خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولیانوف از احتمال برگزاری شورای حکام در چهارشنبه خبر داد

فارس نوشت: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد یکشنبه زمان احتمالی بررسی موضوعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود، در پاسخ به ادعا‌های «شموئیل مئیر» تحلیلگر ارشد صهیونیست نوشت: «در حقیقت، مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس اتمی به احتمال بسیار زیاد در روز چهارشنبه بررسی می‌شود».

مئیر در توئیتی مدعی شده بود: «گفتمان اسرائیل در حال پذیرش آن چیزی است که ممکن است روز دوشنبه در راهرو‌های دیپلماتیک آژانس اتمی رخ دهد؛ توافق هسته‌ای و محدودیت‌های اخیر بر برنامه هسته‌ای ایران ممکن است فرو بریزد و از بین برود».

این در حالی است که پیشتر گفته شده بود قرار است دوشنبه این هفته ۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود.

خبرگزاری «رویترز» نیز هفته قبل گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکار‌های عملی برای پیشرفت گفتگو‌ها بار‌ها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. از جمله انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان جهت احیای برجام متوسل شده‌اند.

اولیانوف پیش از این نیز هشدار داده بود که قعطنامه احتمالی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، چشم انداز تکمیل موفقیت آمیز گفتگو‌های وین برای احیای برجام را مبهم‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا