خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخبر: پیگیر کالابرگ هستیم، اموال عبدالباقی توقیف شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت تمام امکاناتش را برای رسیدگی به این حادثه بسیج کرده و امیدواریم به زودی با جبران خسارت‌ها این موضوع تمام شود؛ البته اموال مالک توقیف شده تا از محل آن خسارت‌ها جبران شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره حادثه ساختمان متروپل آبادان و سفرش به آن منطقه اظهار داشت: حادثه متروپل آبادان حادثه بسیار تلخی بود که در سایه تخلفات جدی مالک و مراکز صدور مجوز رخ داد.

وی افزود: دولت تمام امکاناتش را برای رسیدگی به این حادثه بسیج کرده و امیدواریم به زودی با جبران خسارت‌ها این موضوع تمام شود؛ البته اموال مالک توقیف شده تا از محل آن خسارت‌ها جبران شود. رئیس‌جمهور محترم به وزیر کشور دستور دادند تا ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده و مالکین آن مشخص شود و طی دستورالعملی ایمن‌سازی انجام بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص ارائه کالابرگ الکترونیکی در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، گفت:از نظر قانونی باید از اول فروردین اصلاح یارانه‌ها را انجام می‌دادیم و تعارضی در بین مصوبه مجلس وجود داشت ولی این اصلاح نیز باید انجام می‌شد و از طرفی هم کالابرگ را ذکر کرده بودند، ضمنا برای کالابرگ هم گفته شده بود تا زمانی که آماده بشود؛ این کار در حال بررسی است و سعی داریم در حداقل زمان ممکن آماده بشود.

مخبر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سبد غذایی مردم پس از آزادسازی قیمت‌ها، اظهار داشت: یارانه‌های معیشتی ماه اول پرداخت و توسط مردم برداشت شده است و این مبالغ برای ماه دوم هم در حساب مردم وجود دارد؛ این جبران هزینه از طریق پرداخت یارانه‌ها برای عده‌ای از مردم در نظر گرفته شده اما برای برخی از دهک‌ها چنین جبرانی نداریم. اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها الزام قانونی است؛ یکی از اهداف این طرح این بود که یارانه‌ها هدفمند شود.

وی ادامه داد: تا قبل از این عده‌ای از این هدفمندی یارانه حداکثر استفاده را می‌کردند اما برخی از خانواده‌ها ماهانه یک شانه تخم‌مرغ هم نمی‌توانستند تهیه کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: این طرح اثراتی بر روی همه کالاها دارد که در حال کار بر روی آن هستیم؛ ما اگر ارز ترجیحی را حذف نمی‌کردیم به‌دلیل تحولاتی که در حوزه بین‌المللی اتفاق افتاده و برخی مصوبات مجلس و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان به وجود می‌آمد، گرانی را داشتیم.

مخبر از مردم به‌خاطر همراهی با دولت در اجرای مردمی‌سازی یارانة‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: از مردم می‌خواهم مقداری حوصله کنند؛ چراکه این مسئله ان‌شاالله در واقع «عسر» قبل از یسر و فرج است.

وی درخصوص اجرای آزمایشی توزیع یارانه آرد در قزوین و زنجان بیان کرد: تا زمانی که مطمئن نشویم این کار بدون مشکل در حال انجام است، آن را به همه کشور تسری و تعمیم نخواهیم داد. نان و دارو خط قرمز دولت است تا اصلا گران نشود. ضمنا اینکه قیمت نان نباید برای مردم تغییر کند. با تغییرات منطقه‌ای و مشکل آرد، ارزانی آرد در ایران اتفاق افتاده بود و این موضوع قاچاق را به صرفه می‌کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی بنزین نیز گفت: این بحث اصلا در دولت مطرح نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا