خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سپرده های بانکی هم مشمول مالیات شد؟

تجارت نیوز نوشت: با تصمیم جدید وزارت اقتصاد و دارایی ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات علی‌الحساب کسر خواهد شد.

با حذف معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی، جدیدی برای سازمان امور مالیاتی بوجود می‌آید.

کسر ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات در حالی اجرا می‌شود که رئیس سازمان امور مالیاتی قبلا اعلام کرده بود دریافت مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی است و شامل دریافت مالیات از سود سپرده بانکی افراد حقیقی نمی‌شود.

با این حال تصمیم کسر مالیات از حساب اشخاص حقیقی طبق پیشنهاد جدید وزارت اقتصاد است و گویا اجرایی خواهد شد.

کارشناسان در این خصوص هشدار می‌دهند که دریافت مالیات از سود سپرده بانکی سبب می‌شود که این سپرده‌ها از بانک خارج و وارد بازارهای دیگر شود.

بر این اساس کارشناسان معتقدند دریافت مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی و یا مالیات از خانه و خودروی لوکس و موارد این چنینی باید تحت عنوان دیگری انجام شود.

یعنی تحت عنوان مالیات بر درآمد. روندی که در کشورهای دیگر هم وجود دارد و افراد در مجموع باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند. خواه این درآمد از محل سود بانکی باشد و یا هر فعالیت دیگری.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: خبر «شمول مالیات بر سود سپرده بانکی برای اشخاص حقیقی» صحیح نیست و تکذیب می‌شود.به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی محمدی در صفحه توئیتر خود نوشت:«خبر «شمول مالیات بر سود سپرده بانکی برای اشخاص حقیقی» صحیح نیست و تکذیب می‌شود.دوستان رسانه‌ای قبل از انتشار اخبار این چنین حتماً صحت و سقم آن را از طریق مراجع رسمی کنترل کنند.»

خبر «شمول مالیات بر سود سپرده بانکی برای اشخاص حقیقی» صحیح نیست

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر مالیات سپرده بخواند بگیرند قول میدم دلار میره ۵۰ هزار تومان من شخصا پول را بیرون میکشم دلار میخرم

  2. در اقلیم پر دروغ ما ؛ هرگاه بخواهند قانون ضد حقوقی، ظالمانه، خانمانسوز و اجعافی بی استدلال ایجاد کنند بدوا” اعلام، بعد تکذیب و سپس اجرائی می کنند….
    و جالب آنکه حکایت عوام حکایت همان قورباغه ای شده که سر شده بود و دیگر درد و سوزشی احساس نمیکرد.
    وقتی حقوق بالانشین ها 200 میلیون باشد بدیهی است هیچ حسی به رنج جانسوز مردم پائین دست با حقوق 4 میلیون نخواهند داشت.

  3. این آقا مثلا چه مسئولیت مهمی دارند که مالیات بر سود سپرده افراد حقیقی را تکذیب می‌کنند. چرا بانک مرکزی ویا وزیر اقتصاد حرف نمی‌زند؟باید یک کاسه ائی زیر نیم کاسه باشد، چقدر راحت با زندگی مردم بازی می‌کنند. یک خدائی هم اون بالا نشسته از آه این همه مردم بترسید فکر نکنید با لرزانده تن مردم شما به بهشت می‌روید.

  4. به خدا قسم اینها به خدا اعتقاد ندارند و اگر نه این قدر ظلم به مردم نمی کردند.
    حضرت علی میفرماید.

    حکومت با کفر باقی می‌ماند، اما با ظلم نمی‌ماند»
    خداوند هرچه زودتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا