خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهادی به کیهان: «دلدادگی عمومی» به «سلام فرمانده» را محک بزنید

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی حاشیه‌های سرود «سلام فرمانده» و‌ واکنش روزنامه‌ی کیهان به آن نوشت:

چند روزی است سرودی با عنوان «سلام فرمانده» مسأله روز جامعه شده است! کانون‌های قدرت در ایام عزای مردم آبادان و ایران، به اجرای این سرود در استادیوم صد هزار نفری آزادی اقدام می‌کنند و بناست این نحوه اجرا را در شهرهای دیگر هم تکرار کنند، صدا و سیما هم صبح و شام این سرود را به انحای مختلف پخش می‌کند و در تمجید و توصیف آن حماسه‌سرایی می‌نماید! از طرف دیگر مخالفان نظام به شدّت به این سرود می‌تازند و دلسوزان هم به نقد این سرود و نحوه مواجهه نظام با آن همت کرده‌اند. با توجه به نحوه مواجهه غلط کانون‌های قدرت با این سرود، موج مخالفت عمومی علیه آن چنان گسترده شده که نماینده ولی فقیه در کیهان را به موضعگیری واداشته و در یادداشتی، این موج بلند مخالفت را مصداق «مارپیچ سکوت» شمرده و به موافقان «فراخوان دفاع» داده است.

آقای شریعتمداری کیهان مدعی شده که دشمنان خارجی و داخلی نظام از دلدادگی عمومی نسبت به این سرود که «ورد زبان هر زن، مرد، پیر و جوان» ایرانی در خلوت و جلوت شده، به خشم آمده و ترفند غربی «مارپیچ سکوت» علیه این سرود به راه انداخته‎ و با تبلیغ گسترده علیه این سرود حماسی و معنوی، چنان وانمود کرده‌اند که اکثریت مردم مخالف آنند و فقط اقلیتی مدافع می‌باشند و «اکثریت دلداده» هم مغلوب این هجمه تبلیغاتی، از ترس بایکوت شدن، سکوت پیشه کرده‌اند لذا لازم است این «اکثریت دلداده» به میدان دفاع بیایند تا فضای عمومی که فعلا مخالف این سرود است، مغلوبه شود!

نویسنده یادداشت در باره این سرود و مثبت یا منفی بودنش، حتی نحوه مواجهه کانون‌های قدرت و مخالفان و منتقدان با آن، نظری ندارد و اصولا در زمینه سرود و موسیقی، متخصص و صاحب نظر نیست و فقط می‌خواهد در باره ترفند «مارپیچ سکوت» و «فراخوان باطل السحر» آن چند نکته را مطرح کند:

  1. ترفند «مارپیچ سکوت» برای مرعوب کردن مخالفان حقیقتی است غیر قابل انکار اما معمولا این ترفند همیشه از طرف کانون‌های قدرت و صاحبان تریبون‌های گسترده علیه توده بدون امکانات و تریبون، اعمال می‌شود تا جرأت مخالفت از آنان گرفته شود. اینکه کانون‌های قدرت این سرود را با توسل به امکانات عمومی، صبح و شام از صدا و سیمای ملی پخش کنند و در مدح آن حماسه سرایی نموده، مصاحبه کرده و مقاله نوشته و با امکانات مردمی تجمعات صدهزار نفری در استادیوم‌ها برای اجرای جمعی‌اش راه بیندازند؛ نمونه واضح و آشکار توسل به ترفند «مارپیچ سکوت» برای واداشتن مخالفان به سکوت از ترس بایکوت عمومی است!
  2. «مارپیچ‌های سکوت» همیشه از طرف کانون‌های قدرت داخلی و خارجی اجرا می‌شود و حکومت‌های مردمی برای اینکه مغرور و فریفته آنها نشوند، با نظرسنجی‌های مطمئن از طرف مؤسسات مستقل و معتبر و با همه‌پرسی‌های مکرر در همه زمینه‌ها سعی دارند از نظر واقعی عموم با خبر شده و در تصمیمات و سیاست‌گذاریها بر آن اساس عمل کنند تا ناآگاهانه و مغرور به این «مارپیچ‌ها»، پشتیبانی عمومی را از دست ندهند و نکند یک وقت چشم باز کنند و ببینند «نه از تاک نشان مانده و نه از تاک‌نشان»!
  3. بخشی از حکومت در این سالیان اخیر بارها و بارها نشان داده که افکار عمومی و نظرات توده مردم برایش اهمیت چندانی ندارد و به همین جهت می‌بینیم با وجود خواست عمومی، نسبت به احیای برجام همتی ندارد و در انتخابات‌ها هم دیگر دغدغه‌اش شرکت اکثریت مردم نیست و …
  4. حالا که در این مورد خاص نماینده محترم ولی فقیه در کیهان حسّاس شده و مدعی است «این سرود معنوی و حماسی زمزمه زیر لب پیر، جوان، زن و مرد در شبانه روز هست» و دشمن برای گرفتن این سرود از دست مردم به ترفند شیطانی «مارپیچ سکوت» متوسل شده، بد نیست صادقانه از مؤسسات معتبر بخواهد درباره سطح محبوبیت این سرود در بین مردم نظرسنجی کرده و آن را به عموم ارائه دهند یا اصلا در باره آن یک همه پرسی برگزار کند و می‌تواند این همه پرسی را معیار در بقیه موارد اختلاف بین حکومت و منتقدان و مخالفان قرار دهد. این گوی و این میدان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پیشنهاد خوبی است اما مطمئنا حسین آقای … به آن تمکین نخواهد کرد. اما ناگفته پیداست که این نظرسنجی، ناخواسته بصورت مجازی انجام شده و هنوز هم در حال انجام است. کلیپ هایی که در این باره ساخته و منتشر میشود را ببینید، تعداد آن را نمیتوانید جمع بزنید. و جالب است که مورد خطاب در همه این کلیپ ها …

    15
    1
  2. نویسنده این مقاله ادعا دارد که اکثریت مردم ایران خواهان احیاء برجام هستند
    آیا خود نویسنده بنا بر پیشنهاد خودش حاضر است برای اثبات این مدعا از همه مردم ایران نظر سنجی کند؟
    البته این نظر سنجی توسط موسسات غربی انجام شده و نتیجه غیر از ادعای نویسنده بوده است

    5
    17
    1. نظرسنجی نتیجه اش واضحه. نظر مردم به رفع تحریمها و شعار دشمن ما همینجاست. نگاه مثبت اکثریت به غرب و غیبت اکثریت در انتخابات اخیر

  3. هدف دست اندر کاران این سرود به ظاهر خیره ولی در باطن خدا میداند. در تاریخ از این دست سرود ها برای بسیاری از تمامیت خواهان سروده شده. برای هیتلر برای قذافی برای پیشوای شوروی احتمالا برای رهبر کره شمالی . ولی برای رهبران مردمی نیازی به این کارها نبوده . این فقط نوع جدیدی از دست و پا بوسی است.

    17
    2
  4. اینکه به نظرات مردم اهمیتی نمیدهند فقط مال یک ثانیه اش است دردت به سرم. رسما با مردم سر لج دارند! از بالا به پایین! این لجبازی ویرانگر که از دوم خرداد 76 اغاز شد، همچنان بر ضد مردم سرکشی میکند و خشونت میورزد.

  5. رفراندم به معنای رجوع به آرای مستقیم مردم برای راهگشایی از یک بن بست خطرناک است. قدرت و اندیشه حسین شریعتمداری همان بن بست خطرناک است که پذیرای راهگشایی نیست به ویژه اگر با آرای مردم حاصل شوداز نگاه او یگانه راه رسیدن به مقصد نگاه اوست و لذا بن بست هم مسیر است و هم مقصد. از رفرندام سرود بگذریم چون ما هم علاقه ای صرفا به کرکری خواندن های قانونی اکثریت علیه اقلیت نداریم. پس دلیل پیشبرد گفتمان با آقای شریعتمداری به چه علت انجام میگیرد؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا