خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیمه پنهان هلال احمر چیست؟

متن بیانیه‌ای ارسالی به انصاف نیوز با عنوان جمعی از پیشکسوتان امدادگر بم درباره‌ی وضعیت هلال احمر در پی می آید:

۱۵ واقعیت مکتوم؛ تصمیم نادرست و توطئه و فساد بیرونی برای اضمحلال درونی نهاد خدوم هلال احمر

نیمه پنهان هلال احمر چیست؟ این حقایق و اسناد برای اولین بار منتشر می‌شود.

۱_ هلال احمر (شیر و خورشید سرخ سابق) قدیمی‌ترین نهاد مدنی خیریه ایران است که از سال ۱۳۰۲ تا کنون ۹۶ سال و ۳۳۵ هزار سانحه و حادثه در کشور را مهار کرده است.‌ متاسفانه به علت مشابهت و سوءتفاهم اسم سازمان جوانان این نهاد با کاخ جوانان تحت نظر نخست وزیری؛ این نهاد بعد از انقلاب منحل و تا سال ۵۹ اموال و اسناد آن مضمحل شد.

۲_ بعد از انقلاب بیمارستان‌های هلال احمر و قسمت بهداری و هواپیماها و کشتی فارور و سایر اموال با دستور وزیر وقت بهداشت مرحوم دکتر سامی ضبط و خدمات آن مختل شد.

۳_ با دستور امام خمینی (ره) و همت پرسنل قدیمی هلال احمر از سال ۵۹ دوباره شروع به کار کرد. تنها نماد شیعی ایران در جهان که متفاوت از شیر خورشید پهلوی بود منحل شد.

۴_ در سال ۵۹ هزاران خدمت در جبهه و بمباران شهرها و سوانح ایران دوباره به هلال احمر سپرده شد.‌ متاسفانه قیومت هلال احمر به وزارت بهداشت سپرده شد.

۵_ ۵۰ هزار اسیر ایرانی و خانواده‌هایشان با درایت هلال احمر شناسایی و مدیریت هزاران اسیر عراقی با هلال احمر بود ولی در تاریخ ثبت نشد.

۶_ بسیاری از امدادگران هلال احمر در طول دفاع مقدس بدون سلاح به شهادت رسیدند.

۷_ در سال ۷۷ اساسنامه هلال احمر با مذاکرات بین المللی به تصویب رسید. ریاست عالی طی مذاکرات مستند با رییس جمهور و انتصاب رییس از میان دو نفر منتخب توسط وی قانونی است. تلویح اساسنامه در مواقع پیشنهادی نصب سرپرستی موقت تا شرایط انتخاب است.‌ مقام منصوب کننده و قبول استعفا یا برکنار کننده، رییس جمهوراست چون اداره و مسائل دیوانی آن تحت قوه اجراست.

۸_ از زلزله رودبار تا زلزله بم، هلال احمر بالاترین محبوبیت نهادی در کشور را مطابق نظرسنجی‌ها از مردم در تاریخ دارد.

۹_ حتی یک مورد فساد از سوی پرسنل هلال احمر در مطبوعات نبوده است و رویه انتخاب رییس و مدیران هلال احمر خارج از پرسنل باب طمع ورزی افراد خارج از جمعیت هلال احمر را مهیا ساخت.

۱۰_ متاسفانه ۱۲۰۰ انجمن و نهاد وابسته و ngo دواطلب را مدیریت‌های اخیر هلال احمر منحل کردند وگرنه کمک رسانی بسیار وسیع‌تر بود.

۱۱_ شورای عالی فعلی جمعیت در مهرماه ۹۶ با حذف کاندیدای هلال احمری، دکتر پیوندی را بر جمعیت هلال احمر تحمیل کرد. قطعا افراد این شورا با همان انگیزه و همان راهکار؛ فاقد صلاحیت‌اند چون انتخاب قبلی‌شان بر هر اساسی منجر به وضعیت فلج فعلی شد.

۱۲_ دکتر پیوندی مدیران وارداتی غیر هلال احمری را بر هلال احمر تحمیل کرد. از جمله دبیرکل فاقد تجربه و مدیران مختلف‌. یکی از آنها حراست فعلی شهرداری تهران است که بر سر اختلاف منافع به افشاگری علیه هم پرداختند. پرسنل هلال احمر با خون دل دعوای این مهمانان ناخوانده را تحمل می‌کنند.

۱۳_ همان شورای عالی؛ با مهندسی و تعیین شرایطی که منجر به انتخاب یکی از جمع خودشان شود، دو نفر را در انتخاباتی مغایر شرایط شکلی قانون، جایگزین فرد قبلی منتخب خود کردند. متاسفانه [فلان نهاد امنیتی] که به دستگیری افراد متخلف پرداخته؛ هرگز به وضعیت دو تابعیتی و فساد و مهندسی در انتخاب غیر قانونی دونفر مذکور ورود نکرد و از سوی پرسنل هلال احمر زمزمه تبانی با این شورا به گوش می‌رسد.

۱۴_ بر خلاف دروغ پراکنی رسانه‌هایی که هلال احمر را تحت بدنامی قرار می‌دهند، در غیاب ریس هلال احمر؛ دبیرکل قائم مقام قانونی اوست با سابقه‌ی مدیریت‌های مشابه و اکرام پرسنل، ضمن هدایت جمعیت در این کوران سخت، به عزل افراد فاسد پرداخته است ولی توسط شورای رانتی عالی؛ مواخذه می‌شود. بدینوسیله بداخلاقی‌ها و تهاجم بی سند علیه افراد و خدمات جمعیت هلال احمر را محکوم و خواهان مواخذه ذی نفعانی هستیم که از هیچ دروغی فروگذار و هیچ مرز اخلاقی را رعایت نمی‌کنند.‌

۱۵_ ریس جمهور می‌تواند جهت آرامش هلال احمر؛ دبیرکل فعلی را برای زنده کردن دوباره هلال احمر که قائم مقام قانونی طبق اساسنامه است؛ استیذان دهد و سرپرست موقت قرار دهد تا شرایط پرفشار گروههای خارج از هلال احمر کاهش یابد و انتخابات قانونی و ریس جدید منصوب شود.

جمعی از پرسنل پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در «امداد جبهه هلال احمر»

جلسه شورایعالی هلال احمر بی‌نتیجه ماند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا