خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بادامچیان: بهزاد نبوی فردی فرسوده است!

دبیرکل حزب موتلفه گفت: فردی را که به‌عنوان رئیس این نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان انتخاب کرده‌اند، فردی فرسوده است و مورد اعتراض خودشان هم قرار گرفته است.

اسدالله بادامچیان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مشکل این طیف سیاسی را در انتخابات ۱۴۰۰ حل خواهد کرد یا خیر، گفت: این نهاد نمی‌تواند مشکل اصلاح‌طلبان را حل کند چرا که نیامده، اصلاح‌طلبان را دچار درگیری کرده است، حتی فردی را که به‌عنوان رئیس این نهاد انتخاب کرده‌اند، فردی فرسوده است و مورد اعتراض خودشان هم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله اصلاح‌طلبان، وحدت این تیپی نیست، گفت: مشکل اصلاح‌طلبان این است که چند دسته هستند؛ عده‌ای می‌خواهند در نظام باشند و در چارچوب نظام فعالیت کنند، یک دسته دیگر هم فقط نق می‌زنند.

بادامچیان ادامه داد: برخی از اصلاح‌طلبان هم مسیر افراطی را در پیش دارند که روز به روز به هم به زمین می‌خورند. کسی هم این افراد را تأیید نمی‌کند. بنابراین مشکل‌ اصلاح‌طلبان با این جمع شدن‌ها حل نمی‌شد. اصل مشکلاتی است که برای کشور ایجاد کرده‌اند؛ چه آن هشت سال اول دولت اصلاحات چه اکنون در هشت سال دولت اعتدال.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنیم کسی باشد که از رأی خود در این دو دوره پشیمان نشده باشد.

بادامچیان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شورای وحدت با بیان اینکه جامعه روحانیت با تمام قوا در صحنه حضور دارد، گفت: جامعه روحانیت نیروهای خود را در کشور بسیج کرده است و در هر استان یک روحانی را در کنار نیروهای دیگر قرار داده است.

وی با بیان اینکه شورای وحدت برای ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب ایجاد شده است، به آغاز به کار شورای وحدت اشاره کرد و گفت: در مراسمی که برگزار کردیم از همه نیروها از جمله شورای ائتلاف و جبهه پایداری دعوت کردیم که حضور پیدا نکردند.

بادامچیان از فعالیت شورای وحدت در ۲۵ استان خبر داد و گفت: شورای وحدت در چند استان وارد نمی‌شود. در استان اصفهان مجموعه یاران تحت نظر سه عالم فعالیت خودشان را انجام می‌دهند. در قم و اردبیل هم شورای وحدت کاری انجام نداده است.

دبیرکل حزب موتلفه درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: سیاست حزب موتلفه و شورای وحدت این است که استان‌ها خودشان وحدت کنند و بر اساس شاخص‌هایی که به آن‌ها داده شده، افراد اصلح را معرفی کنند و هر استانی به‌طور مستقل عمل کند.

بادامچیان ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری چون موضوع حضور یک نفر است، سیاست وحدت و موتلفه این است که مانعی برای کاندیداتوری هیچ کسی نیست. تخریب هم جایز نیست. در نهایت این شورای نگهبان است که افراد واجد شرایط را احراز صلاحیت می‌کند که چند نفر بیشتر هم نیستند. در نهایت از بین آنها فرد اصلح را انتخاب خواهیم کرد. اختلاف و درگیری هم نخواهد بود و ان‌شاءالله رقابت رقابت خیر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان احتمالی مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات با شرکت گسترده مواجه خواهد شد چرا که طیف‌ها وارد صحنه خواهند شد. اصلاح‌طلبان هم که ابتدا می‌گفتند نمی‌آییم الان می‌گویند می‌آییم و چند نامزد هم داریم. اگر هم نیایند به معنای خودکشی سیاسی است.

بادامچیان با بیان اینکه خنده دار است که اصلاح‌طلبان از ناطق نوری اسم می‌برند، گفت: آقای ناطق در دوم خرداد روبروی اصلاح‌طلبان بود و اینکه اکنون آن‌ها می‌گویند اگر ناطق بیاید، گزینه ماست، معلوم است که به پایان خط رسیده‌‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت کاندیداتوری علی لاریجانی، آیا وی یکی از گزینه‌های شورای وحدت خواهد بود یا خیر، گفت: اینکه گفته شد شورای وحدت برای مطرح کردن لاریجانی تشکیل شده،‌ بی‌انصفای است. شورای وحدت برای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه معلوم نیست لاریجانی به عرصه ورود خواهد کرد یا خیر، گفت: ما گزینه های خود را پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان بررسی و انتخاب می‌کنیم. ما دنبال انتخاب ارجح و افضل بوده و دنبال باند بازی نیستیم.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که آیا شورای وحدت می‌تواند در بین اصول‌گرایان وحدت ایجاد کند، گفت: تمام تلاش بر این است که این موضوع محقق شود، ولی طبیعی است که در هر انتخاباتی ولو اینکه همه هم علاقمند به وحدت باشند یک اکثریتی برای وحدت کار می کنند و برخی هم جداگانه احساس تکلیف می‌کنند که خودشان کار کنند. همیشه این احساس تکلیف‌ها را در هر انتخاباتی داریم و البته این افراد حق هم دارند که احساس تکلیف کنند و کسی نمی‌تواند مانع آن‌‌ها شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا