خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا خواستار استعفای اشرف غنی شد

بر اساس اعلام منابع خبری افغانستان، وزیران خارجه و دفاع آمریکا در تماس تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور از وی خواست برای رسیدن به صلح استعفا دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «ماندگار» افغانستان بامداد امروز جمعه نوشت که آنتونی بلینکن و لوید آستین پنجشنبه شب با محمداشرف غنی تماس تلفی برقرار کرده و از وی خواسته است که برای تشکیل دولت انتقالی استعفا کند.

تماس تلفنی وزیران خارجه و دفاع آمریکا در حال با رئیس جمهوری افغانستان صورت می گیرد که شب گذشته استان هرات یکی از شهرهای بزرگ و استراتژیک این کشور بدست طالبان سقوط کرد و طالبان مقر استانداری، فرماندهی پلیس و زندان این شهر را تصرف کردند.

براساس گزارش محمداسماعیل خان فرمانده مردمی این استان با مقامات ارتش به یک پایگاه ارتش در این استان رفته اند و طالبان منزل شخصی اسماعیل خان را نیز در کنترول خود آوردند.

بشیراحمدقاسانی خبرنگار تلویزیون یک افغانستان نیز لحظات پیش در صفحه فیسبوک نوشت که استانهای هلمند و قندهار را نیز به طالبان سپردند اما تاکنون جزئیاتی از وضعیت هلمند قندهار افغانستان در دست نیست اما برخی منابع نوشته اند که حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان دیروز کابل را به مقصد قندهار ترک کرده است اما دلیل و جزئیات سفر حامد کرزی به قندهار روشن نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا