خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلار دلالی به مرز 31 هزار تومان رسید

گزارش میدانی انصاف نیوز از چهارراه استانبول تهران

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: بی‌ثباتی در بازار غیررسمی ارز شدت گرفته تا جایی که قیمت دلار (امروز نهم اردیبهشت) به مرز 31 هزار تومان رسیده است.

قیمت خرید دلار که صبح روز جاری 30هزار و 500 تومان بود، حوالی ظهر با 400 تومان افزایش به 30 هزار و 900 تومان رسید. فعالان بازار البته معتقد بودند «بازار شل می‌کند» که همین‌طور هم شد و بعد از ظهر قیمت خرید دلار آزاد روی 30 هزار و 700 تومان ایستاد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، امروز قیمت فروش دلار در صرافی‌ها، مشروط به داشتن گذرنامه و بلیت، 26 هزار و 100 تومان بود که از اختلاف نزدیک به 4 هزار تومانی بین دلار آزاد و دلار دلالی حکایت دارد. به این ترتیب و در صورت مدیریت نشدن بازار غیر رسمی ارز، فروش ارز خارج از شبکه صرافی‌ها دوباره توجیه خواهد داشت.

قیمت دلار در سامانه سنا امروز 25 هزار و 520 تومان و در صرافی‌های بانکی 25 هزار و 800 تومان اعلام شده است.

حمید، فروشنده باسابقه ارز می‌گوید: بازار ارز فعلا صعودی است چون کار از دست «بالایی‌ها» در رفته. هیچ‌کس نمی‌داند چه خبر است اما قیمت‌ها همین‌طور بالا می‌رود.

او به خبرنگار انصاف نیوز که در پوشش فروشنده، در حال پرسه‌زدن در خیابان منوچهری بود، گفت: فعلا دست نگه دار چون حدس می‌زنم دلار بالاتر می‌رود.

گرچه به استناد گفته‌های یک دلال ارز، نمی‌توان بازار را قضاوت کرد اما مرور تجربه همه این سال‌ها نشان می‌دهد وقتی دولت نرخ کالاها و خدمات خود را افزایش می‌دهد، بازار ارز هم متناسب با تغییرات قیمتی واکنش نشان می‌دهد و به این ترتریب آثار مثبت انتظاری از «واقعی‌شدن قیمت‌ها» و «هدفمندشدن یارانه‌ها» را خنثی می‌کند.

به نظر می‌رسد تلاطم این روزهای بازار ارز هم تداعی‌کننده همان تجربه‌های تکرارشونده پیشین است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا