خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خداداد عزیزی: طرف ۳ سال پیش می‌گرفته ۱.۸میلیارد، حالا می‌گیرد ۱.۴میلیارد؟!

روزنامه خبرورزشی نوشت:

شفاف‌سازی درباره قراردادها باعث شد سراغ یکی از کسانی برویم که همیشه حرفش را رک می‌زند‌؛ خداداد عزیزی. او که رودربایستی ندارد، این بار هم صریح و شفاف درباره چنین اتفاقی حرف می‌زند.

مگر می‌شود؟!

شنیده‌ام که می‌گویند شفاف‌سازی درباره قراردادهای لیگ برتر انجام شده. به نظر من اصلاً شفاف‌سازی نشده است. کجا شفاف‌سازی شده؟ من فکر نمی‌کنم رقم یکسری بازیکنان این چیزهایی باشد که اعلام شده. من مثال می‌زنم؛ بازیکنی را می‌شناسم که سه سال پیش ‌قراردادش بوده یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. دو سال قبل گرفته دو میلیارد تومان. الان چطور قرارداد این بازیکن شده است یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان؟! مگر می‌شود؟ یعنی سه سال قبل می‌گرفته یک میلیارد و ۸۰۰ و الان می‌گیرد یک میلیارد و ۴۰۰؟ من که باور نمی‌کنم. فکر می‌کنم اینکه جلوی اسم بازیکن زدن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون درست است، چون یک‌سوم یا یک دوم پول قرارداد بازیکن را خارج از این مبلغ همان اول کار به او داده‌اند! یعنی ۶۰۰، ۷۰۰ میلیون به او پرداخت کرده‌اند. در نهایت رقم را نوشته‌اند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا هم او مالیات کمتر بدهد و هم باشگاه. در کل من فکر نمی‌کنم این رقم‌ها درست باشد.

ماجرای زیر میزی‌ها

یکسری باشگاه‌ها سر جذب ستاره با هم می‌جنگند. به خاطر همین رقم بالا می‌رود. بعد نمی‌آیند که بگویند ما دو میلیارد و خرده‌ای به آن بازیکن داده‌ایم. قبل از امضای قرارداد مبلغی در حد ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون به آن بازیکن می‌دهند و فکر کنم همین رقم می‌شود زیر میزی. من این رقم‌ها را دیده‌ام و یکسری چیزها را باور نمی‌کنم.

بازیکنان بی‌عرضه‌اند

اگر بازیکن آخر فصل نصف پولش را نمی‌گیرد، از بی‌عرضگی خودش است. ۸۰ درصد از بازیکنان ما شاید نتوانند پول‌شان را بگیرند. من بازیکن سراغ دارم که ۱۰ درصد از پول فصل قبل خود را گرفته و امسال تسویه کرده و به تیم دیگری رفته. نمی‌تواند پولش را بگیرد. در اکثر باشگاه‌ها وضعیت همین است. یکسری بازیکن اسم و آوازه دارند و پول‌شان را می‌گیرند. بازیکنانی هم که بازی می‌کنند، ۷۰، ۸۰ درصد پول‌شان را می‌گیرند. من خبر دارم همین مهدی طارمی که بهترین بازیکن شد، سال قبل ۷۰ درصد پولش را گرفت. حالا من یک چیز جالب بگویم. خیلی از بازیکنانی که طلب دارند اصلاً شکایت نمی‌کنند و نمی‌پرسند حق ما چه شد. سال بعد دوباره همان قرارداد را می‌بندند و همان پول را می‌گیرند! چون زورشان به باشگاه نمی‌رسد. بنده معتقدم مدیری که پای قرارداد امضا زده یعنی تعهد داده و باید پول قرارداد را بدهد.

پول حلال

یک بار پدرم پیش یکی از مراجع رفت. آن موقع من در آلمان بازی می‌کردم. پدرم پرسیده بود این پولی که پسرم می‌گیرد حلال است؟ آن بنده خدا هم گفته بود اگر خمس و زکاتش را بدهد، از این پول حلال‌تر نداریم. آنها قرارداد بسته‌اند و توافق کرده‌اند. ولی الان می‌بینم باشگاه‌ها قرارداد می‌بندند و پول نمی‌دهند. آن‌وقت ما می‌گوییم خارجی‌ها فلانند و امپریالیست‌اند و انسانیت حالی‌شان نمی‌شود، ولی همان‌ها پول بازیکن را تا ریال آخر می‌دهند ولی در ایران امضا می‌کنند و پول نمی‌دهند.

بیشترین قرارداد

بیشترین رقمی که در فوتبالم گرفتم، قراردادی بود که با آمریکایی‌ها بستم. برای ۶ ماه به من ۶۰۰ هزار دلار پول دادند که خیلی زیاد بود. تا ریال آخر پولم را هم دادند. بقیه قراردادهایم یادم نیست. در پاس هم که زمان آقای آجورلو فقط سفید می‌بستم و انصافاً او هم پولم را همیشه می‌داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا