خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناصر امانی: زاکانی وعده‌های بزرگ داده است

اما تاکنون اقدامی بزرگتر از جمع‌آوری معتادان متجاهر نداشته است

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران اقدامات شهرداری از شروع به کار علیرضا زاکانی تاکنون را بررسی کرده و تاکید کرد: وعده‌های بزرگ داده شده و امیدواریم این وعده‌ها تحقق یابد.

پریسا هاشمی، انصاف نیوز: علیرضا زاکانی که سکان شهرداری را به دست گرفت، طبق روال همیشگی که غیرقانونی هم نیست مدیرانی جوان خارج از شهرداری نیز پا به میدان مدیریت شهری گذاشتند و به کار گرفته شدند. اقدامی پسندیده است که شهرداری تهران به جوانان و جوان‌گرایی اهمیت داده است. اما شهرداری چالش‌ها، چارت سازمان و پیچ و خم‌های خاص خود را دارد و مدیران جوان مجبور به آزمون و خطا هستند و هر آزمون و خطایی حتی بسیار کوچک، در این شرایط اقتصادی هزینه‌های هنگفتی به شهر و شهروندان تحمیل خواهد کرد. پربیراه نیست اگر بگوییم عدم توانایی مدیریت درباره حقوق و دستمزدها بود که راننده‌های اتوبوس را به اعتراض واداشت و هزینه‌ای عجیب به تهران تحمیل کرد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز به این سؤال که چند درصد مدیران از خارج شهرداری جذب شده‌اند؟ پاسخ داد: من از ابتدا معترض و معتقد بودم که اولویت با مدیرانی باشد که در شهرداری سابقه کار دارند. چرا که از شهر و شهرداری شناخت کاملی دارند مهم‌تر از آن با فرهنگ سازمانی شهرداری آشنا هستند.

او افزود: یکی از دلایل رخداد بعضی از اتفاقات در شهرداری، به کارگیری مدیران خارج از شهرداری است. ما مشکلی درباره شخصیت این مدیران نداریم چون محترم هستند. اما از شهر و شهرداری شناختی ندارند و دستیابی به این شناخت زمان‌بر است و به شهر و شهرداری آسیب می‌زند که شما در توضیحات خودتان به یک نمونه از این آسیب‌ها اشاره کردید.

ناصر امانی در پاسخ به این سؤال که چند درصد مدیران شهری از خارج شهرداری وارد مدیریت شهری شده‌اند؟ گفت: ما هنوز این موضوع را بررسی نکردیم اما شهرداری به شورای شهر تهران اعلام کرده؛ به صورت متوسط ۸۵ درصد مدیران پست‌های ۱۵ و ۱۶ (مدیران عالی) از درون شهرداری انتخاب شده‌اند. اگر این موضوع باشد قابل توجه است اما از افراد خارج از شهرداری در پست‌های بسیار مهم استفاد شده است و این افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اقدام پارلمان شهری پایتخت در این مورد، تاکید کرد: قبل از سال ۱۴۰۱ در شورای شهر تهران طرحی مطرح، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و در کمیته تشکیلات و منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت. کمیته تشکیلات و منابع انسانی تصمیم گرفت این طرح را با همکاری شهرداری تکمیل کند ولی دوستان در شهرداری با پافشاری بر نظرات خود، این موضوع را نپذیرفتند. به همین دلیل این طرح پس از بررسی در کمیته و کمیسیون برنامه و بودجه، در دستور شورای شهر تهران قرار گرفته است. این طرح قرار است انتصاب افراد بیرون از شهرداری در پست‌های ۱۵ و پایین‌تر را محدود کند.

برخی از معاونان شهردار نیز نسبت بر عملکرد و مناسبات شهرداری، حتی ارتباط خود با شورای شهر تهران هیچ اشرافی نداشتند و حتی به اعضای شورای شهر تهران تذکر می‌دادند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تذکرات اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران با پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای روبرو نشده است. رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که شورای شهر تهران تصمیم ندارد سؤال از شهردار تهران را کلید بزند؟ گفت: تعداد تذکرات قابل توجه است. این تعداد تذکر در هیچ دوره‌ای از شورای شهر تهران سابقه نداشته است. این نشان می‌دهد که اعضای شورای شهر تهران حساس بوده و به دنبال تعامل بیشتر، توجه به تذکرات و عمل به مصوبات توسط شهرداری هستند. اعضای شورای شهر تهران به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که از شهردار تهران سؤال کنند و امیدواریم به این نقطه نرسیم اما اگر اعضای شورای شهر تهران به این نتیجه رسیدند که از تذکر عبور کرده و از شهردار سؤال شود حتماً به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد.

ناصر امانی در پاسخ به این سؤال که چقدر مسائل جناحی و سیاسی در سؤال نکردن از شهردار تهران دخیل است؟ تاکید کرد: ما همه در یک جناح هستیم اما تکثر نظرات زیاد است. همه اصولگرا هستیم و با یک لیست وارد شورای شهر تهران شدیم. ما یک گرایش سیاسی داریم اما بحث‌های مدیریتی و کارشناسی است نه جناحی و سیاسی. به همین دلیل اعضای پارلمان شهری پایتخت تندترین انتقادات و تذکرات در این دوره شورای شهر تهران به شهردار داده‌اند. ۹ ماهه ابتدای شروع به کار ششمین دوره شورای شهر تهران را از نظر تعداد تذکرات با ۹ ماهه ابتدایی فعالیت پنجمین دوره شورای شهر تهران مقایسه کنید. اصلاً قابل مقایسه نیست چون عده‌ای از اعضای کنونی از شهرداری وارد شورای شهر تهران شده‌اند و به مسائل شهر و شهرداری تسلط داریم و جایی که خطا می‌بینیم تذکر می‌دهیم. البته باید به مدیران شهرداری تهران زمان هم داده شود.

این عضو شورای شهر تهران به این سؤال که مهم‌ترین اقدام علیرضا زاکانی در این مدت چه بوده است؟ پاسخ داد: حدود ۷-۸ هزار معتادان متجاهر از سطح شهر با محوریت جمع‌آوری شده است. در حوزه اجتماعی این موضوع یک اقدام نسبتاً قابل توجهی است که رخ داد. نگهداشت شهر نیز انجام شده اما تاکنون در حوزه عمرانی و حمل و نقل اتفاق بزرگی نیفتاده است. شهرداری اقدام بزرگتر از جمع‌آوری معتادان متجاهر نداشته است. وعده‌های بزرگ داده شده و منتظر هستیم که نتیجه این وعده‌ها را شاهد باشیم. امیدواریم که وعده‌ها محقق شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا