خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عزاداری و اعتراض در آبادان

پس از حادثه‌ی برج متروپل آبادان، چند شب تجمع‌های عزاداری در خیابان‌های منتهی به محل حادثه شکل گرفت که در آنها شعارهای اعتراضی هم سر داده می‌شد؛ اعتراضی که البته در برخی شهرهای دیگر استان مانند بهبهان و خرمشهر نیز در پنجشنبه شب گزارش شده بود.

به گزارش انصاف نیوز، در دو شب اول برخی خبرها و تصاویر از آن در رسانه‌های حرفه‌ای و همینطور فضاهای غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد اما از جمعه شب تصویر و خبری در رسانه‌ها منعکس نشده است، در حالی که برخی تصاویر و خبرها از شکل گیری تجمع عزاداری و اعتراضی در انتهای جمعه شب، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

هرچند تصاویر مربوط به همان محل است اما انصاف نیوز به دلیل این که در خوزستان نمایندگی و خبرنگار ندارد، نمی‌تواند زمان تصاویر و کیفیت این تجمع شکل گرفته را تایید کند.

از سوی دیگر هیچ کدام از صدها رسانه‌ی محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های ملی و دیگر روزنامه‌ها و رسانه‌های ملی که در خوزستان نمایندگی دارند، اطلاع رسانی دقیق و شفافی از اتفاقات روزهای اخیر منتشر نمی‌کنند.

ضعف فعالیت یا فعال نبودن این رسانه‌های محلی و نمایندگی رسانه‌های سراسری – خصوصی یا دولتی – باعث شده که شایعات درباره‌ی وضعیت این روزهای خوزستان به‌ویژه آبادان گسترده باشد.

چند به‌اصطلاح گاف و یا دروغ که در روزهای اخیر درباره‌ی ماجرای متروپل در رسانه‌هایی مانند صداوسیما منتشر شده، بر بی‌اعتباری رسانه‌ها و تریبون‌های حرفه‌ای افزوده است.

ماجرای دروغ امدادگری که گفته بود ۳۰ ساعت در زیر آوار بوده است یا انتشار خبر بازداشت حسین عبدالباقی و انتشار خبر مرگ او پس از یک روز، بازتاب بسیار منفی در اطلاع رسانی ماجرای متروپل داشته است.

آواربرداری از متروپل همچنان ادامه دارد و برخی از مردم همچنان به زنده بودن عزیزانشان که در زیر آوارها مانده‌اند امید دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با آرزوی نجات یافتن تمام گرفتاران این حادثه و آرزوی عدم تکرار حوادث این چنینی با رعایت دقیق قوانین و اصول فنی ساختمان و مبارزه با رشوه خواری و فساد
    خداوند درگذشتگان این حادثه و حوادث مشابه را بیامرزد و به خانواده هایشان صبر دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا