خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ جماران به محمد مهاجری

سایت جماران نوشت: جناب آقای محمد مهاجری در صفحه تلگرام خود با طرح سوالی از یادگار امام خواستار جوابیه رسمی موسسه به عنوان نهاد مسئول در حوزه اندیشه امام خمینی شده است.

مطلب مورد استفسار ایشان سخنان نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی است که در آن جمله معروف امام را که فرموده بودند«میزان رأی ملت است» یک جمله جدلی و در مقام مجادله با مخالفین برشمرده است.

درباره این مطلب لازم است ابتدا از صدا و سیما که بدون توجه به آثار زیان بار چنین سخنانی اقدام به نشر آن می کند، انتقاد نماییم و سپس به جناب آقای مهاجری یادآور شویم که موسسه تنظیم و نشر آثار امام در راستای وظیفه خود که تبیین دقیق مواضع امام توسط خبرگان و آشنایان حقیقی با اندیشه امام است، در سالهای گذشته بارها نسبت به این سخنان واکنش نشان داده و در موارد متعدد این تحلیل و قرائت را توسط اندیشمندان دیگر در بوته نقد قرار داده است. طبیعی که تکرار یک مدعا محتاج پاسخ جدید نیست و چنانکه در جوابیه ها ملاحظه می شود پاسخ ها مستقیما درباره مواضع آیت الله مصباح یزدی است.

ذکر این نکته هم بی مناسبت نیست که «ای کاش جناب آقای مهاجری قبل از نگارش مطلب خود حداقل با یک جستجوی ساده و یا پرسش از دوستانشان از وجود چنین جوابیه هایی مطلع می شدند»

در ادامه به یکی از این پاسخ ها که توسط دکتر حمید انصاری و در سال ۱۳۸۰ انتشار یافته اشاره می کنیم. بخوانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا