خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله فاضل لنکرانی: چرا امروز بعد از چهل و چند سال باید بشنویم در بعضی از وزارتخانه‌ها دهها مافیا وجود دارد؟

‏‎رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم بیان اینکه با گذشت 33 سال از ارتحال امام داغ رحلت او هنوز تازه است، گفت: امام برای مردم ارزش قائل بود و وجودشان در حکومت را تشریفاتی نمی دانست.

‏‎به گزارش دریافتی انصاف نیوز، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مسجد جامع گلشن گرگان، با بیان این مطلب افزود: یاد امام در ذهن ملت‌های آزاده‌ی دنیا، در ذهن ملت ایران، در میان خانواده‌های معظم شهدا، در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی زنده است و بعد از 33 سال جلساتی به این عظمت، برای گرامیداشت او برگزار می شود.

‏‎ وی گفت: باید امام را بیشتر بشناسیم، بیشتر توجه کنیم و برای نسل‌های آینده امام را بیشتر معرفی کنیم تا همگان بدانند انقلابی که امام کرد یک انقلاب دینی و فکری و برخاسته از قرآن کریم بود که ریشه در آیات قرآن دارد.

‏‎عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه انقلابی که توسط امام راحل محقق شد را برای مطرح کردن دین و زنده کردن دین و مکتب اهل‌بیت علیهم السلام دانست و ادامه داد: هدف از انقلاب، زنده کردن و احیای قرآن بود، با این انقلاب بسیاری از آیات قرآن یک معنای روشنی برای ما و بشر پیدا کرد.

‏‎آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده گفت: خدا دست کسانی که در مقابل مؤمنین خاشع هستند را می گیرد و آن گروه را به مقام و حکومت می‌رساند و آنها را دوست دارد و اینها هم خدا را دوست دارند چون این گروه نسبت به مؤمنین فروتن هستند و خودشان را خادم این مردم می‌دانند، خشوع دارند، خود را خدمتگزار این مردم می‌دانند اما در مقابل دشمن با قدرت می‌ایستند و محکم می‌گویند ما با ابرقدرتها می‌جنگیم و در مقابل دنیای آنها می‌ایستیم اگر آنها در مقابل دین ما بایستند. و اگر همه‌ی دنیا آنها را سرزنش کنند هیچ تغییری در راهشان پیدا نمی‌شود.

‏‎رئیس مرکزی فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با بیان اینکه امام عاشق خدا بود و غیر از خدا هیچ محبوبی نداشت،گفت: شما یک سخنرانی از امام راحل پیدا کنید که در آن اسم خدا یا اسلام نباشد و می فرمود من خودم را در این انقلاب عظیمی که به وجود آمد کاره‌ای نمی‌دانم، به مردم هم فرمود شما هم همینطور باشید زیرا آنکه این انقلاب را به نتیجه رساند خدا بود.

‏‎آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به عشق و محبت قلبی امام به خدا گفت: امام راحل در مقابل مردم واقعاً فروتن بود، برای مردم ارزش قائل بود و برای مردم وجود تشریفاتی قائل نبود و برای ایشان حق قائل بود و به مردم می‌فرمود اگر من پای خودم را کج گذاشتم شما مردم باید تذکر بدهید و من را به راه راست هدایت کنید.

‏‎عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در خصوص غیرت امام راحل نسبت به انقلاب به گفته ای از آیت الله العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: مرحوم والد ما رضوان الله تعالی علیه می‌فرمود حتی دوستان قدیمی امام، آنهایی که امام خیلی با ایشان مأنوس و رفیق بود، اگر می‌خواستند نسبت به انقلاب کوچکترین تعریضی کنند که دلالت بر این داشته باشد که انقلاب چه شد، اگر نبود بهتر نبود؟ می‌خروشید، عصبانی می‌شد، رعایت رفاقت را نمی‌ کرد چون امام فهمیده بود با انقلاب، مردم چه حقی بر دین پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این مدت به بهترین وجه انقلاب را رهبری و اهداف امام را دنبال نمودند افزود خداوند را شکر گذاریم که بعد از امام سکان هدایت و رهبری را بدست کسی داد که از همه شاگردان امام به اهداف انقلاب، مبانی فکری و سیاسی امام آشناتر است.

‏‎ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی خطاب به مسؤلین گفت: امروز مسئولین ما باید توجه داشته باشند که امام ما نسبت به رنج‌ها و گرفتاری‌های مردم از خود بی‌خود می‌شد و باید بدانند در انقلابی که امام رهبر او بود همه باید خودشان را خدمتگزار مردم بدانند، همه باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند نه اینکه دنبال این باشند که خدای ناکرده مقامی را به دست بیاورند تا با این مقام بخواهد به مطامع دنیوی خودشان برسند.

‏‎رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با انتقاد از بعضی از افراد نادان که می‌گویند حکومت اسلامی چه شد؟ حکومت اسلامی برای ما ثروت نیاورد، حکومت اسلامی تا این زمان برای ما رفاه نیاورده، حکومت اسلامی آن خوشی‌ای که سایر مردم در کشورهای دیگر دارند نیاورد، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند عظمت دین را نمی‌دانند، عظمت اینکه ما تحت حکومت اسلامیم و حکومت اسلام یعنی حکومت خدا، یعنی حکومتی که دین خدا قانون آن است و خدا هم در قرآن می‌گوید.

‏‎آیت الله فاضل لنکرانی با یاد آوری اینکه قبل از این انقلاب، سفارتخانه‌های بیگانگان آن هم افراد درجه دو و سه بر شاه ایران سلطه داشته، دستور می‌دادند و منابع را غارت می‌کردند، گفت: به برکت انقلاب، امام و مجاهدت‌های مردم و خون شهدا الآن چهل سال است که از لحاظ ارزشی و دینی در بهترین دوران زندگی می‌کنیم، البته باید بدانیم دشمنی و خیانت هم در حد اعلاست و یک عده‌ای دنیاطلب، هواپرست، با نام‌های مقدس در مسئولیت‌هایی حضور دارند و دنبال مطامع دنیوی هستند و خیانت می‌کنند.

‏‎آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: اگر بگذارند دین درست حکومت کند آن وقت طعم لذیذ حکومت اسلامی بر مردم ما بیشتر روشن می‌شود و امام آمد به مردم فرمود که دین حکومت دارد، یعنی حکومت رسول خدا یا حکومت آن کسانی که به دستور خدا و رسول خدا آنها را معرفی کرد باید در طول تاریخ جاری باشد و مگر می‌شود بگوئیم الآن که زمان غیبت کبراست مسلمان‌ها نباید حکومت داشته باشند؟ باید حکومت باشد و این ریشه قرآنی دارد، یعنی هر کسی که با آیات قرآن یک انسی داشته باشد متوجه می شود از آیات قرآن به خوبی استفاده می‌شود که دین حکومت دارد، در هر زمان باید این حکومت محقق شود.

‏‎وی ادامه داد: امام می‌خواست مردم ایران در عبادت، تقوا، حب به خدا و در اقتصاد قوی شوند و ما که می‌گوئیم انقلاب ما انقلاب دینی بوده، برخی خیال نکنند که کاری به مسائل اقتصادی نداشتند، نخیر! امام از اول هدفش این بود که رفاه کامل اقتصادی برای مردم بیاورد، از اول هدفش این بود که ثروتهای این کشور فقط در دست یک گروهی، در دست مافیا نباشد.

‏‎عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: چرا امروز بعد از چهل و چند سال باید بشنویم در بعضی از وزارتخانه‌ها دهها مافیا وجود دارد، لعنت خدا بر اینها باد، امام دنبال این بود، ثروت و امکانات عادلانه وجود داشته باشد، جوانان ما بیکار نباشند، به آینده امیدوار باشند و اینهایی که امام می‌گفت از متن حکومت اسلامی استفاده می‌شود، بنابراین ما که می‌گوییم این انقلاب انقلاب دینی بود نه اینکه اقتصادی نبوده، کاری به اقتصاد مردم نداشته.

‏‎آیت الله فاضل لنکرانی در پایان گفت: انقلاب زمانی در ریل اصلی خودش حرکت می‌کند که هر روز گوشه‌ای از مشکلات مردم حل شود، اما اگر دیدیم هر روز به مشکلات مردم اضافه می‌شود، مسئولین باید در برنامه‌های اقتصادی خودشان تجدید نظر کنند، باید این مشاورانی که انتخاب کردند را تجدید نظر کنند، باید مردم را نجات داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا