خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه کمیسیون زنان بنیاد باران جهت تصویب لایحه حفظ امنیت زنان و خانواده

در بخشی از نامه سرگشاده کمیسیون زنان بنیاد باران خطاب به معاون رئیس دولت سیزدهم در امور زنان و خانواده آمده است: لایحه حفظ امنیت و کرامت زنان و خانواده بیش از یک دهه در کش و قوس قوای مختلف درگیر بود وا کنون که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بیش از یک سال است که اتفافی نیفتاده است . مطالبات زنان که ناشی از گسترش خشونت برای انان در فضای خانواده و اجتماع اشکال نگران کننده ای به خود گرفته نیازمند توجه بیشتر قانون گذاران و مسوولین اجرایی کشور است.

به گزارش جماران کمیسیون زنان بنیاد باران با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به معاون رئیس دولت سیزدهم درباره مانع تراشی ها در مسیر تصویب لایحه حفظ امنیت و کرامت زنان و خانواده و عواقب آن هشدار دادند.

متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

نامه سرگشاده

سرکار خانم دکتر خزعلی

معاون محترم ریس جمهور

با سلام

احتراما به آگاهی می رساند اکنون که در دهه  پنجم انقلاب اسلامی به سر می بریم مطالبات انباشته شده زنان روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. زمانی که با ندای رهبر کبیر انقلاب امام خمینی زنان و مردان این سرزمین پا در عرصه مشارکت برای پیروزی انقلاب اسلامی گذاشتند ، اهداف بلندی نظیر استقلال و آزادی را در لوای جمهوری اسلامی به عنوان نظام دموکراتیک و اسلامی مورد نظر داشتند. انها با امید به اینکه در پرتو نظام سیاسی مبتنی بر دین اسلام و مشارکت مردمی بتوانند مشکلات و نیازهای خود را بر اورده کنند تلاشهای بسیاری انجام دادند و زخم های ناشی از جنگ تحمیلی هشت ساله به همراه فشارهای ناشی از تحریم را به جان خریدند تا بتوانند کشورخود را از شر دشمنان دور کنند و مطالبات خود را پاسخ بگیرند .

اکنون پس از طی نزدیک به نیم قرن انان همچنان نیازمند طرح مطالبات هستند چرا که پاسخ های درخور هنوز برای انان ارائه نشده و شکاف جدی میان خود به عنوان زنان این سرزمین و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها می بییند. زنان این سرزمین اصلی ترین مسئله خود را امنیت می دانند امنیت در جامعه و خانواده و این میسر نمی شود مگر انکه ریشه های خشونت علیه زنان از نظر فرهنگی و قانونی خشکیده شود .

لایحه حفظ امنیت و کرامت زنان و خانواده بیش از یک دهه در کش و قوس قوای مختلف درگیر بود وا کنون که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بیش از یک سال است که اتفافی نیفتاده است . مطالبات زنان که ناشی از گسترش خشونت برای انان در فضای خانواده و اجتماع اشکال نگران کننده ای به خود گرفته نیازمند توجه بیشتر قانون گذاران و مسوولین اجرایی کشور است .

از این رو خواهشمند است با عنایت به وقایع اخیر و اقدامات نگران کننده  در شهرها واستانهای مختلف کشور نظیر خوزستان  ، گیلان  و شهرهای بزرگ و کوچک دیگر اقدام عاجل برای بررسی و قانون گذاری دراین خصوص صورت پذیرد .بدیهی است پیگیری جنابعالی امکان دست یابی به این هدف را بیشتر خواهد کرد .

در ادامه لازم می دانیم به عنوان یک تشکل غیر دولتی از  دیگر مطالبات اساسی زنان نظیر رفع تبعیض شغلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان در جهت کاهش نابرابری اقتصادی و بروز  نوعی فقر مزمن که دامنگیر آنان گشته به ویژه زنان سر پرست خانوار و دختران تحصیل کرده کشور ،با کمک سایر دستگاهها اقداماتی جدی دراین خصوص صورت پذیرد .

درهمین راستا بروز برخی نگرانی ها ناشی از جداسازی و تشویق کودک همسری به بهانه افزایش جمعیت که دغدغه جنابعالی و ما است را به عنوان یک امر مهم برای سلامت دختران خردسال این سرزمین می دانیم که نیازمند توجه بیشتر دولت است .اموزش خانواده ها، کمک های مالی به انها  برای ادامه تحصیل دختران خردسال این سرزمین به معنای سرمایه گذرای بر نسل اینده زنان پر توان این کشور است پس در نگاهی اینده نگر به سلامت روح و روان و جسم انان توجه ویژه باید صورت پذیرد . طرح های توانمند سازی خانوار و حمایت قانونی و حقوقی از این فرزندان خردسال معنای واقعی عدالت است که نظام سیاسی ما همواره در پی ان بوده است

در ادامه ضروری می دانیم توجه ویژه ای به مطالبات زنان کشور بر اساس نظر سنجی که در سال 1396 صورت گرفته و اصلی ترین مسائل انان طرح شده صورت بگیرد .

بدیهی است جایگاه معاونت زنان ریاست جمهوری مامنی برای مطالبات بر زمین مانده زنان این کشور است که متاسفانه تاکنون به صورت انباشته شده باز تولید می شود. زنان این سرزمین در بستر جمهوری اسلامی به دنبال رفع مشکلات و گشوده شدن فرصت های تازه برای رشد و بالندگی بودند اما همواره این مسائل به حاشیه رانده شده است و در همه دولتها به صورت نسبی مسائل زنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته و به بهانه مسائل جدی تر دغدغه ها و مسائل انان مورد توجه واقع نشده است . تشکیل ستا د زن و خانواده بارقه ای از امید برای حل مشکلات اجرایی زنان در کشور است که اگر از ظرفیت های ان بهره لازم صورت بگیرد بستری فعال و اثر گذرا خواهد بود. از این رو توجه به کارگروههای تخصصی مرتبط با این مهم می تواند راهی برای حل مشکلات و مسائل مرترط بر زنان این کشور باشد .

امید است بهره گیری از تجارب گذشته در بستر همکاری با تشکلهای غیر دولتی زنان بتواند بازوان پر توانی برای معاونت امور زنان گردد!

کمیسیون زنان بنیاد باران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا