خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئال مادرید قهرمان اروپا شد ؛ پادشاه اروپا چهاردهمی را هم فتح کرد

رئال مادرید قهرمان اروپا شد و توانست و با این قهرمانی چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نیز فتح کند.

به گزارش انصاف ورزشی، دیدار فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بین دو تیم رئال مادرید از اسپانیا و لیورپول از انگلیس در ورزشگاه استادوفرانس پاریس برگزار شد و تیم رئال مادرید موفق شد با تک گل وینیسیوس جونیور به برتری برسد تا چهاردهمین عنوان قهرمانی اروپای خود را جشن بگیرد.

این دیدار اما با حواشی خاصی آغاز شد چراکه در اتفاقی نادر در فوتبال اروپا، پانزده هزار نفر پیش از بازی بدون بلیط وارد ورزشگاه شدند و بسیاری از هواداران با در دست داشتن بلیط پشت درهای ورزشگاه ماندند. این موضوع سبب شد تا این دیدار با تاخیری سی و شش دقیقه‌ای آغاز شود. این اتفاق عجیب شاید نقطه‌ی تاریک برگزاری این دیدار خصوصا برای مسئولان برگزاری و کشور فرانسه بود.

اما رئال مادرید با فتح این جام بار دیگر بر بام فوتبال اروپا ایستاد تا ثابت کند فتح لیگ قهرمانان اروپا را بیش از هرچیز دیگر بلد است. این فتح، کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید را تبدیل به پرافتخارترین مربی تاریخ این رقابت‌ها کرد. کارلتو حالا چهار عنوان قهرمانی اروپا دارد که دوتای آن‌ها با آث میلان و دوتای دیگر با رئال مادرید رقم خورده است. اما شاید بتوان گفت این قهرمانی خاص ترین قهرمانی دون کارلو در اروپا بوده است؛ چراکه قطعا رئال مادرید این فصل، کم ستاره‌ترین تیم چندین فصل این باشگاه بود و شاید ابتدای فصل شانس زیادی برای فتح اروپا توسط آن‌ها لحاظ نمی‌شد. اما بازگشت‌های دیوانه‌وار سفید‌ها به رهبری کریم بنزما و نمایش خیره‌کننده تیبو کورتوا در فینال، سرانجام رئال و آنچلوتی را به عنوان چهاردهم در اروپا رساند.

رئال مادرید قهرمان اروپا شد ؛ پادشاه اروپا چهاردهمی را هم فتح کرد

این قهرمانی برای فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید نیز یک قهرمانی خاص است چراکه حالا پرز با شش عنوان قهرمانی اروپا با رئال در کنار سانتیاگو برنابئو، پرافتخارترین مدیر تاریخ رئال است.

مارسلو کاپیتان و پرافتخارترین بازیکن تاریخ لوس‌بلانکوس نیز توانست در کنار بازیکنایی همچون لوکا مودریچ، ایسکو، ناچو، تونی کروس، گرت بیل، کریم بنزما و کاسمیرو به پنجمین عنوان قهرمانی خود در اروپا برسد.

در پایان این فصل لیگ قهرمانان اروپا، کریم بنزما به عنوان آقای گل این رقابت‌ها شناخته شد و با نمایش‌های بی‌نقص خود، یک گام دیگر به کسب توپ طلای فوتبال اروپا نزدیک‌تر شد.

اما این فینال برای لیورپول یک ناکامی بزرگ بود؛ قرمزهای مرسی‌ساید که در پنج فصل گذشته سه بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته‌اند، تنها یک دیدار را با قهرمانی پشت سر گذاشته‌اند و دو فینال را به تلخ‌ترین شکل ممکن به رئال مادرید واگذار کرده‌اند. لیورپولی‌ها که تا چند روز پیش رویای چهارگانه را در سر می‌پروراندند، حالا فصل را با دو جام کم اهمیت‌تر اتحادیه و حذفی انگلیس به پایان بردند. شاگردان کلوپ پس از آنکه در فتح لیگ انگلیس ناموفق بودند، حالا رویای فتح اروپا را نیز بربادرفته می‌بینند. همچنین محمد صلاح که روزهای زیادی را مشغول کری خواندن برای رئالی‌ها بود و مدام از گرفتن انتقام فینال سال ۲۰۱۸ صحبت می‌کرد نیز، با شکست دوباره برابر مادریدی‌ها شاید یکی از تلخ‌ترین شب‌های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت.

رئال مادرید قهرمان اروپا شد ؛ پادشاه اروپا چهاردهمی را هم فتح کرد

به هر روی بار دیگر رئال مادرید قهرمان اروپا شد و جام را به اسپانیا برد؛ فتحی که قطعا آخرین تاج‌گذاری این باشگاه اسپانیایی در اروپا نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا