیش از یک نفر. برای چی از جیب مردم ما هزینه کنیم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا