خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عدم رسیدگی به وضعیت جانباز ۷۰% عملیات آزادسازی خرمشهر

جانباز ۷۰درصدی که برای پیگیری روند درمان خود از استان بوشهر به شیراز سفر کرده و ۱۷روز است در بیمارستان نمازی شیراز بستری است به دلیل آنچه که او رسیدگی نکردن به وضعیتش یاد کرد، دست به اعتصاب دارو  و اعتراض زده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی صبح شیراز، «محمدرضا درویشی» که ۶۳ سال دارد، عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعیت خود گفت: به تشخیص پزشکان به دلیل زائده که در کبد دارم به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کردم و پس از بستری شدن در این مرکز درمانی قرار شد عمل ERCP (روشی مطمئن برای تشخیص زودرس بیماری) در موردم انجام شود.

وی افزود: قرار شد این عمل از طریق اندوسکوپی انجام شود اما پزشکانی که در بیمارستان نمازی این عمل را انجام می دهند برخی از بیماران خود را از خارج از این مرکز درمانی برای انجام این عمل به این بیمارستان هدایت می کنند و روند درمانی آنها برایشان دراولویت قرار دارد به همین دلیل بیمارانی مشابه من باید در نوبت هایی که زمان انجام آن نامشخص است، قرار گیرند.

درویشی که تکاور نیروی دریایی بوده و در عملیات آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ به افتخار جانبازی نائل آمده است، ادامه داد: هم اینک کبدم عفونی شده و این عفونت به کلیه هایم آسیب رسانده و موجب از کار افتادن قسمت بیشتری از آن شده به گونه ای تا کنون در هفت نوبت دیالیز شده ام.

وی گفت: با توجه به اینکه برای انجام عمل ERCP باید معده بیمار خالی باشد و بیمار از هشت ساعت قبل، از خوردن منع می شود تا کنون چندین نوبت به من اعلام شده که این عمل انجام می شود اما اینگونه نشد و در بیشتر اوقات پس از ۱۲ساعت تحمل گرسنگی و ضعف بدنی این کار به زمان دیگری موکول شد.

فرزند این جانباز ۷۰درصد نیز که به شدت از بی توجهی دست اندرکاران این بیمارستان گله داشت، بیان کرد: نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر در بیمارستان نمازی شیراز برای انجام این عمل بارها پیگیری های لازم را انجام داده لیکن به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: کسی مسئولیت به تعویق افتادن عمل ERCP را در مورد پدرم بر عهده نمی گیرد زیرا از یک سو بخش کلیه بیمارستان نمازی که هم اکنون پدرم در آن بستری است اظهار می کند مقصر بخش ERCP است و آنها همکاری نمی کنند و از سوی دیگر این بخش در مورد ضعف جسمانی پدرم که به دلیل ساعت ها گرسنگی قبل از عمل بر او عارض شده بیان می کند که بخش کلیه تا زمانی که از انجام زمان دقیق عمل مطمئن نشده است، بیمار را گرسنه نگه ندارد.

او گفت: باز هم اعلام شده که فردا این عمل انجام می شود اما هنوز مطمئن نیستیم زیرا که تا به حال بارها این عمل به تعویق افتاده است و هنوز پدرم و ما بلاتکلیف هستیم.

بررسی های صبح شیراز نشان می دهد که روز دوشنبه هم این بیمار با انکه به وی اعلام شده بود در اولویت اول است متاسفانه مورد عمل قرار نگرفته و به وی اعلام کرده اند که در روز سه شنبه عمل می شود.

اخرین اخبار حاکی از ان است که دوشنبه شب این بیمار دوباره مورد دیالیز قرار گرفته و آماده است تا پس از چند روز بالاخره عمل شود.حال باید دید که آیا این اتفاق سرکاری است یا اینکه واقعا قرار است عمل شود.

متاسفانه این اقدام بیمارستان به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و در شان سومین حرم اهل بیت نیست که با جانباز هفتاد درصد جنگ تحمیلی و از یادگاران آزادسازی خرمشهر اینگونه برخورد شود. امید است که مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین مدیران ارشد دولت تدبیر و امید برخوردهای قاطع و قانونی را با کسانی که اینگونه با این جانباز سرافراز و افتخار آفرین برخورد زشت و زننده کرده اند برخورد کنند. متاسفانه این اقدام زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هیچ وجه در شان مهمان نوازی شیرازی ها نبود و متاسفانه آبروی فارس را در مقابل شهدای زنده بردند. باید به مسببان و مسئولین امر گفت : اوصیکم بتقوا الله..

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا